Mycket kul att höra/se! Gillar extra mkt när vi åter väcker liv i gamla ur.När ebay chansningen går hem och man hittar delarna som saknas...(motsatsen händer (ofta) men låt oss inte gråta över det)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket kul att höra/se! Gillar extra mkt när vi åter väcker liv i gamla ur.När ebay chansningen går hem och man hittar delarna som saknas...(motsatsen händer (ofta) men låt oss inte gråta över det)
Välkommen åter!Nu går jag vara med här igen
Är denna också en såndär som faller utanför OWG-ramen?Nu går jag vara med här igen
Det kommer rulla in fler, och precis som du säger så faller samtliga utanför OWG-ramen Har ju dessutom sålt min enda klocka, så det är okej att köpa fler för att förenkla sorgearbetet...Är denna också en såndär som faller utanför OWG-ramen?
Jaså, skulle aldrig klara av att vara en ZWGDet kommer rulla in fler, och precis som du säger så faller samtliga utanför OWG-ramen Har ju dessutom sålt min enda klocka, så det är okej att köpa fler för att förenkla sorgearbetet...
Snyggt! Hade lite koll på den där också, rätt bra pris tycker jag. Gratulerar!Nu går jag vara med här igen
Fick ny kompis idag. Trevlig pjäs!
Ropade nyss hem en gammal välanvänd sak. 36mm, cal 332 hammar.
Skall försöka hitta en ny riktig krona och det borde väl inte vara allt för svårt? Någon som vet vilken/hur den skall se ut?
Den vanliga kronan du ser här i tråden?Ropade nyss hem en gammal välanvänd sak. 36mm, cal 332 hammar.
Skall försöka hitta en ny riktig krona och det borde väl inte vara allt för svårt? Någon som vet vilken/hur den skall se ut?
borde väl vara denna kronan, hos Cousinsuk
https://www.cousinsuk.com/product/omega-waterproof-crowns-05mm-over
edit, beteckning 42023SX
Härligt, tack! Det var den som jag trodde och hoppades på. Måste man vara registrerad hos Cousins för att titta i deras kataloger?Den vanliga kronan du ser här i tråden?
https://www.cousinsuk.com/product/omega-waterproof-crowns-05mm-over?code=42023SX
Japp, du måste vara inloggad.Härligt, tack! Det var den som jag trodde och hoppades på. Måste man vara registrerad hos Cousins för att titta i deras kataloger?
Det gör du rätt i, mkt trevlig sak!Kör en gammal Seamaster idag!
Kör en gammal Seamaster idag!
Ovant att se att inte 3,9,12 var utskrivet. Kändes konstigt förstJag gissar på att det är tavellacken som brunat? Ser faktiskt ut som om tavlan är guldfärgad. Inte alls oäven. Nu redan inlämnad till uris för att fåny rätt krona.
40 eller 50-tal. Ingen seamaster men med våffeltavla (strukturen i ytan på urtavlan). Häftig boett, har aldrig sett en sådan och våffeltavla är alltid kul.
Vet ej om detta är en 50 talare .Vet inget alls om denna klocka och hoppas någon kan hjälpa mig att berätta .Tack
Det kan nog vara sunt, men om du virar lite silvertejp runt två fingrar med klistret utåt så går det ibland att skruva upp boettlocket utan risk att det skadas.Tack för svar och information.Tror inte jag vågar öppna den för jag är rädd att förstöra den eftersom jag inte vet hur man gör .
Tycker båda banden ser fina ut men gillar det andra bandet (det utan sömmar) mer.Nya band på posten. Osäker på vilket som är bäst.
Beställde precis detta!Skulle vilja leta fram ett band till den här. Lutar åt något typ honungsfärgat, och får gärna vara aningen mindre cleant i utseendet än bandet som är på nu.
Någon som har tips på bandnasare?