”Det är en San Martin men den identifierar sig som Grand Seiko”Kanske identifierar sig som ny?![]()
Pris 55k
Hahahaha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
”Det är en San Martin men den identifierar sig som Grand Seiko”Kanske identifierar sig som ny?![]()
Det kanske är jag som fixerar lite onödigt mycket men en vänlig knuff på @matteo som precis bumpade annonsen att den där bezeln omöjligen kan vara "ny". Klockan är inte i "superfint skick" eller "har knappt använts" när den har de där märkena. Det är rent ut sagt en lögn.![]()
![]()
Och är detta verkligen en ny bezel?![]()
Vad är ditt problem?Det kanske är jag som fixerar lite onödigt mycket men en vänlig knuff på @matteo som precis bumpade annonsen att den där bezeln omöjligen kan vara "ny". Klockan är inte i "superfint skick" eller "har knappt använts" när den har de där märkena. Det är rent ut sagt en lögn.
En så pass vilseledande text anser jag i betydligt högre grad motiverar en radering av annons än att någon har råkat skriva ”Löne-PB” i rubriken.Det kanske är jag som fixerar lite onödigt mycket men en vänlig knuff på @matteo som precis bumpade annonsen att den där bezeln omöjligen kan vara "ny". Klockan är inte i "superfint skick" eller "har knappt använts" när den har de där märkena. Det är rent ut sagt en lögn.
Den ringen är omöjligen ny. Om den mot all förmodan skulle vara det måste du ta nya bilder då din kamera isf har gjorde den helt rund. Det skall vara fina plana facetter på glasringen.Vad är ditt problem?
Den är helt ny och klockan har inte använts en sekund efter den byttes ut. Jag har kvittot på Nymans ur, bilden är tagen med en iPhone 12 så kanske inte bästa bilderna.
Men vill du kommer över och se klockan live så är du välkommen att göra det.
LÄS annonsen står klart och tydligt att det finns papper på allt.
Har folk inget bättre för sig än att kritisera en person och en annons för att jag vill sälja en klocka?
Folk borde vara glada för det.
Mitt "problem" är att som ovan nämnt att din text inte speglar bilderna på en klocka du vill ha 130k+ för. Om Nymans har satt på den där bezeln hade jag gått tillbaka direkt, för den har uppenbarligen ett par större märken. Det kan du inte argumentera emot eller hur?Vad är ditt problem?
Den är helt ny och klockan har inte använts en sekund efter den byttes ut. Jag har kvittot på Nymans ur, bilden är tagen med en iPhone 12 så kanske inte bästa bilderna.
Men vill du kommer över och se klockan live så är du välkommen att göra det.
LÄS annonsen står klart och tydligt att det finns papper på allt.
Har folk inget bättre för sig än att kritisera en person och en annons för att jag vill sälja en klocka?
Folk borde vara glada för det.
Om man skulle lyckas få på sådan plast på en räfflad yta så är det möjligt att resultatet skulle kunna bli liknande detta. Men är tveksam. Man måste vara skumögd eller medveten om att det ser helt galet ut i annonsen.Är det inte någon sådan skyddsplast som debila individer har på sina Rolex som gör att ringen ser märklig ut då?
Du skadar bara dig själv. Alla andra ser att ringen är knas på bilderna så ingen kommer vilja köpa.Hahah herre gud vilka personer det finns.
Som sagt är en iPhone 12 bilderna är tagna med. Den som ser klockan irl kommer se att den är helt ny.
Ni alla är välkommna att kolla på klockan och inspektera den hur mycket ni vill. Vill ni se kvittot från nymans också?
Har lite funderinger på hur jag ska prissätta den. Uppskattar hjälp.
Nyservad nu i februari på Nymans. Den är från 2011. Vid service bytta jag glas, helt ny krona och även ny tavla. Den ser ut som ny och inte använt den mycket alls senaste åren. Box, certifikat och allt kommer med
Är det plast på ringen eller ej?Hahah herre gud vilka personer det finns.
Som sagt är en iPhone 12 bilderna är tagna med. Den som ser klockan irl kommer se att den är helt ny.
Ni alla är välkommna att kolla på klockan och inspektera den hur mycket ni vill. Vill ni se kvittot från nymans också?
Utifrån bilderna ser ringen inte helt ny utHahah herre gud vilka personer det finns.
Ja det ser jättemärkligt ut. Tror väl inte att det är plast egentligen men då och då blir jag ju förvånad över alla knasigheter folk hittar på i samband med det aktuella märket.Om man skulle lyckas få på sådan plast på en räfflad yta så är det möjligt att resultatet skulle kunna bli liknande detta. Men är tveksam. Man måste vara skumögd eller medveten om att det ser helt galet ut i annonsen.
Gärna! Visa att bezeln är bytt och är sprillans ny så är vi nog ett gäng här som blir tystade.Vill ni se kvittot från nymans också?
Låt mig fråga något viktigt här.inte kollat ordentligt.
Haha fan vad rätt att syna @matteo annons mha chatgpt när han själv använt liknande för att skriva annonsen.Bezeln är ju uppenbart inte ny? Ser ut som en klassiskt service-polerad bezel. Om Nymans har sagt att den är utbytt så hade jag gått tillbaka, det måste blivit ett missförstånd.
Frågade Chatgpt angående plasten och bezeln:
From the image you've provided, here are a few observations:
- No Visible Plastic Film: There does not appear to be any obvious protective plastic film on the bezel. Rolex watches often come with a very thin, clear plastic that can be hard to see, but typically it reflects light in a distinct way or shows small edges or bubbles — none of which are visible here.
- Bezel Surface: The fluted bezel shows slight signs of micro-scratches or dullness, especially when compared to the pristine appearance you'd expect from a truly brand-new bezel. This could indicate wear or that the "new bezel" claim might be exaggerated.
- Lighting Reflection: The lighting and reflections can sometimes make gold look more worn than it actually is. However, there’s enough uniformity in the dullness to suspect it's not just a lighting artifact.
Verdict:
It's unlikely that there's plastic still on the bezel — and the bezel doesn't quite have the crisp, ultra-reflective finish of a brand-new one. If the seller is claiming the bezel is brand new, you may want to ask for:
A macro close-up of the bezel from multiple angles.
Proof of replacement (receipt or service documentation from Rolex or an authorized dealer).
Är det jag som är blind? Vart står det något om att bezeln är bytt och ny?Kan ta nya bilder och uppdatera.
Här är allt från nymans Kostnadsförslaget och sedan mitt kassakvitto på exakt summa. Mejlet jag fått. Sen har jag hela konversationen med Nymans och man får även ett servicekort man kan scanna där man ser servicen och vad som är gjort.
Haha fan vad rätt att syna @matteo annons mha chatgpt när han själv använt liknande för att skriva annonsen.
Tack för förtydligandetHaha förlåt förlåt. Vi blandade helt klart ihop krona och bezel.
Sorry gott folk. Är ingen klockexpert om vi säger så.
Mitt fel
Kan ta nya bilder och uppdatera.
Här är allt från nymans Kostnadsförslaget och sedan mitt kassakvitto på exakt summa. Mejlet jag fått. Sen har jag hela konversationen med Nymans och man får även ett servicekort man kan scanna där man ser servicen och vad som är gjort.
Vad tokigtHaha förlåt förlåt. Vi blandade helt klart ihop krona och bezel.
Sorry gott folk. Är ingen klockexpert om vi säger så.
Mitt fel
Hahah herre gud vilka personer det finns.