• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker vi kör ett nytt försök (tredje?).

Hoppas ingen börjar lipa och går till personangrepp för att överprisade annoner lyfts. Då låses tråden. Se det som konsumentrådgivning.
Är inte det en garanti för att folk som inte gillar konsumentupplysning ska börja lipa och ha sig? Är det inte bättre om de som inte kan bete sig får en paus och tråden hålls öppen?
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
I min värld känns runt 2500-3000kr rimligt för dessa plastklockor…

IMG_4542.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Denna måste väl ändå vara i en klass för sig:

Nya, vita och kompletta finns ju t.o.m att nypa utan för landets gränser där vår horribla kronkurs borde sparka undan benen fullständigt.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Denna måste väl ändå vara i en klass för sig:

Nya, vita och kompletta finns ju t.o.m att nypa utan för landets gränser där vår horribla kronkurs borde sparka undan benen fullständigt.
Med tanke på att den inte ens ligger på C24 i den nivån så undrar man vad priset baserats på(?).
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Rätt ovanligt att Tudors går över listpris överlag känns det som.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Med tanke på att den inte ens ligger på C24 i den nivån så undrar man vad priset baserats på(?).
Tror det tar tid att vända detta pris-hangarfartyg. Det har varit givet under så lång tid att man kan ta ut stora summor för allt stål som det står Rolex på. Sen tror jag att man går lite på vad vissa butiker i innerstan tar för oanvända exemplar :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Kan du motivera varför du länkar min annons? Att här finns många snåla KS:are som gärna köper nytt superbilligt är inget egentligt skäl. När flera gaddar ihopa sig och tycker en annons är dyr, ja då blir den dyr. Om en annons skall flaggas så bör en motivering finnas med och sedan en notifikation till personen som säljer.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kan du motivera varför du länkar min annons? Att här finns många snåla KS:are som gärna köper nytt superbilligt är inget egentligt skäl. När flera gaddar ihopa sig och tycker en annons är dyr, ja då blir den dyr. Om en annons skall flaggas så bör en motivering finnas med och sedan en notifikation till personen som säljer.
De senaste har sålts för 40-44k.

"Gadda ihop sig". Det är en konspiration, helt klart.
 

EWEA

Cartier
Denna måste väl ändå vara i en klass för sig:

Nya, vita och kompletta finns ju t.o.m att nypa utan för landets gränser där vår horribla kronkurs borde sparka undan benen fullständigt.
Hehe ja, har den inte legat ute i typ 2 år? Alltid typ 50k för högt pris…. :)
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
I min värld känns runt 2500-3000kr rimligt för dessa plastklockor…

IMG_4542.jpeg

Kostar 260 Euro (3100) samt fraktkostnad. 4000 är helt rimligt anser jag men inte 6-7000.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Kan du motivera varför du länkar min annons? Att här finns många snåla KS:are som gärna köper nytt superbilligt är inget egentligt skäl. När flera gaddar ihopa sig och tycker en annons är dyr, ja då blir den dyr. Om en annons skall flaggas så bör en motivering finnas med och sedan en notifikation till personen som säljer.
Ett litet riktmärke att man ligger för högt även efter en prisbump är väl när det går att hitta lika billiga exemplar från en handlare både i Sverige samt i Europa trots en svag krona. Då blir väl motiveringen i att det finns 0 fördelar att köpa från en privatperson där den normala USP är att man får ett bättre pris. Så selling pointen att slippa vänta något år och resa för den är under list fallerar lite när jag kan köpa en lika billig just nu från en handlare för samma pris.

Så utifrån det perspektivet tycker jag klockan är för dyrt prissatt.
IMG_5065.png
IMG_5064.png
 
Senast ändrad:

Emlan

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Den här tråden lägger jag ner att följa. Det blir för konstigt. Det går ju alltid att hitta något "billigare". Om jag skulle lägga ut min Hulk för säg 240 (som jag inte kommer att göra) så har jag ingen lust att hamna här - för att någon säger att den kan du sälja typ för 200. Det handlar om tillgång och efterfrågan. /P
Håller med helt i det du skriver. Men hoppas tråden mer riktas åt annonser som är uppenbart för högt i pris.
 

Pater J

Omega
Håller med de senaste inläggen om detta blir ju löjeväckande.

Går jag på stan eller surfar internet och ser saker som jag absolut inte vill betala för så glider jag helt enkelt vidare.

ps. Jag lipar inte, men jag ÄR vuxen

Väl bekomme

Och till alla med insikt och kunskap om prissättningar ni borde väl snarare ge vägledning exempelvis i trådar där folk frågar om rimliga prissättningar... det vore både vänligt och vägledande.
 
Senast redigerad av en moderator:

JDQ

Panerai
2-Faktor
Håller med de senaste inläggen om detta blir ju löjeväckande.

