Enlundgren
Silver
Ett till tips kan vara att använda timern med självutlösare på typ 5 sekunder. Då behöver man inte riskera att röra på telefonen i onödan när fotografiet tas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska och ska. Det bestämmer jag väl själv? I detta fall gjorde jag det i rent estetiskt syfte för att resterande annons skulle se schysst ut.Klockan ska ju inte raderas i annonsen även om den är såld.
Är inte helt säker men tror det är en forumsregel. Man kan markera allt från den sålda annonsen i en ”spoiler” så syns den inte om man inte trycker ut knappen.Ska och ska. Det bestämmer jag väl själv? I detta fall gjorde jag det i rent estetiskt syfte för att resterande annons skulle se schysst ut.
Du har rätt. Läste precis igenom det. Får ursäkta mig för denna gång.Är inte helt säker men tror det är en forumsregel. Man kan markera allt från den sålda annonsen i en ”spoiler” så syns den inte om man inte trycker ut knappen.
För övrigt jävligt cool Tag.
Jag viker mig, du har rättKlockan ska ju inte raderas i annonsen även om den är såld.
Bra pris på den slå till! Den är grym!!För övrigt jävligt cool Tag
Har faktiskt varit sugen, då storleken också är perfekt. Men behöver banta ner samlingen just nuBra pris på den slå till! Den är grym!!
Har inte vägt den själv men auktionshuset jag köpte den av angav 34,5 gram i totalvikt.Vad väger enbart länken? @Danne.l
Säljes/Bytes - Baume & Mercier Tank
Hej Nu finns möjligheten att köpa en Baume & Mercier Tank i 18k! Den kommer på en korridorlänk, även den 18k. Klockan mäter in på den klassisk herrstorleken 23x31mm. Den servades i mitten av 2024 av Baume & Mercier och fick då förutom en hel service även en ny tavla, krona och visare...klocksnack.se
Snarare ”ökar inte direkt förtroendet” att man laddar upp screenshots på foton istället för foton. ”Gör om gör rätt” som man sa i lumpen.Varför så oskarpa bilder? Även om det är onödigt att hetsa upp sig för bagateller så blir jag irriterad på sådant här slarv. Ökar inte direkt köplusten.Säljes - Breitling Superocean 42 PB
Säljer en snygg breitling superocean som är uttagen 2021 på Eriksonsur. Givetvis kommer den Fullset inklusive kvitto. Den kommer på original stållänk samt original gummi. Håller tiden väl. pris: 25990:- nytt pris 24990:-klocksnack.se
@kevinhawk1996
Hej @ajfahttps://klocksnack.se/threads/pb-rolex-cellini-5071.203753/
Du borde nämna i annonsen att klockan saknar serienummer på bakboetten. Vid en service så kommer den att behöva skickas till Rolex för att få ett nytt graverat på boetten och det lär kosta mer än en vanlig service. Blir också nyfiken på prisuppgiften att en tavelrenovering kostar 3-4000. Vart kommer den uppgiften ifrån?
@Stålsubben
Tror vi alla kommit fram till att man får ta CoCs beskrivningar med en stor nypa saltJag är ingen expert @CareOfCarl men det är väl ganska uppenbart att spännet är polerat på Rolex loggan? Knappast en klocka som bara använts ”fåtal gånger”?
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16220.204155/
Bra reflektion, det tackar vi för. "Fåtal gånger" får vi ta bort. Gradering 4 för toppskick stämmer nog bättre.Jag är ingen expert @CareOfCarl men det är väl ganska uppenbart att spännet är polerat på Rolex loggan? Knappast en klocka som bara använts ”fåtal gånger”?
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16220.204155/
Visserligen är allt relativt. Men om gradering 5 är att klockan är ny och oanvänd alt NOS med stickers så borde nog en 4 innebär att klockan är använd men helt opolerad.Bra reflektion, det tackar vi för. "Fåtal gånger" får vi ta bort. Gradering 4 för toppskick stämmer nog bättre.
Ja, här om någonstans, är det ju extremt tydligt att vi inte befattar oss med det som inte är äkta.Jag tror inget illa egentligen, han är säkert en bra kille. Det är nog bara en olycklig formulering. Men orden "om ej äkta" gör mig alltid lite nojig, särskilt när det rör TH som sagt. Det är kanske det mest kopierade märket i den prisklassen, så jag är alltid på tårna när det gäller TH redan från början. Avslutningsvis, om man av misstag sålt en kopia till någon är det väl självklart att man ställer det till rätta i efterhand, oavsett vad som står i annonsen. Då är det bättre att skriva "ingen retur" - inget konstigt med det. Ångerrätt är ändå inget jag räknar med när jag köper av privatpersoner.
Tom folk som jobbar med att värdera klockor kan ha fel. Knappast något negativt att då klart skriva ut att man tar ansvar för äktheten.@jarrebarre99
"retur om ej äkta"
Du nämner detta två gånger i annonsen. Är du osäker på om klockan är äkta? Eller hur ska vi tolka det? Formuleringen är ganska märklig, särskilt med tanke på hur många TH-kopior som grasserar forum och auktionssajter.
Tag Heuer Aquaracer 41mm
Tag Heuer Aquaracer Automat 41mm Ref WAY211C Uttagen 2018 Kommer med box och cert Använt skick, inga skador Inga byten, helst F2F affär, skickas på köparens risk och bekostnad, retur om ej äkta.klocksnack.se
Sant. Det är kanske den bästa formuleringen om man inte vill erbjuda ångerrätt (vilket jag som sagt inte har någon åsikt om, det är upp till var och en).om något är fel så tar jag givetvis tillbaka den
Då verkar det finnas två läger i frågan. Personligen tolkar jag en sådan formulering som att säljaren inte har riktigt koll utan vill lägga över ansvaret på köparen, typ: "Jag är lite osäker på om den är äkta eller inte, så kolla upp den själv och återkom ifall det är en kopia." Det behöver inte vara så och det är säkert inte så i detta fall, säljaren är säkert reko, men jag personligen blir alltid lite nojig när folk skriver så där. Att ta tillbaka en kopia man sålt av misstag är så fullständigt självklart för oss entusiaster att det blir konstigt att nämna.Tom folk som jobbar med att värdera klockor kan ha fel. Knappast något negativt att då klart skriva ut att man tar ansvar för äktheten.
Man ska inte behöva skriva det, men att folk tycker det är hemsk att skriva det är märkligt.
Så läser inte jag. På det här forumet ska man inte befatta sig med någonting som ens är i närheten av osäkert. Borde vara en självklarhet. Jag läser det som "ingen ångerrätt".Då verkar det finnas två läger i frågan. Personligen tolkar jag en sådan formulering som att säljaren inte har riktigt koll utan vill lägga över ansvaret på köparen, typ: "Jag är lite osäker på om den är äkta eller inte, så kolla upp den själv och återkom ifall det är en kopia." Det behöver inte vara så och det är säkert inte så i detta fall, säljaren är säkert reko, men jag personligen blir alltid lite nojig när folk skriver så där. Att ta tillbaka en kopia man sålt av misstag är så fullständigt självklart för oss entusiaster att det blir konstigt att nämna.
Så är det. Men är det inte rimligt att skriva det då istället för att sväva iväg?Så läser inte jag. På det här forumet ska man inte befatta sig med någonting som ens är i närheten av osäkert. Borde vara en självklarhet. Jag läser det som "ingen ångerrätt".
Jo men alla är inte lika erfarna. Jag vet ingenting om den här säljaren.Så är det. Men är det inte rimligt att skriva det då istället för att sväva iväg?