Nu pratar jag om en kundkännedom som banken är skyldig att ha om sina kunder, sen pratar vi om summor med rapporteringsskyldighet.
Jag är alltid väldigt transparent med min ekonomi jämte mina banker.
När jag inleder en affärsrelation, som privatperson, med en bank så bokar jag alltid ett eller flera möten där jag visar på tidigare deklarationer, återkommande transaktionsmönster, inkomstkällor, försäljnings och köpmönster etc.
Detta för att dom skall ha en så god kundkännedom om mig så möjligt.
Mitt transaktionsflöde är helt intakt och slutet från end to end, så en grundskole elev skulle kunna följa den röda tråden.
Liksom att vi är olika personer som lever vi olika liv och hanterar pengar olika.
För mig är det en olägenhet att dom reagerar på gängse återkommande transaktioner av för dom kända källor.
Jag får min dos av förfrågningar och undelagsbegäran från skatteverket varje år, så det är ingen risk att någon ska tappa tvålen här.
Sen är många svenska banker lika förvånade varje gång man får en betalning från annat EU land, det blir tröttsamt i längden om man får sin lön därifrån.
Detta trots att vi enligt gällande regler till dagsdato inte bör ha några konstigheter med detta.
Skatteverket har ingen åsikt om detta, det är vissa banker som tolkar lagen olika.
Men trots det så visade det sig idag att det var skönt att inte hålla penningtvättarna Swedbank under armarna.
Men detta är bara jag och det viktigaste av allt är ju att VAR och EN är nöjda med sin relation till sin bank och att dom tycker att dom får bra service och rimliga avgifter ställt mot eget behov.
Fridens