Mauritz
Guld
Men hur förklarar du att pengarna kan flyttas per omgående direkt efter de kommit in på kontot? Känns inte som det borde vara möjligt om pengarna endast är reserverade."Jobbar" med detta, så ja det stämmer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men hur förklarar du att pengarna kan flyttas per omgående direkt efter de kommit in på kontot? Känns inte som det borde vara möjligt om pengarna endast är reserverade."Jobbar" med detta, så ja det stämmer.
Alltså det är ett standardiserat brev. Vadå trist ton? Vore det bättre om de skrev något passivt-aggressivt i stil med vi tror absolut inte du har gjort något fel och du är en sån fantastisk kund, men ge oss all info annars kommer vi stänga ner samtliga konton. Som det läser nu så har det ingen ton överhuvudtaget, de frågar efter information.Sjukt trist ton i det där brevet. Hade jag fått något sådant hade jag bytt bank direkt.
Inte bara kan, utan ska. MÅSTE till och med, enligt lag.Självklart, ifall dom anar att någonting är lurt på G kan dom frysa beloppet. Swish är en vanlig banköverföring. när du tror att pengarna har överfört direkt är det bara en reservering av beloppet från bådas sidor, trots att det ser ut som om du har pengarna.
För att det funkar så. Hur det funkar rent praktiskt vet jag inte, så insatt är jag inte.Men hur förklarar du att pengarna kan flyttas per omgående direkt efter de kommit in på kontot? Känns inte som det borde vara möjligt om pengarna endast är reserverade.
Bra sagt!Aktuell bank följer ett lagstiftat regelverk som alla banker följer, vad finns det att bli upprörd över?
Att de ställer frågan vad pengarna kommer från är som att få sin väska kollad en extra gång på Arlanda, har man inget att dölja spelar det absolut noll roll? Vänta tills ni blir inplockade i USA för extra kontroll..
Man borde inte kunna flytta frysta pengar, är väl lite det dom är anledningen till att göra på detta sätt. Måste kolla det med min banktjej.För att det funkar så. Hur det funkar rent praktiskt vet jag inte, så insatt är jag inte.
För det första, när du överför pengar till en annan via swish sker en "osynlig" överföring, denna direkta överföring sker med hjälp av en buffert som "ligger inne" hos Swish(därför kan det ibland förekomma att det inte går att swisha pga bufferten är "slut") och det är just därför du ser att pengarna överförs direkt. om du sedan för över pengarna till ett annat konto eller något spelar ingen som helst roll, transaktionen finns fortfarande kvar och kan fortfarande bli utsatt för en undersökningMan borde inte kunna flytta frysta pengar, är väl lite det dom är anledningen till att göra på detta sätt. Måste kolla det med min banktjej.
Det är varifrån pengarna kommer som är väsentligt.Har inte läst hela tråden men hur kan det bli tal om penningtvätt när pengarna som skickades redan var inne i systemet?![]()
Har inte läst hela tråden men hur kan det bli tal om penningtvätt när pengarna som skickades redan var inne i systemet?![]()
"Jobbar" med detta, så ja det stämmer.
Reservering är fel ord, hittar inte det rätta ordet, för den delen heller. Var ett tag sedan jag fick det förklarat för mig så har säkert blandat ihop detaljernaStämmer inte (inte att du jobbar med det men att pengarna skulle vara reaerverade).
En penningtvättare skulle väl resonera likadant?Har hänt mig tidigare med LF/Swedbank/Nordea.
Rena Gestapo metoder.
Jag har numer banker där man tydliggör sin affärsrelation inledningsvis och frid råder därefter.
Bedrövlig bankutveckling vi ser tyvärr...
Och tycker man att pengatvätt är något eftersträvansvärt kan man se över sin moraliska kompass.Att klaga på banken i ett sånt här läge är ju bara okunnigt och rent av pinsamt.
Det är ju inget bankerna tycker är roligt att göra. Krävs extremt mycket tid och resurser. Gillar ni det inte är det till politikerna ni ska klaga, är ju staten som tvingar bankerna att springa Finansinspektionens och Skatteverkets ärenden.
Länk till den storyn? Hade varit intressant att läsaÖverförmynderi är aldrig något jag gillar. Man ska inte behöva bevisa att man är hederlig, det blir så lätt fel. Härom året var det en gammal gubbe som ville växla sina besparingar han haft hemma pga att sedlarna skulle utgå. Det rörde sig om flera hundra tusen. Han fick nej av samma anledning. Överklagade ända upp till kammarrätten eller om det t.o.m var HFD. Fick nej. Pengarna borta efter ett liv av slit. Inte helt ovanligt att äldre människor har stora kontanta medel hemma.
Så nej. Sådant här typ av överförmynderi slår ofta fel. Skurkarna som behöver tvätta pengar vet ändå hur de ska göra det på andra sätt utan att bli påkomna.
Kan försöka hitta. Det var en story i vanliga media härom året/åren när nu sedlarna skulle sluta gälla.Länk till den storyn? Hade varit intressant att läsa