• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

@Baba_tid här är ett exempel på problemet med fjädern som gick av i de första 3186 verken. Rolex uppdaterade sedermera både fjäder och hjul. Till höger är den uppdaterade.
1730819556224.jpeg

Om det varit versionen som @Miller säljer så är det med den uppdaterade versionen av 3186 verket.

Dom tidiga 3186 du refererar till uppdateras med "nya" delarna vid service.
Samt att dom äldre delarna ej går att beställa utan kommer som dom uppdaterade.

@Ash6 - Lite nyfiken på din 124270 som du har ute just nu, men kan av någon anledning inte starta en konversation med dig. Dra mig gärna ett PM vid tillfälle!

@bebe.bb

Vid snabb check har tidigare 14060 sålts för mellan 80-95tkr. Är det något jag missar som gör att din klocka betingar en premie på 15-20tkr? :)

@bebe.bb

Vid snabb check har tidigare 14060 sålts för mellan 80-95tkr. Är det något jag missar som gör att din klocka betingar en premie på 15-20tkr? :)

Tjena Diskaren,
Skillnaden mellan 14060 och 14060m finns att söka på, personligen så tycker jag modellen är en optimal mix av ”vintagelook” och modernt urverk dessutom är proportionerna helt rätt i min mening till skillnad från de nya ”fläskiga” referenserna, men det är så klart upp till betraktaren.

Komplett med alla tillbehör, samt servad i relativ närtid hos svensk AD är inte fy skam heller.

Är man genuint intresserad och tycker priset är uppåt väggarna fel så finns jag i PM.
Som jag uttryckt i annonsen.

Med vänlig hälsning,
BB

Tjena Diskaren,
Skillnaden mellan 14060 och 14060m finns att söka på, personligen så tycker jag modellen är en optimal mix av ”vintagelook” och modernt urverk dessutom är proportionerna helt rätt i min mening till skillnad från de nya ”fläskiga” referenserna, men det är så klart upp till betraktaren.

Komplett med alla tillbehör, samt servad i relativ närtid hos svensk AD är inte fy skam heller.

Är man genuint intresserad och tycker priset är uppåt väggarna fel så finns jag i PM.
Som jag uttryckt i annonsen.

Med vänlig hälsning,
BB
Hör vad du säger och instämmer helt att det slutligen kommer visa sig vad en medlem på forumet är villig att betala.

Å andra sidan har jag nedan länkat ett par liknade annonser på ”sent tillverkade” 14060m.

Med det sagt är det så klart du som bestämmer och jag önskar dig lycka till med försäljningen! :)

1. 14060m år 2011 för 98’ (Fullset)

2. 14060m år 2006 för 95’ (Fullset)

Hör vad du säger och instämmer helt att det slutligen kommer visa sig vad en medlem på forumet är villig att betala.

Å andra sidan har jag nedan länkat ett par liknade annonser på ”sent tillverkade” 14060m.

Med det sagt är det så klart du som bestämmer och jag önskar dig lycka till med försäljningen! :)

Det är ett superfint exemplar! :)
Min gamla dinka som jag sålde till Bebe tidigare detta året. Jag la ut den för samma pris men då va intresset svalt så jag tror din gissningen runt 95k är rimligt. Meeen priserna kanske är på väg norrut igen och inget är omöjligt! Lycka till med försäljningen, såg att du fick sålt din TT, jäkligt trevlig!!

Tjena,
Vi får helt enkelt se vart det barkar, tack för hänvisning till den senare annonsen.
Den hade jag missat, helt klart jämförbar med min.
Allt gott :)

Det är ett superfint exemplar! :)
Min gamla dinka som jag sålde till Bebe tidigare detta året. Jag la ut den för samma pris men då va intresset svalt så jag tror din gissningen runt 95k är rimligt. Meeen priserna kanske är på väg norrut igen och inget är omöjligt! Lycka till med försäljningen, såg att du fick sålt din TT, jäkligt trevlig!!
Tjena Barsis, 95k verkar rimligt. Återstår att se, TT'n rök snabbt, den är sjukt fin :)

Tillbaka
Topp