Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Snyggt! Den passar verkligen perfekt på både läder och länk.
Din Tissot är så otroligt fin, snygg tavla och en klocka som förmedlar känslan av att det den gör, gör den med bravur!Mina 36or.
![]()
![]()
![]()
Tackar! Den är riktigt bra tycker jag. Jag har bara inte lyckats hitta någon länk jag är riktigt nöjd med.Din Tissot är så otroligt fin, snygg tavla och en klocka som förmedlar känslan av att det den gör, gör den med bravur!
Det kan vara svårt med länkar...Tackar! Den är riktigt bra tycker jag. Jag har bara inte lyckats hitta någon länk jag är riktigt nöjd med.
Vad är det för ref på den? Passar verkligen perfekt på läder...Lätta och nätta, trevlig "klassisk" storlek! Perfekt storlek för en diskret dressare som med bästa smidighet smyger in under tajtaste skjortärm. Här min 36 mm.
![]()
![]()
Cool modell! Är den solid guld också?Jag bär ned till 29 mm, och (hittills, pre-Panna) upp till 44. Känns som om 35-36 är någon slags sweetspot. Just "ytterspets-till-ytterspets" påverkar absolut upplevelsen, sedan kan jag tycka att höjden och formen påverkar mycket. Hög och svulstig klocka bärs större.
Wristshot-wise så upplevs ju alltid närbilder som stora, oavsett handledsstorlek.
Bild på 36 mm, 18,5 cm handled.
![]()
![]()
Yep, 18K. Inte så vanlig, jag gillar den skarpt, ska bars få tummen ur och skaffa ett korrekt 19 mm band.Cool modell! Är den solid guld också?
Tropic!Jag bär ned till 29 mm, och (hittills, pre-Panna) upp till 44. Känns som om 35-36 är någon slags sweetspot. Just "ytterspets-till-ytterspets" påverkar absolut upplevelsen, sedan kan jag tycka att höjden och formen påverkar mycket. Hög och svulstig klocka bärs större.
Wristshot-wise så upplevs ju alltid närbilder som stora, oavsett handledsstorlek.
![]()
![]()
Ja, kanske tropic?Tropic!
Sedan utmanar jag dig att testa två liknande ur med olika tjocklek, håller verkligen inte med om att ett tjockt ur bärs större.
Omea Aqua Terra quartz. Ref. 2518.80.00.Vad är det för ref på den? Passar verkligen perfekt på läder...
Otroligt snygg modell ! aldrig sett den modellen förr..Jag bär ned till 29 mm, och (hittills, pre-Panna) upp till 44. Känns som om 35-36 är någon slags sweetspot. Just "ytterspets-till-ytterspets" påverkar absolut upplevelsen, sedan kan jag tycka att höjden och formen påverkar mycket. Hög och svulstig klocka bärs större.
![]()
![]()
Tropic!
Sedan utmanar jag dig att testa två liknande ur med olika tjocklek, håller verkligen inte med om att ett tjockt ur bärs större.
Ja tropic blir nog grymt på den! DS är väl en sportklocka också?Ja, kanske tropic?
Jag tycker mig uppleva att ett tjockare ur upplevsstörre i och med att man ser både uppifrån urtavlan samt en del av "omkretsen", men jag kanske lurar mig själv? Ska se om jag har några bra exempel.
Den där Le Pharen är så jäkla bra!Lite bilder på 35 till 37 mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tackar! Jag kan inte annat än att hålla med!Den där Le Pharen är så jäkla bra!
Håller helt med. Här min BB36 och kompisens Bratte på 42mmDetta är min erfarenhet oxå. Stora tavlor gör allra mest upplevelsen
Inte vikten utan hårdheten, dvs lite fluff.Man skall inte glömma att personen som bär klockan bidrar till hur den upplevs. Ju större person/handled desto mindre upplevs klocka.
Såväl längd som vikt påverkar upp/ned.
Mest vikt och längddå vi refererar tillhandledsmått?Inte vikten utan hårdheten, dvs lite fluff.
Nja, jag står på mig och kontrar med massa, separation och just hårdhet.Mest vikt och längddå vi refererar tillhandledsmått?