Tack!Otroligt snygg modell ! aldrig sett den modellen förr..![]()
5810.112, den har knappt lämnat handleden sedan jag fick fatt i den.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Otroligt snygg modell ! aldrig sett den modellen förr..![]()
Inte svårt att förstå det hellerTack!
5810.112, den har knappt lämnat handleden sedan jag fick fatt i den.
Jag trivs lika bra i 40mm men det är något speciellt när man bär upp en 36mm.
Även fast jag föredrar den storleken på länk.
Smyger in en 37mm också
Vågat att posta en 37mm.......... Men absolut, den är schysst. Men ingen 36mmIngen 36a men väl 37mm. Hiss eller diss?
![]()
Ja vågat och ingen 36a. Dock bärs den nog rätt liten med tanke på liten urtavla..Vågat att posta en 37mm.......... Men absolut, den är schysst. Men ingen 36mm![]()
Jag har faktisk tittat på den själv då 40mm varianten lämnar "luftglipa" mellan gummit och handleden - 37an sitter mycket bättre på mig... Jag är dock en orolig fjant som inte riktigt vet om jag skulle stå ut med alla blickar (några kanske riktiga men desto fler inbillade) som jag själv skulle tyda som "tjej-klocka"...Ingen 36a men väl 37mm. Hiss eller diss?
![]()
Det är väl så att det kräver lite självförtroende att bära upp mindre klockor och när det gäller just 37mm yachtmaster så förstår jag vad du menar. Men vi håller oss till klassiska 36or. Det funkar!Jag har faktisk tittat på den själv då 40mm varianten lämnar "luftglipa" mellan gummit och handleden - 37an sitter mycket bättre på mig... Jag är dock en orolig fjant som inte riktigt vet om jag skulle stå ut med alla blickar (några kanske riktiga men desto fler inbillade) som jag själv skulle tyda som "tjej-klocka"...![]()
Hahaha. Eller så måste man vara en riktig man för att överhuvudtaget bära upp 36mm...
Gör en mätning på de armbandsur ni har därhemma på den verkliga tavelstorleken. Stora boetter innehåller ofta relativt sett inte tavlor som följer proportionerna. Här är en bild på en ultra-tunn Blancpain 36mm. Tavelstorleken är hela 30mm. Min uppfattning är att det är tavelstorleken som betyder mest för intrycket. Det är ju inte boetten som visar tiden. Sedan att mycket metall på armen attraherar många är en annan femma.
![]()
![]()
Har provat allt mellan 31 - 42mm.
Men 36mm är den optimala storleken för mig. Ca 17,5cm handleder.
![]()
![]()
Tackar.snygga klockor grabbar, vad är det för ref på respektive?
Glycine är kul, men jag vet inget om märket just. Ville ha en mindre dressare på länk men slog till på en hamilton intra-matic istället på grund av hamiltons snygga länk. Tyvärr gnager Glycine combat 6 i 36 mm fortfarande, jag gillar storleken o älskar blå urtavlor. Någon som har en åsikt om denna? Snodd bild36mm Glycine airman säger hej.
![]()
Har ingen koll just på den men bilderna ser ju trevliga ut. Jag gillar Glycine och jag gillar 36mm så det är en bra kombo tycker jag...Glycine är kul, men jag vet inget om märket just. Ville ha en mindre dressare på länk men slog till på en hamilton intra-matic istället på grund av hamiltons snygga länk. Tyvärr gnager Glycine combat 6 i 36 mm fortfarande, jag gillar storleken o älskar blå urtavlor. Någon som har en åsikt om denna? Snodd bild
![]()
![]()
Alla (nästan) ska vi den vägen vandra. Jag körde minst 42mm tidigare. Provade en 36mm datejust men skickade tillbaka den. Men skam den som ger sig... Det blev en DJ till slut. Sedan en till, och sedan en Rolex explorer 36mm. Och dessutom en Glycine airman no1 36mm. Och en vintage Seiko 36mm. Som det kan gå egentligen.Favorit storleken, helt klart! För något år sedan trodde jag aldrig att jag skulle kunna bära en klocka mindre än 40mm... idag är det nästan tvärt om
![]()