• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

IMG_0294.jpeg

Raderat annonsen. Foto för referens.

//mod

Var i Madrid? Och jag hittade affären när jag slösurfade och var på semester, det är inte så konstigt... Och som sagt, är jag lurad så kanske det är så. Jag kanske är lurad på klockorna med. Jag skulle definitivt inte vara den första. Men kollat runt på nätet och tycker det ser äkta ut. Anyway, nu har den tydligen raderats, jaja.
Köpte en Explorer i samma affär en gång och den bytte Nymans in mot en Sub..
Och som sagt, det andra känns också väldigt använt

well well, jag kanske blev lurad, men kommer traska förbi NK och se om nån vet, bara för att få veta
Gör det, finns det minsta osäkerhet om äktheten är det bra att annonsen togs ned, men kan du få det verifierat som äkta är det väl fritt fram att lägga upp den igen. Själv roades jag mest av din obegripliga formulering av att du mailat från hotell för att säkerställa att det var äkta? Och självfallet hoppas jag att du inte blivit lurad på vare sig köpta klockor eller band.

Var i Madrid? Och jag hittade affären när jag slösurfade och var på semester, det är inte så konstigt... Och som sagt, är jag lurad så kanske det är så. Jag kanske är lurad på klockorna med. Jag skulle definitivt inte vara den första. Men kollat runt på nätet och tycker det ser äkta ut. Anyway, nu har den tydligen raderats, jaja.
Köpte en Explorer i samma affär en gång och den bytte Nymans in mot en Sub..
Och som sagt, det andra känns också väldigt använt
Vilken affär köpte du bandet i?

Ja, men du kan inte skriva så här för det stämmer ju inte! Värdefrakt med den klockan blir ju helt oförsäkrat.
Tjänsten heter Värde och beskrivningen av tjänsten är korrekt.

Har svårt att se hur detta skulle kunna bli fel vid eventuell affär. Visst kan texten göras idiotsäker men att anmärka på detta här känns lite överdrivet.

Tjänsten heter Värde och beskrivningen av tjänsten är korrekt.

Har svårt att se hur detta skulle kunna bli fel vid eventuell affär. Visst kan texten göras idiotsäker men att anmärka på detta här känns lite överdrivet.
Det som kan bli fel är väl att paketet kommer bort och köparen får noll kronor i ersättning. Eftersom försäkringen inte gäller. Eller vad menar du

Rätt stor risk att köparen tolkar det skrivna som att försändelsen är försäkrad upp till 50k.

Mycket bättre att inte skriva något alls om värdefrakt eftersom det inte är tillämpbart i detta fall.
Hårklyveri, ska vi anmärka på språk nu med? Tycker iaf kritiken ovan är överdriven. Jag läser det som en beskrivning av tjänsten.

Inte skriva om Värdefrakt? Säljaren erbjuder ju denna säkra premiumtjänst. Inte lönt att försäkra klockor, onödigt dyrt. Gäller bara at välja en säker tjänst.

Hårklyveri, ska vi anmärka på språk nu med? Tycker iaf kritiken ovan är överdriven. Jag läser det som en beskrivning av tjänsten.

Inte skriva om Värdefrakt? Säljaren erbjuder ju denna säkra premiumtjänst. Inte lönt att försäkra klockor, onödigt dyrt. Gäller bara at välja en säker tjänst.
Ok jag fattar vad du menar. Men tycker ändå det är dumt att speca ett belopp som ändå inte gäller

Fortsatta diskussioner om frakt hänvisas till frakttråden eller Fraktsnack.se

//mod

Senast ändrad:
Är denna mint condition? ser inte bandhornen rätt polarede ut?

Är denna mint condition? ser inte bandhornen rätt polarede ut?
I Rolexvärlden innebär väl ”mint condition” att klockan inte har repor? Det säger inget om den är polerad eller inte.

Cool Tissot, @Tripeiro.! Men går det inte att ta bort ”pansarskyddet” så man kan se hela tavlan? Verkar ju som att man bara kan nypa ihop fästena och ta av?

I Rolexvärlden innebär väl ”mint condition” att klockan inte har repor? Det säger inget om den är polerad eller inte.

Tror det ofta är så även bland andra klockor iaf i dagligt tal. Mint kan vara återställt till "mint"* Dvs I meningen "felfritt" utan repor etc. Men är det dåligt gjort är det förstås inte mint.
(*Gäller dock inte mynt har jag förstått)

Det var nytt för mig. Enligt mig är den där absolut inte mint. Mint innebär ett skick som om den precis kom från fabrik. Men det är väl möjligen så som du antyder. Men fel uttryckt enligt mig och merparten, hoppas jag!

Tillbaka
Topp