• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Torsk hemma mot knäckebröhult!! Dplay uppsagt....årskort klippt....vi tar nya tag 2021.....
 
Senast ändrad:

RikNik

Panerai
2-Faktor
Bland det sämsta jag sett på hemmaplan. Pinsamt. Blir fan tokig på alla felpassningar. Jag tror inte Norling är rätt man för detta spelsätt. Totalt mörker :(
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Nej vi har inte marginalerna på vår sida direkt. Men som du är inne på, den är inte det som är den avgörande faktorn.
Vi måste förbättra insatsen och framför allt anfallsspelet ett par nivåer jämför med hur det såg ut idag. En spelare som Silva ser exempelvis inte ut som han ens vill ha boll utan springer mest och gömmer sig och är helt osynlig matchen igenom.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Fitta fat handgranat va sopigt......vi torskar mot ett lag som inte kan vinna matcher........nya gnaget......füfan.......
 

Caravelle33

Vacheron
3D95A44E-BD58-4061-B987-695A0DA326B1.jpeg
Ja det här var 2x45 minuter bortslösade av mitt liv! Kunde gjort något bättre tex pilla navelludd. Sedan att apa tog 3 poäng gjorde ju inte kvällen bättre. Och sen ett sjukt formstarkt Sirius i nästa omgång.
 
Senast ändrad:

MAGNETO

Omega
All heder åt Norling men det var dags nu. Nu återstår det bara att se vem som tar hand plats. Det känns som att det ska behövas något riktigt extraordinärt för att rädda upp den här säsongen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
All heder åt Norling men det var dags nu. Nu återstår det bara att se vem som tar hand plats. Det känns som att det ska behövas något riktigt extraordinärt för att rädda upp den här säsongen.

Är generellt inte förtjust i att kasta tränaren framför bussen när maskineriet strular, och definitivt inte den här gången. Så vad är det styrelsen förväntar sig av en ny tränare med det material vi har? Inte en chans att det blir pallplats i år även om självaste Klopp skulle ta plats på Friends. Nej, ett fegt sätt att styra bort ljuset från styrelse och sportchef och friskriva sig allt ansvar för resten av den här säsongen. För "vad hade man kunnat göra efter en så turbulent ineldning"? Det är exakt vad man kommer stå och rabbla i höst. Svagt agerat.
 

MAGNETO

Omega
Är generellt inte förtjust i att kasta tränaren framför bussen när maskineriet strular, och definitivt inte den här gången. Så vad är det styrelsen förväntar sig av en ny tränare med det material vi har? Inte en chans att det blir pallplats i år även om självaste Klopp skulle ta plats på Friends. Nej, ett fegt sätt att styra bort ljuset från styrelse och sportchef och friskriva sig allt ansvar för resten av den här säsongen. För "vad hade man kunnat göra efter en så turbulent ineldning"? Det är exakt vad man kommer stå och rabbla i höst. Svagt agerat.
Inte jag heller egentligen. Gillar Norling och i det stora hela har han gjort ett bra jobb tycker jag. Ingen rolig fotboll men man har vunnit sina matcher fram tills nu. Men det är väl lite samma som med spelare; presterar man inte blir man utbytt. Det han ju själv erfarenhet av efter att ha tagit över efter Alm. Där kan vi snacka om att bli slängd framför bussen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Inte jag heller egentligen. Gillar Norling och i det stora hela har han gjort ett bra jobb tycker jag. Ingen rolig fotboll men man har vunnit sina matcher fram tills nu. Men det är väl lite samma som med spelare; presterar man inte blir man utbytt. Det han ju själv erfarenhet av efter att ha tagit över efter Alm. Där kan vi snacka om att bli slängd framför bussen.

Gillade det inte då heller. Jag förtydligar mig. Om vi hade haft århundradets trupp som gubbe för gubbe teoretiskt kunde jogga hem Allsvenskan kan jag förstå otåligheten och att det kunde kallas ett kapitalt misslyckande. Men med den här truppen? Man kan ha åsikter om spelsystemet och välja att skrota det, men det skulle Norling fortfarande kunna chefa över. Man kan bara ana hur våra juniorer i A-truppen påverkas av att tränaren sparkas efter att de inte har presterat på planen. Jag tror knappast att de kommer gå ut mot Kalmar med ökat självförtroende utan tvärtom. Kan högsta hönset offras är det någon på planen som är näst på tur.
 

MAGNETO

Omega
Gillade det inte då heller. Jag förtydligar mig. Om vi hade haft århundradets trupp som gubbe för gubbe teoretiskt kunde jogga hem Allsvenskan kan jag förstå otåligheten och att det kunde kallas ett kapitalt misslyckande. Men med den här truppen? Man kan ha åsikter om spelsystemet och välja att skrota det, men det skulle Norling fortfarande kunna chefa över. Man kan bara ana hur våra juniorer i A-truppen påverkas av att tränaren sparkas efter att de inte har presterat på planen. Jag tror knappast att de kommer gå ut mot Kalmar med ökat självförtroende utan tvärtom. Kan högsta hönset offras är det någon på planen som är näst på tur.
Du har säkert rätt i det du säger. Vi får se hur det blir framöver. Hur som helst hoppas jag på ett hungrigare AIK efter tränarbytet.
 

Nodese

Omega
2-Faktor
Ingen övertygande insats igår.. Får hoppas Grzelak kan få fart på laget och stärka sammanhållningen... känns som dom inte vet var dom har varandra..
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte kanske runt 5:e plats i år......skitår sas......nu är jag bara håglös, mållös, chockad, besviken.......tvivlar......grubblar.....tycker 0-0 är ett kanonresultat........

– Vi är ett bottenlag, säger AIK:s tränare Bartosz Grzelak till Dplay.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Måste vara självförtroendet i kombo med att det är viktigt att spöa Gnaget för alla, för så dålig trupp har vi inte......men det är smärtsamt att falla handlöst i tabellen.......fan.....
 
Det är tungt nu, riktigt tungt. Inget tyder på att vi kommer besegra varken Falkenberg eller Helsingborg heller. Dom två lagen gör både mål och skapar en del målchanser, något som vi fortfarande kämpar vidare med. Och när vår defensiv bjuder på så pass mycket bakåt, kommer vi inte vinna matcher. Det är sorgligt att se spelarna just nu, till och med Seb hänger med huvudet och är tom i blicken..Många "gamla" spelare med höga löner som inte levererar står nog i vägen för vettiga nyförvärv just nu också. det kommer bli en fruktansvärt jobbig höst.
 
Om det stämmer att Rogic och Papagiannopoulos värvas så är jag nöjd.

Radulovic är helt omöjligt att sia om. Låter ofta bra när de har tillhört stora klubbar, men säger ju absolut ingenting.

Äntligen händer något! Helt rätt med Papagiannopoulos men som du säger är det svårt att veta hur Bojan kommer att prestera, finns inte mycket att hämta på youtube..

Upp till bevis, framåt attack!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Stort att vi har värvat Ivan Dragos lillebror :)

Jag gillar att man värvar in lite storlek. Nu tror jag inte att Radulovic kvalar in i kategorin, men jag önskar att vi hade ett par riktiga brunkare a'la Mjällby eller Nordin. Nu har vi ett gäng spelare som ligger närmre 60kg än 70kg, och man måste vara exceptionellt teknisk för att man ska komma undan med det, och den nivån ligger tyvärr inte Strannegård&Co på.

Screenshot_20200817_174512.jpg
 
Senast ändrad:
Topp