• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Kettil

Vacheron
2-Faktor
...det blir svårt! Den ser ut så här nu:
image.jpg
Thats the Scientfic Spirit! Horologiska varianten på titthål på kylskåpet (för att se att lampan verkligen slocknar när man stänger) :)
 
@aptorsken är en omega värd mer eller mindre med renoverade delar? vet inte så mycket om klockor för med andra saker så som möbler/bilar kan värdet minska drastiskt om man pillar på fel saker :)
 

Ronnie

Rolex
Jag är så glad att jag slog till på en sån här! Har just packat upp den och det är första gången jag ser en på riktigt. Mina högt ställda förväntningar på designen har helt klart överträffats.
Förstår att det är lätt hänt att börja samla på Seamasters från 40- och 50-talet!
image.jpeg
 

Ronnie

Rolex
Är det förresten en Seamaster det här? Känns eventuellt som en filosofisk fråga, då den ju ser ut precis som de det står Seamaster på, men min har bara "Omega Automatic" på urtavlan.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Vad är ett hyffsat riktpris på en vettig jumbo Seamaster idag?
Priserna flukterar kraftigt mellan de objekt jag lyckats nosa upp senaste månaderna.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vad är ett hyffsat riktpris på en vettig jumbo Seamaster idag?
Priserna flukterar kraftigt mellan de objekt jag lyckats nosa upp senaste månaderna.
Beror så klart på skick och hur attraktiv tavlan är. Framgår det i annonsen att det är en jumbo blir det nog dyrare med. Från 2.500:- och uppåt oservat? Har inte stenkoll på priserna faktiskt. Vet att det går att fynda och att det internationellt som på tex omegaforums är dyrare.

Edit. Vad är din bild av priserna?
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Beror så klart på skick och hur attraktiv tavlan är. Framgår det i annonsen att det är en jumbo blir det nog dyrare med. Från 2.500:- och uppåt oservat? Har inte stenkoll på priserna faktiskt. Vet att det går att fynda och att det internationellt som på tex omegaforums är dyrare.

Edit. Vad är din bild av priserna?
Vet faktiskt inte själv, jag har mest hittat på internationella forum och bukten?
Betydligt högre iallafall om inte tavlan eller verket ska vara ett ras, 6k +?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet faktiskt inte själv, jag har mest hittat på internationella forum och bukten?
Betydligt högre iallafall om inte tavlan eller verket ska vara ett ras, 6k +?
Betalade 3,3? för min senaste som inte var så bra. Var på tradera. Som jag sagt tidigare verkar vi ha rätt många i Sverige och de borde vara klart dyrare. Borde ligga närmare DJ i pris.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Betalade 3,3? för min senaste som inte var så bra. Var på tradera. Som jag sagt tidigare verkar vi ha rätt många i Sverige och de borde vara klart dyrare. Borde ligga närmare DJ i pris.
Helt klart, jumboboetten är grym.
3,3 skulle jag säga var ett riktigt klipp om det var i närtid, bra fiskat!
Får fortsätta sökandet:)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Med 2500:- syftade jag på en överpolerad med oattraktiv tavla. Uppåt vet jag inte alls men säkert 5-siffrigt.

Ärligt talat tycker jag att tavlan är viktigare än Jumbo, även om det är positivt.
 
Topp