• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alarmtråden - armbandsur med alarm -

Martin Lovasz

Audemars
1000234.jpg

Här är en av mina skrotade alarmklockor, någon hade lagt den i en Omega burk. När jag la upp den på WUS forumet så var det en Engelsman som ville ha burken så nu bor klockan i en plastpåse men ett nytt glas satte jag på.

1000239.jpg

En vacker dag skall jag lägga lite tid på den så den blir fin igen.
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
1000234.jpg

Här är en av mina skrotade alarmklockor, någon hade lagt den i en Omega burk. När jag la upp den på WUS forumet så var det en Engelsman som ville ha burken så nu bor klockan i en plastpåse men ett nytt glas satte jag på.

1000239.jpg

En vacker dag skall jag lägga lite tid på den så den blir fin igen.
Martin, har jagar en Atlantic alarmare ett tag nu. Får du liv i den är jag absolut intresserad av byte/köp!
 

Rolfen

Rolex
1000234.jpg

Här är en av mina skrotade alarmklockor, någon hade lagt den i en Omega burk. När jag la upp den på WUS forumet så var det en Engelsman som ville ha burken så nu bor klockan i en plastpåse men ett nytt glas satte jag på.

1000239.jpg

En vacker dag skall jag lägga lite tid på den så den blir fin igen.
Det där är nog en Atlantic Memoric. Här är scanning från en Atlantic katalog ifrån slutet av 50-talet
AtlanticMemoric.jpg


Själv har jag inget alarmur i samlingen för tillfället men jag har ägt en Tissot PR Sonor Saphir
TissotPRSonar.jpg
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
1000234.jpg

Här är en av mina skrotade alarmklockor, någon hade lagt den i en Omega burk. När jag la upp den på WUS forumet så var det en Engelsman som ville ha burken så nu bor klockan i en plastpåse men ett nytt glas satte jag på.

1000239.jpg

En vacker dag skall jag lägga lite tid på den så den blir fin igen.

Shit vad snygga tavlor det är på Atlantic-klockor, ändå.
Orimligt billiga många gånger.
 

Martin Lovasz

Audemars
Atlantic är ganska eftertraktade utanför Sverige och Östeuropa då de är ovanliga i resten av världen. Så rådet är att köpa det ni hittar då det är en ren investering och särskilt Milano modellerna.
 

Brage

Omega
Nu äger jag ingen alarmklocka själv, än. Men ska det vara alarm, ska det vara gammalt och mekaniskt.
Så till min fråga, hur vanligt är det att denna komplikation faktiskt fungerar på en gammal klocka när man köper dessa? -Tänker då främst på Memovox, samt Tudor Advisor.

Ber om ursäkt på förväg för att ställa mig skeptisk till hur vida de fungerar eller inte med lite ålder, hoppas ingen tar illa vid sig.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Nu äger jag ingen alarmklocka själv, än. Men ska det vara alarm, ska det vara gammalt och mekaniskt.
Så till min fråga, hur vanligt är det att denna komplikation faktiskt fungerar på en gammal klocka när man köper dessa? -Tänker då främst på Memovox, samt Tudor Advisor.

Ber om ursäkt på förväg för att ställa mig skeptisk till hur vida de fungerar eller inte med lite ålder, hoppas ingen tar illa vid sig.
Av vad jag erfar så fungerar alarmet oftast. Kanske inte superbra alla gånger, men det är som resten av verket, det behöver antagligen lite service.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ett märke som ligger mig varmt om hjärtat är Nivada, som på 60 talet tog fram en klocka för alla nyrika som på den tiden börjat ägna sig mer och mer åt att resa. Här får man alltså både alarm och en extra tidzon mha den vridbara glasringen. Jag har varit på jakt efter en Nivada Wanderer, som modellen heter, men ännu inte lyckats hitta ett ex i bra skick. Kom som ni ser i två olika utföranden.
IMG_0790.JPG
 
Topp