Mycket grym.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket grym.
Oj oj oj vilken boett!
Mycket grym.
Stort tack! Ja, denna ligger mig varmt om hjärtat. 34mm bumper med skruvboett, ref 2576.Det var en fin tjockis 34mm?
Haha, om jag kunde svara på det. Köpte det av en ryss på eBay.Grym klocka på fint band! Vart kommer bandet ifrån?
Haha jag vet precis vilken ryss du köpte det av! Har fått en minikalender från 89 och en pin av Greklands flaggaStort tack! Ja, denna ligger mig varmt om hjärtat. 34mm bumper med skruvboett, ref 2576.
Haha, om jag kunde svara på det. Köpte det av en ryss på eBay.
Hörde inget på en månad efter köpet och trackinguppgifterna fungerade inte. Jag hade väl förlikat mig med att det var pengar jag inte skulle se igen. Plötsligt dyker ett brev upp hemma. I det ligger detta bandet inkilat mellan två gamla vykort med text på ryska. Det ena av de två korten var en samlarbild på någon sovjetisk skådespelare, tror det var från 70-talet, och det andra ett vykort från en svunnen tid föreställande en pampig byggnad i en sovjetisk stad.
Men mer än så kan jag tyvärr inte ge dig är jag rädd..
Haha jag vet precis vilken ryss du köpte det av! Har fått en minikalender från 89 och en pin av Greklands flagga
Stort tack! Ja, denna ligger mig varmt om hjärtat. 34mm bumper med skruvboett, ref 2576.
Haha, om jag kunde svara på det. Köpte det av en ryss på eBay.
Hörde inget på en månad efter köpet och trackinguppgifterna fungerade inte. Jag hade väl förlikat mig med att det var pengar jag inte skulle se igen. Plötsligt dyker ett brev upp hemma. I det ligger detta bandet inkilat mellan två gamla vykort med text på ryska. Det ena av de två korten var en samlarbild på någon sovjetisk skådespelare, tror det var från 70-talet, och det andra ett vykort från en svunnen tid föreställande en pampig byggnad i en sovjetisk stad.
Men mer än så kan jag tyvärr inte ge dig är jag rädd..
Haha jag vet precis vilken ryss du köpte det av! Har fått en minikalender från 89 och en pin av Greklands flagga
Nitat oyster eller risklänk som du sedan köper Omega clasp och sätter på. Borde gå att hitta här på forumet eller på eBay.Är i processen att införskaffa mig en bumper.
Någon som har tips på trevliga stålarmband som passar (modeller/återförsäljare)?
Tack!Nitat oyster eller risklänk som du sedan köper Omega clasp och sätter på. Borde gå att hitta här på forumet eller på eBay.
Inget svar på din fråga men tycker de gör sig bäst på skinn, bandhornen framträder bättre då.Är i processen att införskaffa mig en bumper.
Någon som har tips på trevliga stålarmband som passar (modeller/återförsäljare)?
Den är skitfin! Den där 34 mm sitter bra på handleden.Har haft en riktigt smekmånadsfas med denn, endast åkt av vid dusch och träning
Har haft en riktigt smekmånadsfas med denn, endast åkt av vid dusch och träning
Förstår dig. Just dessa med ”sub dial” är ju så grymt fina!Har haft en riktigt smekmånadsfas med denn, endast åkt av vid dusch och träning
En oysterlänk tycker jag gör sig bra på de bumpers med bredare bandhorn; enklast är nog via eBay eller diverse forum. Har varit en del "nos"-länkar tidigare till salu här exempelvis. Om inte oyster så lägger jag min röst på läderband. En av mina gamla bumpers såg ut såhärÄr i processen att införskaffa mig en bumper.
Den är skitfin! Den där 34 mm sitter bra på handleden.
Den där har du for life.
Jag instämmer självklartFörstår dig. Just dessa med ”sub dial” är ju så grymt fina!
Vilken snygg klocka där har du en riktig keeper, tyckte armbandet var riktigt snyggt vad är det för märke på det (inköpsställe) för det är väl inte original?Har haft en riktigt smekmånadsfas med denn, endast åkt av vid dusch och träning
La upp försäljaren i klockbandstråden.Vilken snygg klocka där har du en riktig keeper, tyckte armbandet var riktigt snyggt vad är det för märke på det (inköpsställe) för det är väl inte original?
/Foppa
Fin finEn oysterlänk tycker jag gör sig bra på de bumpers med bredare bandhorn; enklast är nog via eBay eller diverse forum. Har varit en del "nos"-länkar tidigare till salu här exempelvis. Om inte oyster så lägger jag min röst på läderband. En av mina gamla bumpers såg ut såhär
Hej! Gillar klockorna! Har du något tips på bra fysisk butik i Sverige om man skulle vilja köpa en riktigt retro Omega? tack2 stycken "Tuxedo Dials" fr 1956
Är oförskämd nog och svarar på frågan..Hej! Gillar klockorna! Har du något tips på bra fysisk butik i Sverige om man skulle vilja köpa en riktigt retro Omega? tack
Tack för snabbt svarÄr oförskämd nog och svarar på frågan..
Nästa varje urmakare har någon omega som ligger och skramlar. Det du behöver göra är att ta reda på vilken klocka du är ute efter, annars är det väldigt stor risk att du betalar ett överpris för en klocka med ommålad tavla eller fel visare osv osv
Du begränsar utbudet extremt mycket om du ska köpa en retro Omega från en fysisk butik. Om du vill klämma på klockan och känna hur den känns på armen så rekommenderar jag att du bevakar Kaplans auktioner och åker dit när de har visning.Tack för snabbt svar
Okej! Tack för bra info. Är inte helt insatt i alla modeller. Tycker det vore fint med en retroklocka att kunna byta till när det passar. Och jag har alltid gillat Omega.
Är urmakarna ärliga med dessa ”förändringar” som du ger som exempel? Om jag inte kan se det själv alltså. Tack för hjälpen