• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Dagens fynd på Erikshjälpen.. Originalkrona, tavlan är fin och ser inte ommålad ut i mina ögon..
Den var från ett dödsbo sa de som jobbade där.
Klockan funkar men behöver service som är bokad
Ngn som sett tavlan förut och vet referensen (2639-?)?
4BDED52A-E8FE-48CF-9C38-498430CE0360.png
C5076521-2C64-4948-9800-E00851501800.png
Grym! Grattis! Tycker den refen är svinbra
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Dagens fynd på Erikshjälpen.. Originalkrona, tavlan är fin och ser inte ommålad ut i mina ögon..
Den var från ett dödsbo sa de som jobbade där.
Klockan funkar men behöver service som är bokad
Ngn som sett tavlan förut och vet referensen (2639-?)?
4BDED52A-E8FE-48CF-9C38-498430CE0360.png
C5076521-2C64-4948-9800-E00851501800.png
Det där är väl en 2937 och gissar att den har cal 267. Mycket fin och dessutom med loggan på boettlocket gör det ännu bättre.
Grattis till ett bra köp!
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Det där är väl en 2937 och gissar att den har cal 267. Mycket fin och dessutom med loggan på boettlocket gör det ännu bättre.
Grattis till ett bra köp!
Tusen tack för ditt inlägg. Klockan är så bra att min fru såg den och satte den på handleden. Min julklapp var nästa mening 😀! Ser det som en komplimang för mitt intresse vilket inte hör till vanligheterna..
 

Sills

Omega
Dagens fynd på Erikshjälpen.. Originalkrona, tavlan är fin och ser inte ommålad ut i mina ögon..
Den var från ett dödsbo sa de som jobbade där.
Klockan funkar men behöver service som är bokad
Ngn som sett tavlan förut och vet referensen (2639-?)?
4BDED52A-E8FE-48CF-9C38-498430CE0360.png
C5076521-2C64-4948-9800-E00851501800.png
Riktigt snygg, grattis! Trodde inte det gick att fynda såna klockor på Erikshjälpen/myrorna/loppisar längre
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Det där är väl en 2937 och gissar att den har cal 267. Mycket fin och dessutom med loggan på boettlocket gör det ännu bättre.
Grattis till ett bra köp!
Har kollat upp ref och klocka lite mer. Du hade såklart rätt! Det är en 2937-3 med cal 267. Den ovanligaste tavlan tydligen med hjärtformade guld index 12, 3, 9 och samt applicerat guld Omega emblem. Ligger ute en sådan på chrono24 utan sjöhäst på baklocket för 15,5K men det kostar den väl inte i Sverige 🇸🇪..
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har kollat upp ref och klocka lite mer. Du hade såklart rätt! Det är en 2937-3 med cal 267. Den ovanligaste tavlan tydligen med hjärtformade guld index 12, 3, 9 och samt applicerat guld Omega emblem. Ligger ute en sådan på chrono24 utan sjöhäst på baklocket för 15,5K men det kostar den väl inte i Sverige 🇸🇪..

stort grattis, bra köp 👍😊 nja 15,5 k är att ta i.... men runt 8k är nog mer rimligt att anta avs värde. Hade gärna haft den i min lilla samling 😊
 
Senast ändrad:

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Testar ett lite tunnare mer dressigt läder på min tjockisvåffla nu några dagar. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker. Anser generellt att tjockare mer casual läder gör sig bättre på dessa då det ändå är en sportklocka det handlar om.
81D96263-0A77-4D73-B776-178B77D84360.jpeg
D0BA6D7D-9F8A-4438-9F95-E79B52277236.jpeg
Tycker det tunna lädret ser fantastiskt ut! Går själv och väntar på ett liknande band till min gamla Seamaster. Ljust brunt till guld är riktigt snyggt!
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tycker det tunna lädret ser fantastiskt ut! Går själv och väntar på ett liknande band till min gamla Seamaster. Ljust brunt till guld är riktigt snyggt!
Håller med om att det är en lyckad färgkombination. Gulguld och brunt är oslagbart IMO. Men blir att klura lite om lädret inte gör sig bättre på typ en Cartier Tank... Blir intressant att se hur du får till det!
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Håller med om att det är en lyckad färgkombination. Gulguld och brunt är oslagbart IMO. Men blir att klura lite om lädret inte gör sig bättre på typ en Cartier Tank... Blir intressant att se hur du får till det!
Ja ha det på tank är också en väldig bra idé.
Ska se om jag kommer ihåg att lägga upp bild när det kommer. Väntar på besked från Hirsch om jag kan specialbeställa deras band Prestige till en rimlig peng. Annars blir det bandet London.
 

Oskar

Omega
Tjena gänget! Har skrollat igenom en hel del i tråden men riktigt kunnat fått ihop det; jag är riktigt sugen på en Omega fat lug i helguld, gärna med subdial sekund. Vilka referenser bör jag söka efter och vad bör jag se upp för? Hojta gärna till om svaren finns där men jag bara missat!
 

wg11

Cartier
Tjena gänget! Har skrollat igenom en hel del i tråden men riktigt kunnat fått ihop det; jag är riktigt sugen på en Omega fat lug i helguld, gärna med subdial sekund. Vilka referenser bör jag söka efter och vad bör jag se upp för? Hojta gärna till om svaren finns där men jag bara missat!

2848 är en referens som har subsekund och finns i helguld, jag har själv en sådan fast utan subsekund (då heter referensen 2846) :)
3B8EB19B-463D-418E-A4E4-251CBA9BCCDE.jpeg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Ett band i cordovan tycker jag gör sig väldigt bra på dessa.
Tips på bra tillverkare för en ej allt för dyr slant? Använder för nuvarande i princip uteslutande custom made från Camille Fournet och det känns lite väl dyrt egentligen... Körde en beställning på banden som Grodslukarenx har för försäljning här på K&S just nu. Blir kul att hur dessa matchar.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tips på bra tillverkare för en ej allt för dyr slant? Använder för nuvarande i princip uteslutande custom made från Camille Fournet och det känns lite väl dyrt egentligen... Körde en beställning på banden som Grodslukarenx har för försäljning här på K&S just nu. Blir kul att hur dessa matchar.
Tror det var detta jag köpte, länk. Just detta är rätt kort men finns många varianter. Har för mig att dessa är andrahandssortering från Nomos.
Screenshot_20201213-221336~2.png
 
Topp