• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Detta är ett entusiastforum även om det de senaste åren (läs: sedan starten) haft lite växtvärk på gott och ont.

Men om man är okej med att vi har trådar för att tipsa om prisvärda annonser så måste man ju också acceptera trådar som varnar för klockor som är för högt prissatta.

Det innebär ju inte att man måste hugga på annonser som ligger nån tusing över lägsta C24-pris. Men för vår allas skull är det väl bra om vi försöker hålla prissättningen på vår K&S på en hygglig marknadsnivå?

Och om man har lagt ut en klocka för ett så mycket högre pris än marknadsvärdet, så andra på forumet reagerar så bör man väl antingen ta till sig kritiken och ändra priset alternativt motivera den aktuella prissättningen?
 
Senast ändrad:

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Detta är ett entusiastforum även om det de senaste åren (läs: sedan starten) haft lite växtvärk på gott och ont.

Men om man är okej med att vi har trådar för att tipsa om prisvärda annonser så måste man ju också acceptera trådar som varnar för klockor som är för högt prissatta.

Det innebär ju inte att man måste hugga på annonser som ligger nån tusing över lägsta C24-pris. Men för vår allas skull är det väl bra om vi försöker hålla prissättningen på vår K&S på en hygglig marknadsnivå?

Och om man har lagt ut en klocka för ett så mycket högre pris än marknadsvärdet, så andra på forumet reagerar så bör man väl antingen ta till sig kritiken och ändra priset alternativt motivera den aktuella prissättningen?
Förutsätter inte det att den som lyfter fram sin synpunkt kring ett visst pris också kan hänvisa till vad denne anser vara ett rimligt marknadspris? I annat fall blir invändningen inte särskilt konstruktiv, och synpunkten svår för säljaren att ta till sig.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Förutsätter inte det att den som lyfter fram sin synpunkt kring ett visst pris också kan hänvisa till vad denne anser vara ett rimligt marknadspris? I annat fall blir invändningen inte särskilt konstruktiv, och synpunkten svår för säljaren att ta till sig.

Jag tror att för de vanligast förekommande modeller på K&S så är marknadspriset något som de flesta av oss har ganska bra koll på.
För ovanligare modeller som säljs mer sällan så är det så klart både intressant och utvecklande att få en motivering varför man lyft en specifik annons i denna tråd.

Jag förutsätter tex att om en annons för en modern Rolex Submariner hamnar här så lär de flesta av oss förstå varför.
Samtidigt skulle en överprisad vintage Seiko kunna få mothugg av någon Kobra-Kai:are som i så fall rimligtvis kommer motivera sitt inlägg.
 
Tycker vi i vart fall kan vara ärliga med vad tråden är till för. Dvs för folk som blir sura på en annons och hade velat trolla säljaren lite med syrlig kommentar alt garv emoji.

Röstar också för regler kring referenser och utropspris på c24 duger inte.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allmäns diskussioner om prissättning hamnar här:

3 sidor med endast två klockor lyfta vilka båda verkar sålda redan. Tråden kanske är meningslös ändå. Ger den helgen ut att mogna.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Allmäns diskussioner om prissättning hamnar här:

3 sidor med endast två klockor lyfta vilka båda verkar sålda redan. Tråden kanske är meningslös ändå. Ger den helgen ut att mogna.
Stapla upp lite regler på första sidan, för guidning 😌
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Allmäns diskussioner om prissättning hamnar här:

3 sidor med endast två klockor lyfta vilka båda verkar sålda redan. Tråden kanske är meningslös ändå. Ger den helgen ut att mogna.
Tror fortfarande på tråden. Men med lite regler och kanske slås ihop med tråden för ”Outhängda annonser” (där annonser ändå hängs ut) så kan det nog bli bra.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Ser inte riktigt nyttan här. Är klockan överprisad brukar det ju synas rätt bra med 🙁😡……
Brukar ju då gå upp ett ljus för säljaren. Sen är det ju upp till var och en att sätta eget pris. Kontentan om den är överprisad är ju att den förmodligen inte säljs - simple as that, lesson learned.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Allmäns diskussioner om prissättning hamnar här:

3 sidor med endast två klockor lyfta vilka båda verkar sålda redan. Tråden kanske är meningslös ändå. Ger den helgen ut att mogna.
I minst det ena fallet får man väl förmoda att "Avslutad" mest står för en önskan om att alla förmodat "avundsjuka" användare avslutar diskussionen om klockan. Den ser inte särskilt såld ut när säljaren postar bilder av den på egen arm iallafall.