Går jag på stan eller surfar internet och ser saker som jag absolut inte vill betala för så glider jag helt enkelt vidare.

ps. Jag lipar inte, men jag ÄR vuxen

Väl bekomme
Tycker parallellen att gå på stan eller surfar på internet blir lite skev när den jämförs med att hänga på ett diskussionsforum. Nej jag står inte på stan och poängterar för förbipasserande att jag tycker något är för dyrt då ingen aktivt sökt sig till en plats där affärens innehåll eller priser diskuteras men hänger man på ett forum där klockor diskuteras får man väl köpa att även priser diskuteras? Tycker man då fortfarande efter att ens annons lyfts i detta sammanhanget att priset är rätt är det väl bara att behålla det och hoppas att produkten blir såld.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
De senaste har sålts för 40-44k.

"Gadda ihop sig". Det är en konspiration, helt klart.
Inte för helt oanvända exemplar som är någon dag gammal när den läggs ut. Att jämföra mot ett exemplar som används i 6månader eller 2år är väl då inte rimligt. Ligger under listpris för vart den går att köpa i Euro. Är du intresserad så kom med ett bud. Eller köp av en handlare i Europa om det är bättre. Personligen så handlar jag främst från en person på KS med bra historik. Är ingen intresserad så får jag byta säljkanal eller slita på klockan något år och sedan testa.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
KS har väl också växt ganska mycket dem senaste åren? Så länge det lyfts på ett konstruktivt sätt varför är det farligt att diskutera priser på annonser. Som du säger är priset rätt blir varan såld oavsett vad som skrivs.
 
Senast redigerad av en moderator:

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag har aldrig kommenterat Daytona så har väl inget att tillägga där. Däremot kommenterade jag en klocka jag kan köpa för bättre pris från en gråhandlare med garantier just nu samt att jag inte tyckte det är samma sak att stå utanför en affär och prata priser med folk på gatan.

Så vad som är fel med just Daytonan får du fråga någon annan då jag ärligt talat inte följt priset på den modellen på några år.

Men jag förstår inte vad som är så farligt att bli ”uthängd”? Nån säger jag tycker din klocka är för dyr är det något du tar åt dig av? Antingen håller man med justerar priset eller så låter man det vara. Är priset rätt trots diskussion blir den såld.
 
Senast redigerad av en moderator:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Trots att jag tycker att annonser ska kunna diskuteras så gillar jag inte den här tråden alls. Så fort en klocka inte är billigast i världen så är den "överprissatt". Låt folk annonsera för vad som helst, vad skadar det? Varför är det ett självändamål att klockor här ska säljas billigast? Är vi Ullared?

Däremot tycker jag att annonser där annonsören slarvar med beskrivningar eller försöker halka lite med sanningen verkligen ska hängas ut och fullkomligt slaktas. Detta ska vara ett entusisatforum. Men bara föra att priset är några tusen högre än hos nån okänd handlare nere i Europa - NJET!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nej, men folk som bara är inne för att gnälla på tråden eller för att skriva OT åker ut. Som du nu.

Tråden är värd en chans då den kan fylla en funktion.
Upplever att tråden i ett mer moget stadium kommer fylla en funktion. Däremot kommer det ju ställa krav på admin och att kommentarer rensas återkommande.
Sedan ska det ju inte vara en gnäll tråd för en klocka som ligger en tusenlapp över list.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Upplever att tråden i ett mer moget stadium kommer fylla en funktion. Däremot kommer det ju ställa krav på admin och att kommentarer rensas återkommande.
Sedan ska det ju inte vara en gnäll tråd för en klocka som ligger en tusenlapp över list.
Tråden är redan full av länkar till klockor utan nån som helst motivering. Bara ett implicerat "höhö, titta så dyrt".
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Jag kan inte förstå varför det skulle vara så upprörande att bli ”uthängd”. Att annonser lyfts här bör förhoppningsvis medföra att någon nybörjare ej åker på en onödig näsbränna. Det finns ju andra plattformar där man kan annonsera om man vill tjäna sig en hacka.

När @televinken i tråden ”mest prisvärda på köp och sälj just nu” lyfte att min prissättning var helt fel, var reaktionen knappast att försvara mig med näbbar och klor. Innebar ”uthängningen” att mina utsikter att få betalt för utsatt pris försämrades? Ja givetvis. Innebar det att klockorna ändå kunde säljas, men för ett rimligt marknadspris då jag var helt fel ute med min prissättning? Ja, uppenbarligen.

Är det här verkligen prisvärt?
Vet att vi ska visa prisvärda klockor och annonser här,men jag kan tycka att detta är dess diametrala motsats:
https://klocksnack.se/threads/2st-omega-tjockisar-50-tal-med-våffeltavlor.135554/#post-3444966

Med risk för off topic så uttalar jag mig gärna då det är min annons. Antar att prisbilden är åt helvete. Får skylla på att jag är total nybörjare.:banghead: Hade bilden av att våfflor hade ett högre marknadspris samt att priset på dessa modeller fortsätter gå upp.

Känns ju som lite skämskudde på detta. Tar ödmjukast emot imput på vad ett vettigt pris skulle vara.

/Gary Coleman
 
Topp