Kanonfin verkligen.Grym tråd! 36mm är verkligen ett
sweet spot. Här är min Seamaster cal 267 på 36mm. Bär helt grymt!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanonfin verkligen.Grym tråd! 36mm är verkligen ett
sweet spot. Här är min Seamaster cal 267 på 36mm. Bär helt grymt!
![]()
Kan inte annat än hålla med dig! Sjukt stilren dinka @nöt !Din Tissot är så otroligt fin, snygg tavla och en klocka som förmedlar känslan av att det den gör, gör den med bravur!
Det var helt enkelt lite bättre förr.Den här tråden har dock blivit lite grupprunk för oss inifrån vintage, vad finns det för nytt, kul i 36?
Bra val. Du kommer inte bli missnöjd! För mig är den storleken absolut bäst. Jag har inga problem att bärare upp 42mm men 36 känns bara så mer rätt!Denna fantastiska tråd har fått mig att bestämma mig för 36 mm till min nya DJ ist för 41 mm. Tack!
Bra val. Du kommer inte bli missnöjd! För mig är den storleken absolut bäst. Jag ha ringa problem att bärare upp 42mm men 36 känns bara så mer rätt!
Bra val. Du kommer inte bli missnöjd! För mig är den storleken absolut bäst. Jag har inga problem att bärare upp 42mm men 36 känns bara så mer rätt!
Himla kul att denna enkla tråd kan bidra med något sådant.Denna fantastiska tråd har fått mig att bestämma mig för 36 mm till min nya DJ ist för 41 mm. Tack!
Den är grym! Här är den på länk.Sjöö Sandströms nya 36mm worldtimer med gummi kanske är en bra sommarklocka?
Hur upplevs 36mm med länk? Känns den klumpig eller liten?Den är grym! Här är den på länk.
![]()
Klassar de 36mm som dam eller unisex? Eller herr?Den är grym! Här är den på länk.
![]()
Jag tyckte den var riktigt schysst! Satt bekvämt och var varken klumpig eller litet utan den bars som en DJ eller Explorer. Dessvärre testade jag aldrig deras 41mm så jag kan tyvärr inte ge någon jämförelse..Hur upplevs 36mm med länk? Känns den klumpig eller liten?
Ah! Jag är riktigt sugen på denJag tyckte den var riktigt schysst! Satt bekvämt och var varken klumpig eller litet utan den bars som en DJ eller Explorer. Dessvärre testade jag aldrig deras 41mm så jag kan tyvärr inte ge någon jämförelse..
Kommer inte ihåg om jag testade den med gummi...... Har ingen bild på telefonen och minnet sviker då Erikson Urhandel hade fri bar på Mini Basel....
Jag har inte sett att SS har gått ut med något rörande det för nya WT 36mm. Så jag förutsätter att den klassas som en unisexKlassar de 36mm som dam eller unisex? Eller herr?
36 borde vara herr. Dam är 31, men det finns ju inte...Jag har inte sett att SS har gått ut med något rörande det för nya WT 36mm. Så jag förutsätter att den klassas som en unisex![]()
Tror inte 36 saluförs som herr utan säkerligen unisex. Det var väl AP som på senare år benämnde sina 36or som damur...36 borde vara herr. Dam är 31, men det finns ju inte...
Ja det fanns en dragningskraft men att den skulle kunna vara OWG material låter jag vara osagt. Men tycker absolut att det är en klocka man skulle behöva pröva så får tiden avgöraAh! Jag är riktigt sugen på denÄr det något OWG material då?
Vad har KS för tips på lämpliga sommarklockor i 36mm? Jag ser framför mig något med svart tavla och vridring på ett tropic- eller waffleband.
Citizen och Seiko kanske, men svårt att hitta i mindre storlekar... kan sträcka mig till 38mm!
Nomos har ju en färgglad och badvänlig 36a. Dock ingen vridning.+1
Skulle gärna se förslag på somriga och badvänliga klockor runt 36-38 mm.
Den funkar bra när som helst..... till allt! Den är som ett multiverktyg!Slänger in en explorer till ... Tycker att den är både modern och klassisk på samma gång. Funkar även utmärkt som sommardinka.
![]()