Jag tycker hursomhelst att det vore synd om även den här tråden låses. Då vore vi ju där igen liksom, att KS blir ett lättkränktas välde där de som till exempel trollar sönder trådar med konsumentupplysningskaraktär belönas med att få sin vilja igenom. Jag tycker dock att det är synd att tråden fick ett så snävt ämne. Det finns ju annat än priser som förmodligen ofta är mer angeläget att diskutera. Jag tycler att @Leben formulerade sig bra kring det i början av en annan frågor och funderingar-tråd så jag väljer att vara slö och bara klistra in det. Av någon anledning lyckas jag inte citera med hjälp av forumplattformens funktion så det får bli en vanlig copy/paste:
"Klockvänner!
De senaste dagarna har Admin stängt trådar som kommenterat annonser. Vi tyckte helt enkelt att de inte spred så trevlig stämning. Det finns dock ett bra syfte med trådarna, att exempelvis ge extra information eller belysa tveksamheter i upplagda objekt. Visa klockor har ju ägts av flera forumrävar i tidigare led som eventuellt kan upplysa om allt möjligt.

Sandlådediskussionerna har framförallt uppkommit när det ska diskuteras priser. Igår tyckte vi som administrera forumet att det vore enklare att inte diskutera priser i denna tråd. Vi har dock mött relativt stark kritik av det beslutet. Således ändrar vi oss! Vi håller med att prisdiskussioner är bra i teorin samt att KS sitter på extremt mycket kunnande som eventuellt inte skulle komma fram.

Därför provar vi återigen att få diskutera annonser, inklusive priser.

Det kommer dock att kosta en del, som vissa förmodligen kommer tycka är jobbigt. Tråden kommer modereras hårt. Möjligen kommer någon inte uppskatta detta men sandlådedebatten och tangentbordsriddare i försvarsställning bidrar inte till positiv energi.

Med hopp om ett (ännu) trevligare forum för klockdiskussioner.
Vänligen
Admin"
 

RobVintage

Panerai

240lax för en tt 😅 Billigare hos gråhandlarna.
 
Senast redigerad av en moderator:

eeee

Cartier
2-Faktor
Inte för helt oanvända exemplar som är någon dag gammal när den läggs ut. Att jämföra mot ett exemplar som används i 6månader eller 2år är väl då inte rimligt. Ligger under listpris för vart den går att köpa i Euro. Är du intresserad så kom med ett bud. Eller köp av en handlare i Europa om det är bättre. Personligen så handlar jag främst från en person på KS med bra historik. Är ingen intresserad så får jag byta säljkanal eller slita på klockan något år och sedan testa.
Finns ett oanvänt ex i Sverige på C24 för 54 034 SEK från handlare. Och genom distansköplagen har man rätt till 14 dagars ångerrätt, något du inte erbjuder. Sen om klocka är tre dagar eller tre månader när den läggs ut är väl inget som betingar speciellt mycket premium så länge den är oanvänd.
Hugger inte på din annons, påpekar endast fakta som du framställde som felaktig.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Finns ett oanvänt ex i Sverige på C24 för 54 034 SEK från handlare. Och genom distansköplagen har man rätt till 14 dagars ångerrätt, något du inte erbjuder. Sen om klocka är tre dagar eller tre månader när den läggs ut är väl inget som betingar speciellt mycket premium så länge den är oanvänd.
Hugger inte på din annons, påpekar endast fakta som du framställde som felaktig.
Förlåt men vad är felaktig?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Finns ett oanvänt ex i Sverige på C24 för 54 034 SEK från handlare. Och genom distansköplagen har man rätt till 14 dagars ångerrätt, något du inte erbjuder. Sen om klocka är tre dagar eller tre månader när den läggs ut är väl inget som betingar speciellt mycket premium så länge den är oanvänd.
Hugger inte på din annons, påpekar endast fakta som du framställde som felaktig.
Menar du att prisbilden 40 000 - 45 000 är motiverad för att jag inte erbjuder 14dagars retur? För det var det jag svarade på. Den nivån har klockor som varit använda ett bra tag sålts för här på KS. Och det är inte en schysst jämförelse eller riktmärke. Borde det inte då vara bättre att beakta att motsvarande klocka såld här på ks för exakt 55 000kr före senaste prishöjningen. Fascinerande att ni orkar försöka tillrättavisa andra medlemmar om rätt pris utan att själva ha koll.

