• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

@PeterU är detta verkligen en 16013? I så fall bör du kanske förtydliga vad som hänt med den? Skulle vilja se det äkthetsintyget.

@PeterU är detta verkligen en 16013? I så fall bör du kanske förtydliga vad som hänt med den? Skulle vilja se det äkthetsintyget.

Kan ju vara utbytt tavla. Safirmodellens tavla passar i femsiffrig plexi.

När blev en 33mm breitling en investering? @B-reitling

Om säljaren får tre gånger mer än vad han gav var det väl väl investerade pengar?
För honom alltså.....

Känns som AI genrerad text. Tycker jag läst samma text hur många gånger som helst.

Men ser det i så fall som ett bevis att man inte kan lita på det Chat Gpt skriver 😉

Bra annonstext om jag får lov att säga det själv.

Jämför med min avslutade annons nedan.

Trevlig kväll!

/BAAL

Bra annonstext om jag får lov att säga det själv.

Jämför med min avslutade annons nedan.

Trevlig kväll!

/BAAL

1773607618885.png

Hur ligger det till här @Titanium ?

Du har nyligen sålt den på Tradera, har även en pågående budgivning, och bumpar annonsen här?

Thread 'H2O Kalmar II Timascus' https://klocksnack.se/threads/h2o-kalmar-ii-timascus.206345/

Du har nyligen sålt den på Tradera, har även en pågående budgivning, och bumpar annonsen här?

Thread 'H2O Kalmar II Timascus' https://klocksnack.se/threads/h2o-kalmar-ii-timascus.206345/

Haha. Kämpa Titanium.

Från annonsen: "Världen har 25 exemplar. Detta är ditt tillfälle att äga ett av dem."
Vart kommer informationen om att den är limiterad till enbart 25 ex?

Lekte lite internetdetektiv och hittade en forumtråd från 2021 där en, gissar jag, person bakom denna klocka/märke postar en produktbeskrivning utav denna klocka (delvis samma bilder som används i Titaniums annonser).
Där står ingenting om limiterad till 25 exemplar.

I det inlägget länkas det till klockan på H20 officella hemsida. Kollar man de i Internet Archive står inte heller någonting om limiterad till 25 exemplar.

Samma annons finns på Blocket och Facebook btw.

Från annonsen: "Världen har 25 exemplar. Detta är ditt tillfälle att äga ett av dem."

Lekte lite internetdetektiv och hittade en forumtråd från 2021 där en, gissar jag, person bakom denna klocka/märke postar en produktbeskrivning utav denna klocka (delvis samma bilder som används i Titaniums annonser).

I det inlägget länkas det till klockan på H20 officella hemsida. Kollar man de i Internet Archive står inte heller någonting om limiterad till 25 exemplar.

En hel del oklarheter. Sen är det väl helt ok att annonsera på flera olika ställen, det jag funderar på är främst att bud och försäljning på Tradera är bindande. Så det känns moraliskt tveksamt att ha en pågående budgivning på Tradera samtidigt som man försöker sälja den på andra ställen.

Alla mikromärken har ju liten produktion. Om de trodde att de hade kunnat sälja 5000st så hade de tillverkat 5000st.
Om den är LE 25st eller inte spelar nog ingen roll i slutändan.

Här är också en skön grej. Vill man ha bra bilder får man fan höra av sig! 😂
IMG_8929.jpeg

@Blackpercy är du säker på att det inte uppstått något missförstånd kring din Zeno? Om den sålts på forumet för mindre än ett halvår sedan beskriven som "nyligen genomgått en helservice" av någon som beskriver bolaget som följer borde den väl omfattas av någon form av servicegaranti föreställer jag mig.
"Verksamheten kommer erbjuda tjänster för reparation, service och renovering av armbandsklockor, fickur,'vägg-/golvur och relaterade produkter. Verksamheten kommer också köpa och sälja samma typer av produkter och tillbehör."
Känns synd att slumpa bort den om det går att få den fixad utan kostnad inför försäljningen tänker jag. :)

Föregående ägare har inte varit särskilt tillmötesgående och jag vet inte vem som ska ha utfört servicen, och jag har inte heller sett nåt kvitto. ”Den funkade bra då jag hade den” var svaret då jag påpekade felet.

Jag orkar inte tjafsa utan säljer den till bra pris. Fin klocka är det.

Föregående ägare har inte varit särskilt tillmötesgående och jag vet inte vem som ska ha utfört servicen, och jag har inte heller sett nåt kvitto. ”Den funkade bra då jag hade den” var svaret då jag påpekade felet.

Jag orkar inte tjafsa utan säljer den till bra pris. Fin klocka är det.
Kom den till dig i nuvarande skick hoppas jag att det framgår i säljarens referenstråd. Hur som helst verkar det väl vara @JoakimS som servat. Blir inte förvånad om han tar hand om det åt dig om den krånglar så tätt inpå service.

Tillbaka
Topp