• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

36mm tråden

Har provat allt mellan 31 - 42mm.
Men 36mm är den optimala storleken för mig. Ca 17,5cm handleder.
rolex.JPG
IMG_4178.JPG

Tackar! Den är riktigt bra tycker jag. Jag har bara inte lyckats hitta någon länk jag är riktigt nöjd med.
Det kan vara svårt med länkar...
Ska själv in till uris på måndag med en av mina 36or (Atlantic). Min andra 36a är där på omvårdnad (Lanco) Tänkte testa lite nya länkar och se om nåt känns rätt!
IMG_1926.JPG
Denna är fö den bekvämaste klockan jag har! Lätt, skaver inte och ligger still på handleden!

Jag bär ned till 29 mm, och (hittills, pre-Panna) upp till 44. Känns som om 35-36 är någon slags sweetspot. Just "ytterspets-till-ytterspets" påverkar absolut upplevelsen, sedan kan jag tycka att höjden och formen påverkar mycket. Hög och svulstig klocka bärs större.
Wristshot-wise så upplevs ju alltid närbilder som stora, oavsett handledsstorlek.
Bild på 36 mm, 18,5 cm handled.
IMG_6666.JPG
IMG_6667.JPG

Jag bär ned till 29 mm, och (hittills, pre-Panna) upp till 44. Känns som om 35-36 är någon slags sweetspot. Just "ytterspets-till-ytterspets" påverkar absolut upplevelsen, sedan kan jag tycka att höjden och formen påverkar mycket. Hög och svulstig klocka bärs större.
Wristshot-wise så upplevs ju alltid närbilder som stora, oavsett handledsstorlek.
IMG_6666.JPG
IMG_6667.JPG
Cool modell! Är den solid guld också?

IMG_6666.JPG
IMG_6667.JPG
Tropic!

Sedan utmanar jag dig att testa två liknande ur med olika tjocklek, håller verkligen inte med om att ett tjockt ur bärs större.

Tropic!

Sedan utmanar jag dig att testa två liknande ur med olika tjocklek, håller verkligen inte med om att ett tjockt ur bärs större.
Ja, kanske tropic?
Jag tycker mig uppleva att ett tjockare ur upplevsstörre i och med att man ser både uppifrån urtavlan samt en del av "omkretsen", men jag kanske lurar mig själv? Ska se om jag har några bra exempel.

IMG_6666.JPG
IMG_6667.JPG
Otroligt snygg modell ! aldrig sett den modellen förr.. :nailbiting:

Tropic!

Ja, kanske tropic?
Jag tycker mig uppleva att ett tjockare ur upplevsstörre i och med att man ser både uppifrån urtavlan samt en del av "omkretsen", men jag kanske lurar mig själv? Ska se om jag har några bra exempel.
Ja tropic blir nog grymt på den! DS är väl en sportklocka också?

Man skall inte glömma att personen som bär klockan bidrar till hur den upplevs. Ju större person/handled desto mindre upplevs klocka.

Såväl längd som vikt påverkar upp/ned.

Mest vikt och längddå vi refererar tillhandledsmått?
Nja, jag står på mig och kontrar med massa, separation och just hårdhet.
Handledens diameter är en bit, underarmen längd en annan.
I kläder med grova tyger bär man klockan mindre dessutom.

36 är en idealisk storlek där det går att gå från fin(Datejust) till finfin(DayDate).

Tillbaka
Topp