Och vill man köpa av en handlare gör gärna det. Vill man göra en smidigt affär f2f där man kan få prova klockan före köp så välkommen och hör av dig. Det finns fördelar med att göra affärer med medlemmar också. Illusionen av att handlare alltid är bättre kanske kommer försvinna med lite egen erfarenhet…

Det går också bra att komma med ett bud om man tycker att priset är lite högt men man är intresserad. Men att tycka massa om andras annonser och bli uthängda för någon tusenlapp hit eller dit är för mig = skitsnack. Namnet på detta forum framöver ser det ut som.
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Menar du att prisbilden 40 000 - 45 000 är motiverad för att jag inte erbjuder 14dagars retur? För det var det jag svarade på. Den nivån har klockor som varit använda ett bra tag sålts för här på KS. Och det är inte en schysst jämförelse eller riktmärke. Borde det inte då vara bättre att beakta att motsvarande klocka såld här på ks för exakt 55 000kr före senaste prishöjningen. Fascinerande att ni orkar försöka tillrättavisa andra medlemmar om rätt pris utan att själva ha koll.

Och vill man köpa av en handlare gör gärna det. Vill man göra en smidigt affär f2f där man kan få prova klockan före köp så välkommen och hör av dig. Det finns fördelar med att göra affärer med medlemmar också. Illusionen av att handlare alltid är bättre kanske kommer försvinna med lite egen erfarenhet…

Det går också bra att komma med ett bud om man tycker att priset är lite högt men man är intresserad. Men att tycka massa om andras annonser och bli uthängda för någon tusenlapp hit eller dit är för mig = skitsnack. Namnet på detta forum framöver ser det ut som.
Då kanske jag missförstod ditt svar. Inget att hetsa upp sig över. Har själv blivit ifrågasatt över prissättning och det är väl bara att antingen ta till sig och justera eller ignorera. Alla försvarstal, taggar utåt och teorier om konspiration och illuminate, syftar inte enbart på dig, är ju mest slöseri på energi. Lycka till med försäljningen av en fin klocka.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Då kanske jag missförstod ditt svar. Inget att hetsa upp sig över. Har själv blivit ifrågasatt över prissättning och det är väl bara att antingen ta till sig och justera eller ignorera. Alla försvarstal, taggar utåt och teorier om konspiration och illuminate, syftar inte enbart på dig, är ju mest slöseri på energi. Lycka till med försäljningen av en fin klocka.
Tack!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Även om klockan är fin så finns det ett par konstigheter i denna. Visst får du sätta det pris du själv upplever rimligt. Men lite fakta korrigeringar kan vara på sin plats.


1. Det finns ingen väntlista på denna klockan och har knappt funnits sedan släpp. Både Krons + Nymans x 2 har haft ex för försäljning senaste månaderna.
2. Du skriver: Säljes för under det jag gav 4270 euro x 12,13kr = 51 800kr. Det är en sanning med modifikation. SEK/EUR kursen har aldrig legat så högt. Högsta noterade valutakurs är 11.91. Det du räknar med är din banks påslag på köpet.
Valutakurs från Riksbanken under helgen du handlade denna + bronsaren.
023-08-11
2023-08-14
Tabell för ditt resultat
DatumValutor mot svenska kronor
1 EUR
2023-08-1111,7613
2023-08-1411,8769

3. Du skriver: Före du tycker det är dyrt så räkna med tiden det tar att få en i Sverige och vilket listpriset är i sek vid den tidpunkten. Troligtvis nära eller över EU nivå. - Med tanke på att list efter höjningen ligger på 47k och det inte är någon väntetid så är det fortfarande över list.

