• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

36mm tråden

Grym tråd! 36mm är verkligen ett
sweet spot. Här är min Seamaster cal 267 på 36mm. Bär helt grymt!

IMG_6290.JPG
Kanonfin verkligen.

Vad har KS för tips på lämpliga sommarklockor i 36mm? Jag ser framför mig något med svart tavla och vridring på ett tropic- eller waffleband. :bookworm:
Citizen och Seiko kanske, men svårt att hitta i mindre storlekar... kan sträcka mig till 38mm!

Denna fantastiska tråd har fått mig att bestämma mig för 36 mm till min nya DJ ist för 41 mm. Tack!
Bra val. Du kommer inte bli missnöjd! För mig är den storleken absolut bäst. Jag har inga problem att bärare upp 42mm men 36 känns bara så mer rätt!

Senast ändrad:
Hur upplevs 36mm med länk? Känns den klumpig eller liten?
Jag tyckte den var riktigt schysst! Satt bekvämt och var varken klumpig eller litet utan den bars som en DJ eller Explorer. Dessvärre testade jag aldrig deras 41mm så jag kan tyvärr inte ge någon jämförelse..

Kommer inte ihåg om jag testade den med gummi...... Har ingen bild på telefonen och minnet sviker då Erikson Urhandel hade fri bar på Mini Basel....

Jag tyckte den var riktigt schysst! Satt bekvämt och var varken klumpig eller litet utan den bars som en DJ eller Explorer. Dessvärre testade jag aldrig deras 41mm så jag kan tyvärr inte ge någon jämförelse..

Kommer inte ihåg om jag testade den med gummi...... Har ingen bild på telefonen och minnet sviker då Erikson Urhandel hade fri bar på Mini Basel....
Ah! Jag är riktigt sugen på den :) Är det något OWG material då?

Tillbaka
Topp