• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Extra roligt att Per Karlsson plockade hem Årets Back!

Skärmavbild 2018-11-19 kl. 22.21.56.png
 
Någon annan som såg galan och tyckte att Goitoms imitation av Olsson var pinsam?
I övrigt synd för Linner att inte plocka hem årets målvakt, han släpper in typ 10 mål på 20 matcher. Men visst köper argumentet att rätt många matcher är lugna för honom.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Någon annan som såg galan och tyckte att Goitoms imitation av Olsson var pinsam?
I övrigt synd för Linner att inte plocka hem årets målvakt, han släpper in typ 10 mål på 20 matcher. Men visst köper argumentet att rätt många matcher är lugna för honom.
Ja. Med vårt mittfält och backlinje den här säsongen så var det ”lätt” för honom.
 
Silly Season rykten in (estimerad sannolikhet av mig), fyll gärna på! Varit dött i lite för många dagar i tråden nu ;)

Sead Haksabanovic (4/5)
Mikael Lustig (4/5)
Alexander Milosevic, förlängning (3/5)
Tekie (3/5)
Alexander Isak (2/5)
Batanero (2/5)
Tamimi (2/5)
Ebenezer Ofori (1.5/5)
John Guidetti (1/5)
Celso Borges (1/5)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Silly Season rykten in (estimerad sannolikhet av mig), fyll gärna på! Varit dött i lite för många dagar i tråden nu ;)
Sead Haksabanovic (4/5)
Mikael Lustig (4/5)
Alexander Milosevic, förlängning (3/5)
Tekie (3/5)
Alexander Isak (2/5)
Batanero (2/5)
Tamimi (2/5)
Ebenezer Ofori (1.5/5)
John Guidetti (1/5)
Celso Borges (1/5)
Jamenvafan, blir det jag som måste slå in straffsparken här? Nu får ni inte ge mig alltför mycket stryk för detta!:) Men vad säger Dickson om oddsen för ovanstanstående?;)
 
Så ja, då drar säsongen igång igen! Om än med en träningsmatch så ska det bli kul att se vårt älskade lag :)
Har BW något ess i rockärmen nu när vi tappat Olsson & Stefanelli...
 
  • Like
Reactions: DRW

rgladh

Omega
Synd att inte få se Ylätupa i tävling. Såg matchen mot New York City och var tyvärr inte helt övertygad om hans kvaliteter.
 
Bedrövlig att vi slutar spelar fotboll så fort vi får in en boll! Så jävla onödigt att släppa in dom i matchen som vi kontrollerade fullständigt! Och visst ska man kunna kräva att allsvenska spelar åtminstone sätter straffen på mål?!

Nu har jag gnällt färdigt för denna gång....
Är orolig inför allsvenskan
 

rgladh

Omega
Bedrövlig att vi slutar spelar fotboll så fort vi får in en boll! Så jävla onödigt att släppa in dom i matchen som vi kontrollerade fullständigt! Och visst ska man kunna kräva att allsvenska spelar åtminstone sätter straffen på mål?!

Nu har jag gnällt färdigt för denna gång....
Är orolig inför allsvenskan
Ska väl kanske tilläggas att det är 120 minuter spring innan straffen slås, men det borde definitivt gå att stänga igen matchen innan AFC gör 1-1.
 

MAGNETO

Omega
Bedrövlig att vi slutar spelar fotboll så fort vi får in en boll! Så jävla onödigt att släppa in dom i matchen som vi kontrollerade fullständigt! Och visst ska man kunna kräva att allsvenska spelar åtminstone sätter straffen på mål?!

Nu har jag gnällt färdigt för denna gång....
Är orolig inför allsvenskan
Instämmer! Nu missade jag tyvärr större delen av matchen igår men har sett de andra cupmatcherna. AIKs försvar i all ära men det känns så oerhört tröttsamt att man alltid nöjer sig och backar hem efter första målet (ta Östermatchen som exempel). Dessutom oerhört slöseri med resurser att plocka hem dyra strikers om de bara ska få springa ensamma där uppe och jaga boll. Pinsamt att matcher mot medelmåttiga lag i superettan ska bli såna nagelbitare. Vi har ju precis vunnit guld för tusan!
 
Topp