Vad är mitt skrot värt? Degade 4 tror jag - mer/mindre/samma?Var osäker på det där men slutade med att jag trodde den var original.
Du vet att det finns ett låneur nära om du funderar på det. Föredrar 34 mm med skruvboett själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är mitt skrot värt? Degade 4 tror jag - mer/mindre/samma?Var osäker på det där men slutade med att jag trodde den var original.
Du vet att det finns ett låneur nära om du funderar på det. Föredrar 34 mm med skruvboett själv.
Tycker den är riktigt snygg så tror du lätt får 4' så länge ingen kan bevisa att den är ommålad eller liknande. Men då får du säker samma på tradera ändåVad är mitt skrot värt? Degade 4 tror jag - mer/mindre/samma?
Vad är mitt skrot värt? Degade 4 tror jag - mer/mindre/samma?
Om ngn typ av konsensus är att den är reko (jag tror nog den är det) är jag sugen till den pengenTycker den är riktigt snygg så tror du lätt får 4' så länge ingen kan bevisa att den är ommålad eller liknande. Men då får du säker samma på tradera ändå
Tycker den är riktigt snygg så tror du lätt får 4' så länge ingen kan bevisa att den är ommålad eller liknande. Men då får du säker samma på tradera ändå
Nu blev den ju bra mycket dyrare..Om ngn typ av konsensus är att den är reko (jag tror nog den är det) är jag sugen till den pengen
Ok, lycka till med fsg! Jag är dock inte så kåt på den...Nu blev den ju bra mycket dyrare..
Haha. Var 4k billigt eller varför var du sugen till den pengen då..?Ok, lycka till med fsg! Jag är dock inte så kåt på den...
Vill ha en "fat lugs" seamaster med crisp tavla. Tyckte det lät rimligt prismässigt, men betalar inte ett "överpris" bara för att den är fin. Då väntar jagHaha. Var 4k billigt eller varför var du sugen till den pengen då..?
Överpris baserat på vadå?Vill ha en "fat lugs" seamaster med crisp tavla. Tyckte det lät rimligt prismässigt, men betalar inte ett "överpris" bara för att den är fin. Då väntar jag
Sedan kanske du kan få mer, men inte av mig
Vet ej. Som sagt tyckte jag 4k lät rimligt. Har inte så bra koll... Men mitt intresse var inte baserat på att jag tyckte 4k var billigt och jag ville sälja dyrare.Överpris baserat på vadå?
När folk blir sugna på något till en viss peng på det här forumet så ringer alla varningsklockor hos migVet ej. Som sagt tyckte jag 4k lät rimligt. Har inte så bra koll... Men mitt intresse var inte baserat på att jag tyckte 4k var billigt och jag ville sälja dyrare.
Svårt att avgöra men kanske intressant att reflektera över, ofta är det vinklar/ljussättning som spelar ögat ett spratt. På bilden ovan och i den länkade annonsen upplever jag OMEGA-trycket som aningen tight/ihoptryckt och det ser ut som minutmarkeringarna inte ligger helt mot den yttre zoncirkeln. Subjektivt tyckande, variation bland modeller, år, taveltillverkare m m - en djungel minst sagt som kan illustreras med denna line-up som alla sägs vara ref 2846. Knepigt det där med referensmaterial att jämföra med när det finns så många parametrar som spelar in.Vet inte, och bryr mig inte jättemycket faktiskt. You be the judge.
https://klocksnack.se/threads/vintage-omega-seamaster-cal-501.85712/
Svårt att avgöra men kanske intressant att reflektera över, ofta är det vinklar/ljussättning som spelar ögat ett spratt. På bilden ovan och i den länkade annonsen upplever jag OMEGA-trycket som aningen tight/ihoptryckt och det ser ut som minutmarkeringarna inte ligger helt mot den yttre zoncirkeln. Subjektivt tyckande, variation bland modeller, år, taveltillverkare m m - en djungel minst sagt som kan illustreras med denna line-up som alla sägs vara ref 2846. Knepigt det där med referensmaterial att jämföra med när det finns så många parametrar som spelar in.
Trevlig helg!
Finns ju olika "S" i seamaster och säkerligen inom samma ref, 2846 i detta fall men nr.2 som du säger har ett väldigt märkligt sådant imoNummer to du viser der er vel redialet, ikke?
Ja jävlar... När de är bredvid varandra känns det ju som redial. Missade helt minutmarkörerna innan...Svårt att avgöra men kanske intressant att reflektera över, ofta är det vinklar/ljussättning som spelar ögat ett spratt. På bilden ovan och i den länkade annonsen upplever jag OMEGA-trycket som aningen tight/ihoptryckt och det ser ut som minutmarkeringarna inte ligger helt mot den yttre zoncirkeln. Subjektivt tyckande, variation bland modeller, år, taveltillverkare m m - en djungel minst sagt som kan illustreras med denna line-up som alla sägs vara ref 2846. Knepigt det där med referensmaterial att jämföra med när det finns så många parametrar som spelar in.
Trevlig helg!
Kan inte minnas att jag sett någon orginaltavlanmed ett rakt e efter S i Seamaster som i nummer 2.Ja jävlar... När de är bredvid varandra känns det ju som redial. Missade helt minutmarkörerna innan...
Fan trodde jag hade börjat få lite feeling men tydligen icke.
Jag har som sagt noll koll, men har denna som exempel på liknande:Ja jävlar... När de är bredvid varandra känns det ju som redial. Missade helt minutmarkörerna innan...
Fan trodde jag hade börjat få lite feeling men tydligen icke.
Det vete fan.. men poleringen gör ju att det är skitsamma... Ouch..Jag har som sagt noll koll, men har denna som exempel på liknande:
Råkade bli med bumper idag.
Seamaster automatic calendar från 50-51
Interessant tavla, det må være en service-tavla?
Elsker boett-formen
Omegaer fra før 1954/3 har det ældre, blødere logo - det på denne er senere. Indeks er også af en nyere type, der blev introduceret omkring 1958, hvor der kun var full rotor-automatværk. Men skicken er virkeligt god og det ligner ikke en redial, så måske en sjælden servicetavla, vil jeg tro
Fin, men fel trådÄntligen får jag bära den här efter servicen i Birmingham. 1954 cal. 265.
Ordentligt nöjd faktiskt
Fridens.
Nä Det ska tydligen vara en seamaster, men av någon anledning valde de att inte trycka dit Seamastern på bullseye modellerna.Fin, men fel tråd
Nja, det där är väl en 2639? Finns några sådana seamaster men flertalet är väl inte seamaster? (Oavsett bullseye eller ej)Nä Det ska tydligen vara en seamaster, men av någon anledning valde de att inte trycka dit Seamastern på bullseye modellerna.
Nej det är en 2791. Vad som gör den till seamaster vet jag ärligt talat inte, går bara på vad jag läst på nätet .Nja, det där är väl en 2639? Finns några sådana seamaster men flertalet är väl inte seamaster? (Oavsett bullseye eller ej)