Allt gott! Bättre ton hjälper dig med, önskar dig lycka till! Och det är ok att känna sig attackerad och bli irriterad. Så tar mitt ansvar där med.Tack. Där kan vi kanske ha olika åsikter. Nyskick anser jag att en klocka är om den inte burits av mig. Att sätta på sig klockan, ta en blid, lägga tillbaka i boxen är för mig nyskick (syftet är att visa klockan för annonsen). Precis som att den provas i butik av mig före köp. Att ställa datumet och dra upp klockan och sedan lägga tillbaka den lika så, om syftet är att kolla att allt är ok. Att bära klockan, sedan skriva nyskick är fel. I min annons skriver jag också tydligt att det är ett exemplar som varit ute i butik med tydlig patina. Syns på bilderna. Bronsklockor får väldigt lätt patina. Speciellt om den åker in och ut från en monter varje dag. Nyskick återspeglar också att klockan var 1v gammal med 8års garanti utan repor eller andra märken förutom patina. Plast kvar på baksidan. Detta har jag försökt förklara men blir ändå publicerad här. Med underliggande kommentarer. Hoppas ni förstår bättre.