• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Fadershan

Patek
EDAA39FE-44AA-4F64-8154-D0EC4A5C168C.jpeg
När ebay chansningen går hem och man hittar delarna som saknas...(motsatsen händer (ofta) men låt oss inte gråta över det)
Mycket kul att höra/se! Gillar extra mkt när vi åter väcker liv i gamla ur.
 
  • Like
Reactions: MOL

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
5.jpg

Vet ej om detta är en 50 talare .Vet inget alls om denna klocka och hoppas någon kan hjälpa mig att berätta .Tack
40 eller 50-tal. Ingen seamaster men med våffeltavla (strukturen i ytan på urtavlan). Häftig boett, har aldrig sett en sådan och våffeltavla är alltid kul.

Om du öppnar klockan kan du läsa ett referensnummer i boettlocket och på urverket ser du en beteckning över vilket urverk det är och ett serienummer som kan åldersbestämma klockan.
 

Modezty

Breitling
Tack för svar och information.Tror inte jag vågar öppna den för jag är rädd att förstöra den eftersom jag inte vet hur man gör .
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för svar och information.Tror inte jag vågar öppna den för jag är rädd att förstöra den eftersom jag inte vet hur man gör .
Det kan nog vara sunt, men om du virar lite silvertejp runt två fingrar med klistret utåt så går det ibland att skruva upp boettlocket utan risk att det skadas.

Annars tar du den bara till en urmakare som kan öppna den åt dig och du kan få be om att ta lite bilder.
 
Topp