• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Jag får ju faktiskt också vara med i en av forumets roligaste trådar nu för tiden.

Gammal kändis i tråden men ny för mig.

400672DB-0DEE-477F-B294-BF17248185ED.jpeg


Har som synes lite problem med band, letar efter något skoj och den får åka på detta så länge.
Fin! Brunt cordovan vore schyst till.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Riktigt fina <3 Inte läst så mycket i tråden men är alla på 34mm typ? Såg en med en på armen häromdagen och blev avundsjuk.

Är det svårt att få tag på en? (Till rimligt pris)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Finns även den fläskiga jumbon på 36mm exkl. kronan inräknad. Köpte nyligen en med skruvad bakboett och är mycket nöjd.
Hehe jävlar. Det var stort ;) Får man fråga vad du fick ge för den och vart den köptes?

Litar inte på ebay osv. Men mtp. hur stor denna tråd och många som har 50-tals Oemga här verkar det ju rätt "lätt" att få tag på en?
 

kalle71

Omega
Hehe jävlar. Det var stort ;) Får man fråga vad du fick ge för den och vart den köptes?

Litar inte på ebay osv. Men mtp. hur stor denna tråd och många som har 50-tals Oemga här verkar det ju rätt "lätt" att få tag på en?
Även min är 36 mm och har skruvad bakboett. Jag hittade den i botten av en skrotlåda där den säkert legat i 40 år. Efter lite kärlek är den åter vid liv. Lyckades dessutom, äntligen, ta en bild som visar tavlans två nyanser.

IMG_20180702_183207.jpg
 

Fadershan

Patek
Ja, det är en bra låda. Där fanns också en 2852 i delar som tyvärr saknar boettlock (och lite annat). Man kanske skulle skriva om lådan i dagens auktionsfynd någon gång. (Eller det finns kanske bara finns en tråd för dagens loppisfynd.)
Nej det finns två! En för dagens fynd och en för dagen LOPPISfynd :)
 
Topp