Vilken stil syftar du på när du säger stilren?Tack så mycket! Är riktigt nöjd med designen så tror den kommer blir riktigt stilren i verkligheten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken stil syftar du på när du säger stilren?Tack så mycket! Är riktigt nöjd med designen så tror den kommer blir riktigt stilren i verkligheten
Marockansk stil så klartVilken stil syftar du på när du säger stilren?
Tackar! Ja du och jag verkar ha liknande smakJag tycker det ser bra ut. Men det blev ju som jag skrev att jag ville ha det
Marockansk stil så klart
Tackar! Ja du och jag verkar ha liknande smak
Mycket bra! Hej säger Rolex OP.... Behåll den ändringen, lägg till en vackert arbetad stålbaksida och förläng sekundvisaren så den täcker sekundindex samt leverera på ett bra sailcloth så är det klart!En tanke slog mig när jag såg din logga. Kan man inte använda den som siffran 12? Jag gjorde en snabb Photoshop skiss...
Vänligen,
Martin
Jodå den finns iaf en dressad fieldwatch med bred glasring som dessutom är sjukt bra!Svårt att se en "dressad" fieldwatch med bred glasring och 38-40mm som blir en riktig fullträff framför mig. Har du några inspirations-klockor för att visa ungefär hur du har tänkt dig?
Jag gillar både dressat och fieldwatch, men fördrar båda typ i 34-37mm spannet tyvärr!
Alla tycker vi ju olika, jag ser inget som är dressat på den. Hur stor är den?Jodå den finns iaf en dressad fieldwatch med bred glasring som dessutom är sjukt bra!
38,5 ca 10mm tunn. Extrem finish på tavla, visare index etc. Och dressad fieldwatch var det ju. Inte bara dress..Alla tycker vi ju olika, jag ser inget som är dressat på den. Hur stor är den?
Jag tycker fortfarande inte att det finns några dressiga element i den klockan, men jag tycker iochförsig också att en dressad fieldwatch känns väldigt svårt att blanda.38,5 ca 10mm tunn. Extrem finish på tavla, visare index etc. Och dressad fieldwatch var det ju. Inte bara dress..
Helt OK! Beror nog lite på vad man menar med dressad. För mig funkar den fint med skjorta o kavaj på jobbet tex. Den är lika "dressad" eller inte som en OP tex. Ibland pratar man ju tom om dressade dykare o den är ju betydligt mer funkis till business dressat än vilken dykare som helt. Men det är ju ett stort steg till en tunn guldtank med krokostrap så visst. Men om begreppet öht kan anses giltigt tycker jag Montan är ett bra exempel. Det tror jag dessutom dom marknadsför den som.Jag tycker fortfarande inte att det finns några dressiga element i den klockan, men jag tycker iochförsig också att en dressad fieldwatch känns väldigt svårt att blanda.
För mig är din en sportklocka med små inslag av fieldwatch!
Försäljningen av den första modellen rullar på och den säljs fortfarande via min webbshop: https://alfwatchcompany.com/En fråga bara, eftersom du nu jobbar på modell Nr.2. Hur gick försäljningen av den första modellen du skapade, och var säljs den?
Nu blev det tyvärr inte den placeringen på loggan då jag inte tyckte det blev någon bra balans på urtavlan med den där. Kommer inte komma på en sailcloth strap men det går ju köpa till!Mycket bra! Hej säger Rolex OP.... Behåll den ändringen, lägg till en vackert arbetad stålbaksida och förläng sekundvisaren så den täcker sekundindex samt leverera på ett bra sailcloth så är det klart!
Den nya modellen är betydligt dyrare att tillverka då det bland annat urverket är ett 9000serie istället för 8000serie. Så jag siktar på att förbeställningspriset på den nya ska bli ca $299 och ordinarie försäljningspris $399-$449.Vad blir estimerat pris på den nya? Liknande den ”gamla”?
Designen är personligen ingen favorit, men nr.3 tyckte jag bäst om.
https://www.kickstarter.com/projects/alfwatchcompany/norrsken-its-bold-to-be-square?ref=creator_nav
Hejsan alla klockintresserade!
Jag håller på att starta upp ett eget klockmärke(Alf Watch Company) och har nu tagit fram en design som jag nu kan presentera. Det är en lite udda design och jag vet att den inte kommer falla alla i smaken men hoppas ändå några kan uppskatta den! Klockan kommer drivas av ett pålitligt och prisvärt Miyota cal.8245 urverk med subsekund. Klockan kommer att ha måtten 40x40mm. Klockan kommer att lanseras på Kickstarter nästa år och kommer att kosta ca $350. Skulle uppskatta om ni kunde säga vad ni tycker om designen och vilka färger ni föredrar!
Ja har funderat på att skapa en ny tråd när jag får prototyperna på den nya modellen så de blir lättare att hålla isär.Jag tror du får skapa en ny tråd...
Vilka färger blir det på den nya modellen?
Tyvärr händer det inte så mycket för tillfället som går att visa upp med de nya prototyperna än men i början/mitten av November borde jag få de första bilderna på delarna och de monterade prototyperna om inget oförutsett händer.Inga nyheter på Alf-fronten?
Ser ju väldigt spännande utKom ett litet paket för några dagar sedan...
Skulle man gärna se mer avKom ett litet paket för några dagar sedan...
Ser ju väldigt spännande ut
Skulle man gärna se mer av
Tack så mycket! Det kommer fler bilder imorgon när jag redigerat klart bilderna från dagens fotografering!Kul att det händer saker!
Mycket snygg! Kan man få en tjuvtitt tro?Kom ett litet paket för några dagar sedan...
Tack så mycket! Försöker göra lite unika designer så extra roligt när det uppskattas!Mycket bra design på nuvarande och de kommande. Gillar verkligen de blå färgerna och den rena designen.
”Gör man som alla andra, gör man förmodligen fel” - Unknown
Tack! Ja det ska nog gå att ordna!Mycket snygg! Kan man få en tjuvtitt tro?
Tycker faktiskt ni lyckats bra med dennaSom utlovat som kommer det lite fler bilder här där även de två andra färgerna är med