Men visst, efterfrågan får avgöra om den säljs till det pris du satt den till. Men det vore väl ändå snyggt att korrigera vissa faktafel?

Personligen kan jag förstå om man vill använda en klocka innan den säljs (även om jag inte skulle göra det). Men antar att du kommer att uppdatera din andra annons (Edit: BB58 Bronze Boutique Edition) från "oanvänd". 😉
https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4654244
 
Senast ändrad:

Klockvmo

Cartier
2-Faktor
Även om klockan är fin så finns det ett par konstigheter i denna. Visst får du sätta det pris du själv upplever rimligt. Men lite fakta korrigeringar kan vara på sin plats.


1. Det finns ingen väntlista på denna klockan och har knappt funnits sedan släpp. Både Krons + Nymans x 2 har haft ex för försäljning senaste månaderna.
2. Du skriver: Säljes för under det jag gav 4270 euro x 12,13kr = 51 800kr. Det är en sanning med modifikation. SEK/EUR kursen har aldrig legat så högt. Högsta noterade valutakurs är 11.91. Det du räknar med är din banks påslag på köpet.
Valutakurs från Riksbanken under helgen du handlade denna + bronsaren.
023-08-11
2023-08-14
Tabell för ditt resultat
DatumValutor mot svenska kronor
1 EUR
2023-08-1111,7613
2023-08-1411,8769

3. Du skriver: Före du tycker det är dyrt så räkna med tiden det tar att få en i Sverige och vilket listpriset är i sek vid den tidpunkten. Troligtvis nära eller över EU nivå. - Med tanke på att list efter höjningen ligger på 47k och det inte är någon väntetid så är det fortfarande över list.

Men visst, efterfrågan får avgöra om den säljs till det pris du satt den till. Men det vore väl ändå snyggt att korrigera vissa faktafel?

Personligen kan jag förstå om man vill använda en klocka innan den säljs (även om jag inte skulle göra det). Men antar att du kommer att uppdatera din andra annons från "oanvänd". 😉
https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4654244
Fast annonsens klocka är ju inte samma som du hänvisar till från Tudortråden?
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Även om klockan är fin så finns det ett par konstigheter i denna. Visst får du sätta det pris du själv upplever rimligt. Men lite fakta korrigeringar kan vara på sin plats.


1. Det finns ingen väntlista på denna klockan och har knappt funnits sedan släpp. Både Krons + Nymans x 2 har haft ex för försäljning senaste månaderna.
2. Du skriver: Säljes för under det jag gav 4270 euro x 12,13kr = 51 800kr. Det är en sanning med modifikation. SEK/EUR kursen har aldrig legat så högt. Högsta noterade valutakurs är 11.91. Det du räknar med är din banks påslag på köpet.
Valutakurs från Riksbanken under helgen du handlade denna + bronsaren.
023-08-11
2023-08-14
Tabell för ditt resultat
DatumValutor mot svenska kronor
1 EUR
2023-08-1111,7613
2023-08-1411,8769

3. Du skriver: Före du tycker det är dyrt så räkna med tiden det tar att få en i Sverige och vilket listpriset är i sek vid den tidpunkten. Troligtvis nära eller över EU nivå. - Med tanke på att list efter höjningen ligger på 47k och det inte är någon väntetid så är det fortfarande över list.

Men visst, efterfrågan får avgöra om den säljs till det pris du satt den till. Men det vore väl ändå snyggt att korrigera vissa faktafel?

