Thats the Scientfic Spirit! Horologiska varianten på titthål på kylskåpet (för att se att lampan verkligen slocknar när man stänger)...det blir svårt! Den ser ut så här nu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Thats the Scientfic Spirit! Horologiska varianten på titthål på kylskåpet (för att se att lampan verkligen slocknar när man stänger)...det blir svårt! Den ser ut så här nu:
Det syns !Herrur bör tilläggas att det är
Då är inträdesbiljetten till att posta här fixad.
Årtalet är -56 och kaliber 501.
Snarare som en sammetsmatta på tavlan .Härlig patina på tavlan
Det står ju att tavlan är renoverad, bland annat. Men tycker man det är OK med tavlan och visarna så jo visst.http://www.tradera.com/item/190118/...sub-second-manuell-valdigt-vacker-i-ny-skick-
Vad tror ni om denna? är den legit?
Värd mindre skulle jag säga. Den ser inte särskilt snygg ut i mitt tycke. En i mer originalskick är betydligt roligare.@aptorsken är en omega värd mer eller mindre med renoverade delar? vet inte så mycket om klockor för med andra saker så som möbler/bilar kan värdet minska drastiskt om man pillar på fel saker
Javisst! Ser gärna en något bättre bild på tavlanÄr det förresten en Seamaster det här? Känns eventuellt som en filosofisk fråga, då den ju ser ut precis som de det står Seamaster på, men min har bara "Omega Automatic" på urtavlan.
Den kanske har tappat både Swiss och Seamaster
Jag är lite förvånad över att det inte syns några spår av Swiss Made längst ner
Det är ju någon referens som saknar Seamastermärkningen. Det är en Jumbo så det är säkert denna modell. Ofta ligger swissmärkningen långt ner på dessa tavlor och glasets spännring täcker ju en del av tavlan. Men iom att tavlan ser ut som den gör kan den säkert vara bortslitet.Den kanske har tappat både Swiss och Seamaster
Beror så klart på skick och hur attraktiv tavlan är. Framgår det i annonsen att det är en jumbo blir det nog dyrare med. Från 2.500:- och uppåt oservat? Har inte stenkoll på priserna faktiskt. Vet att det går att fynda och att det internationellt som på tex omegaforums är dyrare.Vad är ett hyffsat riktpris på en vettig jumbo Seamaster idag?
Priserna flukterar kraftigt mellan de objekt jag lyckats nosa upp senaste månaderna.
Vet faktiskt inte själv, jag har mest hittat på internationella forum och bukten?Beror så klart på skick och hur attraktiv tavlan är. Framgår det i annonsen att det är en jumbo blir det nog dyrare med. Från 2.500:- och uppåt oservat? Har inte stenkoll på priserna faktiskt. Vet att det går att fynda och att det internationellt som på tex omegaforums är dyrare.
Edit. Vad är din bild av priserna?
Betalade 3,3? för min senaste som inte var så bra. Var på tradera. Som jag sagt tidigare verkar vi ha rätt många i Sverige och de borde vara klart dyrare. Borde ligga närmare DJ i pris.Vet faktiskt inte själv, jag har mest hittat på internationella forum och bukten?
Betydligt högre iallafall om inte tavlan eller verket ska vara ett ras, 6k +?
Helt klart, jumboboetten är grym.Betalade 3,3? för min senaste som inte var så bra. Var på tradera. Som jag sagt tidigare verkar vi ha rätt många i Sverige och de borde vara klart dyrare. Borde ligga närmare DJ i pris.
36 eller 34 spelar inte så stor roll så länge de har skruvboett.Med 2500:- syftade jag på en överpolerad med oattraktiv tavla. Uppåt vet jag inte alls men säkert 5-siffrigt.
Ärligt talat tycker jag att tavlan är viktigare än Jumbo, även om det är positivt.
Håller med. Ve och fasa men senaste från Omega jag köpte var ju en Genève utan skruvboett. Tycker personligen att den är grym ändå, mer dressad.36 eller 34 spelar inte så stor roll så länge de har skruvboett.