• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Tack. Där kan vi kanske ha olika åsikter. Nyskick anser jag att en klocka är om den inte burits av mig. Att sätta på sig klockan, ta en blid, lägga tillbaka i boxen är för mig nyskick (syftet är att visa klockan för annonsen). Precis som att den provas i butik av mig före köp. Att ställa datumet och dra upp klockan och sedan lägga tillbaka den lika så, om syftet är att kolla att allt är ok. Att bära klockan, sedan skriva nyskick är fel. I min annons skriver jag också tydligt att det är ett exemplar som varit ute i butik med tydlig patina. Syns på bilderna. Bronsklockor får väldigt lätt patina. Speciellt om den åker in och ut från en monter varje dag. Nyskick återspeglar också att klockan var 1v gammal med 8års garanti utan repor eller andra märken förutom patina. Plast kvar på baksidan. Detta har jag försökt förklara men blir ändå publicerad här. Med underliggande kommentarer. Hoppas ni förstår bättre.
Allt gott! Bättre ton hjälper dig med, önskar dig lycka till! Och det är ok att känna sig attackerad och bli irriterad. Så tar mitt ansvar där med.

Tack. Där kan vi kanske ha olika åsikter. Nyskick anser jag att en klocka är om den inte burits av mig. Att sätta på sig klockan, ta en blid, lägga tillbaka i boxen är för mig nyskick (syftet är att visa klockan för annonsen). Precis som att den provas i butik av mig före köp. Att ställa datumet och dra upp klockan och sedan lägga tillbaka den lika så, om syftet är att kolla att allt är ok. Att bära klockan, sedan skriva nyskick är fel. I min annons skriver jag också tydligt att det är ett exemplar som varit ute i butik med tydlig patina. Syns på bilderna. Bronsklockor får väldigt lätt patina. Speciellt om den åker in och ut från en monter varje dag. Nyskick återspeglar också att klockan var 1v gammal med 8års garanti utan repor eller andra märken förutom patina. Plast kvar på baksidan. Detta har jag försökt förklara men blir ändå publicerad här. Med underliggande kommentarer. Hoppas ni förstår bättre.
Det här är ju ett helt rimligt och mycket bättre svar. Jag tycker dock fortfarande att det är viss skillnad på nyskick som du nu skriver och oanvänd.
Jag undrar faktiskt hur många oanvända klockor som är faktiskt, oanvända? Alla prövas väl mer eller mindre i butik för att ställa in längden på banden, med en länkbit hit eller dit, och att den sen åker hem i lådan.
Nyskick är i så fall en bättre beskrivning enligt mig men andra kanske anser det vara samma sak? Det anser inte jag.

Håller med dig där. Att den prövats på och klämts på lite vid köp gör knappast att nyskicksstatusen försvinner från klockan.

Av ren nyfikenhet frågade jag den Italienska säljaren till AP’n hur det låg till och fick detta som svar.
Lägger ingen större vikt vid det sista skall sägas.

Bilagor

• IMG_3917.jpeg
    IMG_3917.jpeg
    87.7 KB · Visningar: 23
  • IMG_3918.jpeg
    IMG_3918.jpeg
    155.3 KB · Visningar: 26
Av ren nyfikenhet frågade jag den Italienska säljaren till AP’n hur det låg till och fick detta som svar.
Lägger ingen större vikt vid det sista skall sägas.

@yonsson får snällt vänta tills FedEx levererat... Sen kan @Takeover sälja den med "blandade känslor efter att uppskattat att bära den så mycket" 🤡

Så sjukt ändå. Allt är ju så enkelt att kolla upp nuförtiden så varför skulle man hitta på något sådant, fattar inte.
Kan ju inte uttala mig om hur tankarna gått i det här specifika fallet men den generella känslan är väl att det väldigt ofta är någon typ av personlighetsproblematik som ligger bakom. Det vill säga att den ogenomtänkta planen upplevs som vattentät och sätts i verket för att upphovsmannen är grandios snarare än korkad. Reaktionerna när de avslöjas bidrar ofta starkt till intrycket.

@Takeover nu har du alltså ertappats med

1) använda någon annans bilder
2) ljuga om att du ska låta en klocka du inte haft gå vidare
3) ljuga om att du har den i bankfacket

Är det fortfarande alla andra som är dumma och anklagar dig felaktigt?
Som grädde på moset har han gått in och redigerat gamla inlägg i andra trådar för att undvika att bli ertappad - sjukt förtroendeingivande...

Som grädde på moset har han gått in och redigerat gamla inlägg i andra trådar för att undvika att bli ertappad - sjukt förtroendeingivande...
Hyfsat låg nivå.
”Gissa vad jag köpt”.
-Nej, gissa igen…
-Nej, men nära…
Som ett random samtal med min 10-åring om vad han åt till lunch i skolan. Jag trodde märkestrådarna höll högre nivå än så.

Han skriver iofs inte att han ska byta jämnt?
Nej det är korrekt och jag är väldigt kluven till en ev försäljning, därav priset så den inte flyger iväg i onödan.
Dock tämligen trista spekulationer, då flera redan lämnat i mina ögon skambud och sedan skriver de här.
Som sagt, mitt pris står och det skäms jag inte för, den är dessutom ganska trevlig att titta på och tickar på lent!

Nej det är korrekt och jag är väldigt kluven till en ev försäljning, därav priset så den inte flyger iväg i onödan.
Dock tämligen trista spekulationer, då flera redan lämnat i mina ögon skambud och sedan skriver de här.
Som sagt, mitt pris står och det skäms jag inte för, den är dessutom ganska trevlig att titta på och tickar på lent!
Vet ej om man får outa här, men känns sådär, buda på en dinka och sedan pissa på den, i denna tråd, kan man ta via pm, eller ?

Nej de kommer jag inte göra.
Men ja, den tanken har slagit en, både en och två gånger.
Mer tänker jag inte bemöda mig med i detta ärende.

Det var ändå lite kul och ovanlig säljstrategi. Priced to sell hör man ju ibland men priced to stay är ovanligare 😁

Handlarna ger ett års garanti för billigare pengar men du är inte ensam det är mkt som är överprisat på k&s just nu.

Tillbaka
Topp