• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

@ChriWikst - Fattas en länk eller? Har för mig den sälj med både länk och gummi.

@ChriWikst - Fattas en länk eller? Har för mig den sälj med både länk och gummi.
Samma klocka, längre ner i denna annons.

Länk finns med! Dock i dåligt skick! Endast legat i lådan sen jag köpte den här.

Ni behöver inte anmäla annonsen
5) En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet och en beskrivning av vad som säljs. Det går även använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut. Det ska dock tydligt framgå vart bilden/bilderna kommer från.

//mod

I all välmening, varför lägger du inte ut din Tissot på Tradera @Roro ? Har du bumpat den sen september utan napp kanske du får inse att priset är lite högt och intresset här lite svalt? Du lär säkerligen få den såld på Tradera till skapligt pris fortare än här iallafall.

I all välmening, varför lägger du inte ut din Tissot på Tradera @Roro ? Har du bumpat den sen september utan napp kanske du får inse att priset är lite högt och intresset här lite svalt? Du lär säkerligen få den såld på Tradera till skapligt pris fortare än här iallafall.
Eller Blocket. Det är faktiskt en bra klocka, ”mycket klocka för pengarna”.

Tycker inte priset är orimligt, sålde min DS Action Diver relativt nyligen för ca 6k på forumet och de har väl samma nypris (och urverk för den delen). Dock verkar Tissot inte vara så populärt på forumet så håller med dig om att intresset är svalt.

Senast ändrad:
Eller Blocket. Det är faktiskt en bra klocka, ”mycket klocka för pengarna”.

Tycker inte priset var orimligt, sålde min DS Action Diver relativt nyligen för ca 6k på forumet och de har väl samma nypris (och urverk för den delen). Dock verkar Tissot inte vara så populärt på forumet så håller med dig om att intresset är svalt.
Absolut, inget fel på vare sig klocka eller annons. Men uppenbarligen är Tissot lite svalare här och priset för högt, och jag tror den är klart lättare att sälja på Tradera, eller kanske Blocket.

Det står visserligen inte Rolex på tavlan men är det inte lite väl låg nivå för ks med dessa kopior pagani chrono osv

Är SanMartin, Steeldives mm mer ok tycker du? Eller var menar du att man ska dra gränsen? Så länge det inte är en ren fejk så kan jag tycka att det är helt ok

Sen skulle jag personligen aldrig köpa en hommageklocka som ligger så otroligt nära originalet i utseende men det är en annan diskussion. Hellre något som sticker ut lite

Senast ändrad:
Är SanMartin, Steeldives mm mer ok tycker du? Eller var menar du att man ska dra gränsen? Så länge det inte är en ren fejk så kan jag tycka att det är helt ok

Sen skulle jag personligen aldrig köpa en hommageklocka som ligger så otroligt nära originalet i utseende men det är en annan diskussion. Hellre något som sticker ut lite
Den dyngan går under osv håller inte koll på rent skräp.

Den dyngan går under osv håller inte koll på rent skräp.
Fair enough. Men det är hursomhelst en inte helt ointressant diskussion - ska forumet styra vad som får säljas via sajten och var ska man i så fall dra gränsen?

Jag tror att det är svårt, bortsett (självklart) att rena förfalskningar ska bekämpas.

Det står visserligen inte Rolex på tavlan men är det inte lite väl låg nivå för ks med dessa kopior pagani chrono osv

Diskussionen har varit uppe en miljon gånger här på KS, konstigt att du missat det trots att du varit medlem i tio år. Så länge det inte är varumärkesförfalskningar så är det okej att sälja på KS.

@arno_schmidt en fråga i all välmening. Men varför lägger du inte ut den på Tradera istället? Den har ju legat ute och bumpats rätt länge nu.

De övre skärmdumpsbilderna gör sig nog bättre i ursprungsform.

@arno_schmidt en fråga i all välmening. Men varför lägger du inte ut den på Tradera istället? Den har ju legat ute och bumpats rätt länge nu.

De övre skärmdumpsbilderna gör sig nog bättre i ursprungsform.

Har lurat ett tag på varför vissa annonser använder skärmdumpar över huvud taget. Mina varningsklockor (no pun intended) ringer direkt. Varför inte lägga upp en vanlig bild?

Finns i flera annonser. Vill inte pekar ut detta som något fuffens med denna annons. Är bara genuint nyfiken och detta är ett exempel.

Har lurat ett tag på varför vissa annonser använder skärmdumpar över huvud taget. Mina varningsklockor (no pun intended) ringer direkt. Varför inte lägga upp en vanlig bild?

Finns i flera annonser. Vill inte pekar ut detta som något fuffens med denna annons. Är bara genuint nyfiken och detta är ett exempel.
Den har legat ute ett halvår och bumpas ofta, trots det har priset bara sänkts med 1000kr. Finns många frågor om den annonsen.

@MrWaldemar varför inte skapa enskilda annonser? Upplever din annons blandat med sålda och nya objekt som rätt förvirrade. Är det en enda annons från början eller är det någon slags påfyllnadsannons? Med tanke på att det dök upp massa Tudors etc. längre ned(?).

Senast ändrad:
@MrWaldemar varför inte skapa enskilda annonser? Upplever din annons blandat med sålda och nya objekt som rätt förvirrade. Är det en enda annons från början eller är det någon slags påfyllnadsannons? Med tanke på att det dök upp massa Tudors etc. längre ned(?).
Standard med hans annonser

Tillbaka
Topp