elduderino
Basic
Jag har en otroligt fin Omega Seamaster från 1959-1960, manuell kaliber 285. En kompis är intresserad utav att köpa, vad skulle ni säga att prisbilden är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tja!Jag har en otroligt fin Omega Seamaster från 1959-1960, manuell kaliber 285. En kompis är intresserad utav att köpa, vad skulle ni säga att prisbilden är?
Runt 4.000 kr.Jag har en otroligt fin Omega Seamaster från 1959-1960, manuell kaliber 285. En kompis är intresserad utav att köpa, vad skulle ni säga att prisbilden är?
Tja!
Rubriken ”50-tals Omega Seamaster” kan vara lite missvisande då det är, tror jag, främst de s.k ”tjockisarna” (fat lugs) med bumper-verk som avses. Din klocka är inte en sådan? Sedan finns det även en ”vad är ett rimligt pris”-tråd i vintage-delen där din fråga kanske ger bättre svar?
Lycka till!
Runt 4.000 kr.
Ingen skada skedd. Information är till för att förmedlas!aha, mitt fel! Tack för infon
Fint läder, var har du köpt?Också bra! Har själv ett liknande syskon (t.h)
Väldigt fint skick på dem!Två fetluggare som inte fått värst mycket handledstid.
Du gör helt rätt i att bumpaBumpar bumpertråden med min ”cappuchino stardust” patinerade 50-talare.
Det gör du helt rätt i!
Bra band till den klockan. Var får man tag i ett sånt?
Vette17 faktiskt, fick det med. ItaliensktBra band till den klockan. Var får man tag i ett sånt?
Vette17 faktiskt, fick det med. Italienskt
Bättre att hålla utkik här på K&S, tycker de dyker upp rätt ofta.Vilka fina bilder ni alla postar i tråden. Blir mer och mer sugen på en 50-tals Omega.
Någon som har bra koll på vettiga handlare?
Det blir mitt preliminära val. Skapade en köpesannons, hoppas på att det nappar där.Bättre att hålla utkik här på K&S, tycker de dyker upp rätt ofta.
Fingers crossed. Trevlig modell, min gamla nedan men som fått lämna.Det blir mitt preliminära val. Skapade en köpesannons, hoppas på att det nappar där.
Vilka fina bilder ni alla postar i tråden. Blir mer och mer sugen på en 50-tals Omega.
Någon som har bra koll på vettiga handlare?
Kaplans, Bukowskis och de där får in ibland.Det blir mitt preliminära val. Skapade en köpesannons, hoppas på att det nappar där.
Grym klocka på fint band! Vart kommer bandet ifrån?
Ett fint ex såldes på Klocksnack nyligen för 7. Kanske runt 3,5-4 för denna, med akut servicebehov.Tänkte sälja denna klocka och undrar lite kring prissättning. Klockan är i behov av en service då den efter några timmar av fint tickande ofta stannar. Klockan är som ni vet automatisk vilket får mig att tro att det antingen är den mekanismen det är fel på eller om det är energireserven. Glaset har en liten spricka kl 11 och baksidan är repad. Har sett dessa klockor gå för stora pengar men undrar vad denna klocka bör säljas för utifrån skicket den är i. Kan vara värt att tilläggas att kronan ej är original.
Oj oj oj vilken boett!