Personligen kan jag förstå om man vill använda en klocka innan den säljs (även om jag inte skulle göra det). Men antar att du kommer att uppdatera din andra annons (Edit: BB58 Bronze Boutique Edition) från "oanvänd". 😉
https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4654244
Jag finner ingen logik i att betala mer och köpa av annonsören än att knalla in till en AD och spara ca 2500 kr för en ny med garanti och kvitto.
Det valet är enkelt i min lilla värld.
Resonemanget i annonsbeskrivningen blir obegripligt för mig.
 

BankAnden

Panerai
Även om klockan är fin så finns det ett par konstigheter i denna. Visst får du sätta det pris du själv upplever rimligt. Men lite fakta korrigeringar kan vara på sin plats.


1. Det finns ingen väntlista på denna klockan och har knappt funnits sedan släpp. Både Krons + Nymans x 2 har haft ex för försäljning senaste månaderna.
2. Du skriver: Säljes för under det jag gav 4270 euro x 12,13kr = 51 800kr. Det är en sanning med modifikation. SEK/EUR kursen har aldrig legat så högt. Högsta noterade valutakurs är 11.91. Det du räknar med är din banks påslag på köpet.
Valutakurs från Riksbanken under helgen du handlade denna + bronsaren.
023-08-11
2023-08-14
Tabell för ditt resultat
1 EUR
DatumValutor mot svenska kronor
2023-08-1111,7613
2023-08-1411,8769

3. Du skriver: Före du tycker det är dyrt så räkna med tiden det tar att få en i Sverige och vilket listpriset är i sek vid den tidpunkten. Troligtvis nära eller över EU nivå. - Med tanke på att list efter höjningen ligger på 47k och det inte är någon väntetid så är det fortfarande över list.

Men visst, efterfrågan får avgöra om den säljs till det pris du satt den till. Men det vore väl ändå snyggt att korrigera vissa faktafel?

Personligen kan jag förstå om man vill använda en klocka innan den säljs (även om jag inte skulle göra det). Men antar att du kommer att uppdatera din andra annons (Edit: BB58 Bronze Boutique Edition) från "oanvänd". 😉
https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4654244

Tycker detta inlägg är ett bra exempel på att denna tråd har ett värde 👍🏻👍🏻👍🏻
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Även om klockan är fin så finns det ett par konstigheter i denna. Visst får du sätta det pris du själv upplever rimligt. Men lite fakta korrigeringar kan vara på sin plats.


1. Det finns ingen väntlista på denna klockan och har knappt funnits sedan släpp. Både Krons + Nymans x 2 har haft ex för försäljning senaste månaderna.
2. Du skriver: Säljes för under det jag gav 4270 euro x 12,13kr = 51 800kr. Det är en sanning med modifikation. SEK/EUR kursen har aldrig legat så högt. Högsta noterade valutakurs är 11.91. Det du räknar med är din banks påslag på köpet.
Valutakurs från Riksbanken under helgen du handlade denna + bronsaren.
023-08-11
2023-08-14
Tabell för ditt resultat
1 EUR
DatumValutor mot svenska kronor
2023-08-1111,7613
2023-08-1411,8769

3. Du skriver: Före du tycker det är dyrt så räkna med tiden det tar att få en i Sverige och vilket listpriset är i sek vid den tidpunkten. Troligtvis nära eller över EU nivå. - Med tanke på att list efter höjningen ligger på 47k och det inte är någon väntetid så är det fortfarande över list.

Men visst, efterfrågan får avgöra om den säljs till det pris du satt den till. Men det vore väl ändå snyggt att korrigera vissa faktafel?

Personligen kan jag förstå om man vill använda en klocka innan den säljs (även om jag inte skulle göra det). Men antar att du kommer att uppdatera din andra annons (Edit: BB58 Bronze Boutique Edition) från "oanvänd". 😉
https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4654244
Tillägg till nr. 1.
Finns tillgänglig hos Nymans för omedelbart köp.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Även om klockan är fin så finns det ett par konstigheter i denna. Visst får du sätta det pris du själv upplever rimligt. Men lite fakta korrigeringar kan vara på sin plats.


