Jag är beredd att hålla med, fast en annan bezel så hade den varit mycket bättre.Förmodligen den enda snygga citizen klocka jag har sett i hela mitt liv =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är beredd att hålla med, fast en annan bezel så hade den varit mycket bättre.Förmodligen den enda snygga citizen klocka jag har sett i hela mitt liv =)
Det är bra! Posta på och håll tråden vid liv.Tror denna har figurerat tidigare i tråden - men den tål att posta igen tycker jag.
Har tyvärr inget att tillföra den här fina tråden ännu.... Tåget har blåst förbi några gånger. Går på span.Det är bra! Posta på och håll tråden vid liv.
Bra initiativ!den här tråden är ju värd att bättre öde - fram med den i ljuset igen...
med hjälp av...
Memovox cal 814
Som en syrsa! Eller inte riktigt kanske...Kul med alarmklockor (fast jag inte har en själv)!
Hur låter de när larmet går?
Fet! Kul info, tack!Dags att bumpa alarmtråden
Denna kom idag! Rutina conquistador by Synchron i grymt bra skick! Cal. AS1930 och en bra storlek om 36,5 mm.
Synchron var ett holdingbolag som hade hand om Cyma, Doxa och Ernst Borel från slutet av 60-talet till slutet av 70-talet. Den treuddiga stjärna återfinns hos alla de tre bolagen under denna tidsperiod.
Bolaget skapades tydligen av Chrons Holding som i sin tur skapades av ASUAG. Efter lite googling har jag hittat samma klocka som min, men med Cyma, Doxa eller Ernest Borel på tavlan. Exempem nedan (lånade bilder)
Hur Rutina som varumärke kommer in i bilden har jag inte hittat någon info om. Men jag antar att varumärket återfinns hos något av bolagen. Någon som vet mer om just Rutina som varumärke?
Någon fin vintage länk eller BOR länk på den där hade suttit som en smäckDags att bumpa alarmtråden
Denna kom idag! Rutina conquistador by Synchron i grymt bra skick! Cal. AS1930 och en bra storlek om 36,5 mm.
Synchron var ett holdingbolag som hade hand om Cyma, Doxa och Ernst Borel från slutet av 60-talet till slutet av 70-talet. Den treuddiga stjärna återfinns hos alla de tre bolagen under denna tidsperiod.
Bolaget skapades tydligen av Chrons Holding som i sin tur skapades av ASUAG. Efter lite googling har jag hittat samma klocka som min, men med Cyma, Doxa eller Ernest Borel på tavlan. Exempem nedan (lånade bilder)
Hur Rutina som varumärke kommer in i bilden har jag inte hittat någon info om. Men jag antar att varumärket återfinns hos något av bolagen. Någon som vet mer om just Rutina som varumärke?
Håller med! Sett en Synchron-länk på eBay som skulle passa. Men den var lite för sliten för att matcha uret och så var den lite dyr. Mottager gärna tips på passande länk eller om någon har tillsalu kanske.Någon fin vintage länk eller BOR länk på den där hade suttit som en smäck
18mm mellan hornen?Håller med! Sett en Synchron-länk på eBay som skulle passa. Men den var lite för sliten för att matcha uret och så var den lite dyr. Mottager gärna tips på passande länk eller om någon har tillsalu kanske.
Japp, 18 mm.18mm mellan hornen?
Ska se om jag har något i lådornaJapp, 18 mm.
Ooooooooooooooo så spännande! En tackar för engagemanget! Något med raka end-länkar.Ska se om jag har något i lådorna
Fet!Kronometer Stockholm , med alarm!
Fin klocka! Men lädernato är fan inte snyggt, sorry... Den förtjänar riktigt läderband!Upptäckte denna komplikation nyligen då jag ärvde ett antal klockor från en släkting. Blev väldigt fäst vid denna Poljot med mekaniskt alarm som jag städat upp och fixat ett zuluband i läder.