• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

52 veckor, 52 böcker!

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag har länge velat köra denna "utmaning", att läsa en för mig ny bok per vecka i ett år! Tänkte att det kan finnas någon som vill hänga med här från vecka 1. Om man inte är intresserad av att delta, men letar efter nya böcker att läsa, kommer jag att skriva en mini-recension av varje bok jag läser. Första boken ut är "Flyga drake" av Khaled Hosseini
flyga-drake.jpg
 

McFly

Cartier
@AdamST Boktips, om du behöver. Novellsamlingen "Årstider" av Stephen King. Grym samling som innehåller det som lade grunden till "Shawshank Redemption" och "Stand By Me" samt två andra riktigt fina noveller. Rekommenderas! :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag är på. Får se hur länge jag hänger i. Brukar ge mig in i saker med liv och lust och tackla av när vardagen tar plats. Har just påbörjat Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman på läsplattan.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Väldigt stor skillnad faktiskt, och pocketböcker är löjligt dyra. Det blir så med praktiskt taget allt eftersom det är så liten konkurrens, liten befolkning...
Fast jag borde läsa mer isländskt för att förbättra språkkunskaperna det är sant.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kul idé!
Om tips är välkomna så skulle jag rekommendera "The Martian" som kom på film för inte så länge sen, inte sett filmen men gillar boken. Eller en klassiker, 1984 av George orwel.

Lycka till!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har länge velat köra denna "utmaning", att läsa en för mig ny bok per vecka i ett år! Tänkte att det kan finnas någon som vill hänga med här från vecka 1. Om man inte är intresserad av att delta, men letar efter nya böcker att läsa, kommer jag att skriva en mini-recension av varje bok jag läser. Första boken ut är "Flyga drake" av Khaled Hosseini
flyga-drake.jpg
Lycka till. Ett tips är väl att välja tunna böcker :) "Kollektivt självmord" av Arto Paasilinna är en tunn och rolig bok. John Steinbecks "Möss och människor" är också en tunnis som är mycket bra.

Flyga Drake är för övrigt en fantastisk bok - uppföljarna är också bra, men inte lika.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Lycka till. Ett tips är väl att välja tunna böcker :) "Kollektivt självmord" av Arto Paasilinna är en tunn och rolig bok. John Steinbecks "Möss och människor" är också en tunnis som är mycket bra.

Flyga Drake är för övrigt en fantastisk bok - uppföljarna är också bra, men inte lika.
Relativt tunna blir det för att balansera tiden, men jag läser väldigt snabbt så jag har egentligen inga problem att trycka 600 sidor på en dag och ändå ta in vad jag läser :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Relativt tunna blir det för att balansera tiden, men jag läser väldigt snabbt så jag har egentligen inga problem att trycka 600 sidor på en dag och ändå ta in vad jag läser :)
Shit, imponerande. Problemet med att läsa fort och många böcker snabbt är att jag blandar ihop dom och får svårt att i efterhand njuta av upplevelsen.

Jonas Gardells Jenny är en bok som sätter sig och stannar kvar ett tag.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Shit, imponerande. Problemet med att läsa fort och många böcker snabbt är att jag blandar ihop dom och får svårt att i efterhand njuta av upplevelsen.

Jonas Gardells Jenny är en bok som sätter sig och stannar kvar ett tag.
Japp det är problemet med studielitteratur och varför jag inte pallar sträckläsa dem :( Jenny ska jag kolla upp, läst alldeles för lite av Gardell
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag skulle verkligen behöva börja läsa mer. Den vanligaste ursäkten är ju givetvis tiden tyvärr, så 52 kanske är lite på gränsen till för mycket. Kanske ska börja lägga min egna ribba på 25 böcker. Vad anser du @AdamST räknas ljudböcker ;)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle verkligen behöva börja läsa mer. Den vanligaste ursäkten är ju givetvis tiden tyvärr, så 52 kanske är lite på gränsen till för mycket. Kanske ska börja lägga min egna ribba på 25 böcker. Vad anser du @AdamST räknas ljudböcker ;)
Alla böcker räknas, tycker det handlar om att bredda sitt intag av böcker, och inte nödvändigtvis att läsa :)
 

rogart-63

Patek
Skulle vara glad om jag läste en bok i månaden :) . Just nu ligger "Rövardotter Jackie Ferm" på nattduksbordet . Har inte kommit alltför långt . Även om den är intressant . Gillar självbiografier . Ni som bor i samma stad kan väl byta böcker med varandra? Lite dyrt att skicka med posten annars kunde en bokbyte vara kul . Kolla på bokbörsen efter billiga böcker.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Fan vad kul! Skulle garanterat varit med för något år sedan, men blir svårt med snart 2 småkottar.
Det skulle inkräkta på KS-tid och det går ju inte för sig! :D

Men jag lovar att läsa några av de böcker du bränner av och hänga med i tråden!

Kul initiativ!
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Jag har redan läst den här boken, räknas det som att jag betat av en vecka då? :rolleyes:
Kul idé men med 2 knoddar så är 1 bok i halvåret ungefär vad jag lyckades åstadkomma under 2015. Men desto fler barnböcker!
 
Topp