1. Det finns ingen väntlista på denna klockan och har knappt funnits sedan släpp. Både Krons + Nymans x 2 har haft ex för försäljning senaste månaderna.
2. Du skriver: Säljes för under det jag gav 4270 euro x 12,13kr = 51 800kr. Det är en sanning med modifikation. SEK/EUR kursen har aldrig legat så högt. Högsta noterade valutakurs är 11.91. Det du räknar med är din banks påslag på köpet.
Valutakurs från Riksbanken under helgen du handlade denna + bronsaren.
023-08-11
2023-08-14
Tabell för ditt resultat
1 EUR
DatumValutor mot svenska kronor
2023-08-1111,7613
2023-08-1411,8769

3. Du skriver: Före du tycker det är dyrt så räkna med tiden det tar att få en i Sverige och vilket listpriset är i sek vid den tidpunkten. Troligtvis nära eller över EU nivå. - Med tanke på att list efter höjningen ligger på 47k och det inte är någon väntetid så är det fortfarande över list.

Men visst, efterfrågan får avgöra om den säljs till det pris du satt den till. Men det vore väl ändå snyggt att korrigera vissa faktafel?

Personligen kan jag förstå om man vill använda en klocka innan den säljs (även om jag inte skulle göra det). Men antar att du kommer att uppdatera din andra annons (Edit: BB58 Bronze Boutique Edition) från "oanvänd". 😉
https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4654244
Hej,

Tack för ett utförligt svar. Äntligen feedback som går att använda. På punkt

1. så har jag inte kunnat köpa den rakt av i Sverige då jag var på Nymans tidigare i sommar. I butiken i Belgien hänvisade man till lång kö. Det var det jag utgick från. Går den att köpa på nymans mfl utan kö så har jag fel. Mycket kan hända på 1-2mån. Det exemplaret som finns kan också säljas, och frågan är då hur lång är väntetiden isf? Låt mig få dubbelkolla det och återkomma.

2. Jag skriver tydligt att det är den kostnad som jag betalat. Jag räknade ut vad min kurs blev med kortavgifter och växelkurspåslag. Prova och köp euro till officiella marknadsnoteringen utan avgift. Inte helt lätt om du inte är bank. Det blir lite löjligt att påpeka att jag har fel.

3. Well är inte 2550kr nära listpris? Och igen, det hela beror på om den går att få tag på eller ej. Finns den i överflöd så är det så klart fel pris. Då var det ett misstag att köpa den i euro och inte hemma i Sverige.


Gällande bronsklockan så tog jag ett foto på klockan och sedan la jag tillbaka den. Den är inte använd. Texten kommer ej att uppdateras, skicket förblir ”oanvänd”.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Varför är det ens tillåtet att diskutera priser på forumet? Känns som att det är den diskussionen som förstör.

Som säljare märker man ju direkt om man säljer för dyrt: ingen köper.
Är man inte nöjd med prisläget som man säljer till här på KS så testar man väl någon annanstans. Själv väljer jag C24 nu när kronkursen är perfekt för oss i Sverige.

Som köpare så får man väl vara insatt och skicka PM med bud till säljaren, där det är upp till säljaren att acceptera budet. Att gnälla i trådar för att man inte får gehör känns meningslöst.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Varför är det ens tillåtet att diskutera priser på forumet? Känns som att det är den diskussionen som förstör.

Som säljare märker man ju direkt om man säljer för dyrt: ingen köper.
Är man inte nöjd med prisläget som man säljer till här på KS så testar man väl någon annanstans. Själv väljer jag C24 nu när kronkursen är perfekt för oss i Sverige.

Som köpare så får man väl vara insatt och skicka PM med bud till säljaren, där det är upp till säljaren att acceptera budet. Att gnälla i trådar för att man inte får gehör känns meningslöst.
Tja det är ju ett diskussionsforum trots allt tänker jag även om prissättningen är fri.
Det är nog en kombination av prissättning och annonsbeskrivning som kan bli förvirrande emellanåt.
 
Topp