Oj! Där fick vi in kungen i klassen.18k ca 1950 36 mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj! Där fick vi in kungen i klassen.18k ca 1950 36 mm
Ja det får jag lov att erkänna ! Fast jag gillar stål bättre, och att vara undersåte.Oj! Där fick vi in kungen i klassen.
Sweet, grattis Kettil!Bumpar den här viktiga tråden med nyss inkommen hammarautomat från 1950 (2657-3/ 2494). Är rätt nöjd; mycket bra och måttligt polerad samt fin tavla med de rätta flugskitarna…
Detta är inte internationellt billigt.Ett litet uppsving för dessa på Tradera gläder mig. Sjukt när senare tråkiga går för mer. Tycker dock att dom fortfarande är rejält undervärderade på den svenska marknaden.
Detta är inte internationellt billigt.
Är texten på 3, 6, 9, 12 samma på alla 3, de två du hade sedan tidigare ser ut till att ha upphöjda medans din nya har målade. Stämmer det eller är det en synvilla? Har aldrig tänkt på att dessa gamla Seamaster har funnits med sådan "stil" på siffrorna. Hur som helst häftig, tur att de inte slängde den!Oj, spontanköpte visst en ny seamaster! Vet inte mycket mer än att detta är ett riktigt bruksur som använts dagligen av en målare. Den ursprungliga ägaren gick bort för ca 30 år sedan och har legat i en byrålåda sedan dess. Uret i fråga skulle slängas då det var gammal och skräpigt, men i sista stund lades den ut på tradera istället! Det är iaf en Jumbo med boett från Huguenin Frères märkt 2657-4, 2494, SC. På en av mina andra jumbos har också SC men då utan centrumsekund som denna. Kaliber 351 sitter och slår så fint inne i boetten. Fint kosmetiskt skick iaf. Bilder!
Du ser rätt, den nya har tryckta spegelblanka index 12, 3, 6, 9. Även de andra skiljer sig. På den nya är indexen en del av tavlan och mjuka i kanterna och inte kantiga och lösa som de andra.Är texten på 3, 6, 9, 12 samma på alla 3, de två du hade sedan tidigare ser ut till att ha upphöjda medans din nya har målade. Stämmer det eller är det en synvilla? Har aldrig tänkt på att dessa gamla Seamaster har funnits med sådan "stil" på siffrorna. Hur som helst häftig, tur att de inte slängde den!
Oj, spontanköpte visst en ny seamaster! Vet inte mycket mer än att detta är ett riktigt bruksur som använts dagligen av en målare. Den ursprungliga ägaren gick bort för ca 30 år sedan och har legat i en byrålåda sedan dess. Uret i fråga skulle slängas då det var gammal och skräpigt, men i sista stund lades den ut på tradera istället! Det är iaf en Jumbo med boett från Huguenin Frères märkt 2657-4, 2494, SC. På en av mina andra jumbos har också SC men då utan centrumsekund som denna. Kaliber 351 sitter och slår så fint inne i boetten. Fint kosmetiskt skick iaf. Bilder!
Snyggt fångat och räddat, inte ofta centralsekundarna dyker upp...är det en sen 51:a?Oj, spontanköpte visst en ny seamaster! Vet inte mycket mer än att detta är ett riktigt bruksur som använts dagligen av en målare. Den ursprungliga ägaren gick bort för ca 30 år sedan och har legat i en byrålåda sedan dess. Uret i fråga skulle slängas då det var gammal och skräpigt, men i sista stund lades den ut på tradera istället! Det är iaf en Jumbo med boett från Huguenin Frères märkt 2657-4, 2494, SC. På en av mina andra jumbos har också SC men då utan centrumsekund som denna. Kaliber 351 sitter och slår så fint inne i boetten. Fint kosmetiskt skick iaf.
Tack! Trodde först de inte fanns, så lite kul är det. Hade hoppats på att tavlan skulle vara bättre, men man får ta dem som de kommer. Sedan är det öven kul att boetten var HF-märkt och identiskt med de tidigare omärkta. Borde vara en 51-52a med detta serienummer?Snyggt fångat och räddat, inte ofta centralsekundarna dyker upp...är det en sen 51:a?
Väldigt ovanliga, har en med samma boettmärkning men med subsekund. Tycker skicket på tavlan funkar, charmg sak! Hade svårt att se siffrorna på verket men tolkade de som kring 51.Tack! Trodde först de inte fanns, så lite kul är det. Hade hoppats på att tavlan skulle vara bättre, men man får ta dem som de kommer. Sedan är det öven kul att boetten var HF-märkt och identiskt med de tidigare omärkta. Borde vara en 51-52a med detta serienummer?
Den du! GrattisOj, spontanköpte visst en ny seamaster! Vet inte mycket mer än att detta är ett riktigt bruksur som använts dagligen av en målare. Den ursprungliga ägaren gick bort för ca 30 år sedan och har legat i en byrålåda sedan dess. Uret i fråga skulle slängas då det var gammal och skräpigt, men i sista stund lades den ut på tradera istället! Det är iaf en Jumbo med boett från Huguenin Frères märkt 2657-4, 2494, SC. På en av mina andra jumbos har också SC men då utan centrumsekund som denna. Kaliber 351 sitter och slår så fint inne i boetten. Fint kosmetiskt skick iaf. Bilder!
Då fick vi ett belägg för att SC märkningen står för sekunde centrale och då innebär att boetten delades mellan modellerna...Tack! Trodde först de inte fanns, så lite kul är det. Hade hoppats på att tavlan skulle vara bättre, men man får ta dem som de kommer. Sedan är det öven kul att boetten var HF-märkt och identiskt med de tidigare omärkta. Borde vara en 51-52a med detta serienummer?
Den snodde du mitt framför näsa på mig! Spontan köp? - HA!! Grattis i alla fall! Inte mkt färgstänk på den tycker jag!Oj, spontanköpte visst en ny seamaster! Vet inte mycket mer än att detta är ett riktigt bruksur som använts dagligen av en målare. Den ursprungliga ägaren gick bort för ca 30 år sedan och har legat i en byrålåda sedan dess. Uret i fråga skulle slängas då det var gammal och skräpigt, men i sista stund lades den ut på tradera istället! Det är iaf en Jumbo med boett från Huguenin Frères märkt 2657-4, 2494, SC. På en av mina andra jumbos har också SC men då utan centrumsekund som denna. Kaliber 351 sitter och slår så fint inne i boetten. Fint kosmetiskt skick iaf. Bilder!
Nope, de hade säljaren skrapat bort med nageln innan jag hämtade den! Ladda bössan till Kaplans Omegaauktion!Den snodde du mitt framför näsa på mig! Grattis! Inte mkt färgstänk på den tycker jag!
/J
...eller köpa av dig?Nope, de hade säljaren skrapat bort med nageln innan jag hämtade den! Ladda bössan till Kaplans Omegaauktion!
...det blir svårt! Den ser ut så här nu:...eller köpa av dig?
Är Kaplans det nya Sherwoodskogen ??och Behåll!!!! Mot Kaplans....
Med massor av fina kap!Är Kaplans det nya Sherwoodskogen ??