Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+ 1Bengaler = bra
Oprovocerat långa pauser för att soff-publiken ska bli missnöjda och vända i debatten = dåligt.
Skit i om det syns på tv, är det sikt över hela plan på arenan = kör igång matchhelvetet. Alternativt såga bort taken från tele2 och nationalarenan, fotboll ska spelas utomhus ändå.
Bengaler = bra
Oprovocerat långa pauser för att soff-publiken ska bli missnöjda och vända i debatten = dåligt.
Skit i om det syns på tv, är det sikt över hela plan på arenan = kör igång matchhelvetet. Alternativt såga bort taken från tele2 och nationalarenan, fotboll ska spelas utomhus ändå.
Hade typ varit bra för AIK om det inte varit jämn fördelning av tv-pengar eller några alls så...Förutsättningarna är de de är. Går att tycka hur mycket som helst, men det finns en realitet att anpassa sig till. Skit i TV? Ok, om man är ok med att inte ta emot en spänn i TV-pengar.. Dessutom har det också att göra med fri sikt till nödutgångar för matchvärdar..
Sluta vara sån gammelmedia-slav nu. Det är inte huliganer som bränner bengaler...Förespråkar man men bengaler är man fan efterbliven.
Så jävla trött på alla huliganer som vistas på våra fotbollsarenor.
Är inte slav öht. Så jävla trött på att skit som händer runt och omkring fotbollen. Det bidrar inte till något utan försämrar bara min upplevelse. Ok, det är mongon som bränner bengaler.Sluta vara sån gammelmedia-slav nu. Det är inte huliganer som bränner bengaler...![]()
Japp, går ej på derbyn av bl a denna orsak och jag vet fler lite äldre som gör på samma sätt.Är inte slav öht. Så jävla trött på att skit som händer runt och omkring fotbollen. Det bidrar inte till något utan försämrar bara min upplevelse. Ok, det är mongon som bränner bengaler.
Alltså. De som bränner är ju till 99% lätt mongolida white trash-ungar som "hatar svff" och "den moderna fotbollen".Sluta vara sån gammelmedia-slav nu. Det är inte huliganer som bränner bengaler...![]()
Nu pratar vi om allsvenskan.När det bränns i Turkiet, är det också White-trash ungar då?
Exakt. Såga av taken på skiten och lägg gräs på tele2 så skulle vi ha två jävligt vassa fotbollsarenor i stan, men så långt kunde man tydligen inte tänka.Stockholm skulle aldrig byggt multi-inomhusarenor för att spela fotboll på, med det sagt ska det bli kul att se Friends Arena live när Pågarna möter Inte "Inte-Aik"
Nja, det vet jag väl inte. Sen att SvFF verkar vilja driva allsvenskan åt ett helt annat håll än supportrarna vill, samtidigt som de inte vill främja det sportsliga internationellt genom att ha vettiga spelscheman, transferfönster och dylikt är ju självklart något som retar många. Många svenska fotbollsfans som går på matcherna gör det för det är något annorlunda mot den plastiga kommersiella fotboll som finns att titta på på tv. Sen att SvFF och media har någon sorts pakt nu där allt ska vinklas åt ett visst håll är inget annat än pinsamt.Alltså. De som bränner är ju till 99% lätt mongolida white trash-ungar som "hatar svff" och "den moderna fotbollen".
"vår läktare, våra regler" osv. Idioter.
Jag har för mig att Arlandas station har något liknande i taket ovan rulltrapoorna ifall någon mer än mig varit där nyligen och lagt märke till det. Stora turbiner ända nedifrån plattformen upp till terminalen. Gissar på att det är för att kunna leda bort rök ifall det skulle bli rökutveckling i tunneln. Frågan är ju bara hur det skulle låta kanske.Det skulle ju gå att bygga in någon sorts fläkt i taken på de här moderna asen till arenor också, då skulle problemet lösas ganska snabbt.
Jo men det visste vi ju?Allsvenskan är ganska trött som "produkt" utan allting som sker på läktarna, och bengalerna är en del av det. Fotbollen är ju inte världsklass, men läktararrangemangen är ofta det. Sen får man väl tycka vad man vill om just bengal biten.
Inte förstått det heller men tror @vaniljglass hade svaret där uppe.Förstår inte hur någon på allvar kan sitta och försvara bengaler. Vad är det som är så bra med dem?
Inte förstått det heller men tror @vaniljglass hade svaret där uppe.
Varför inte i kombination?Något som hade varit häftigare är fyrverkerier. Det är iaf fint att titta på. Givetvis organiserat.
Vad tror du betalar en stor del av kalaset?Skit i om det syns på tv, är det sikt över hela plan på arenan = kör igång matchhelvetet.
Som sagt, tror bara det gagnat storlagen AIK, MFF och IFK om det inte fanns tv-pengar, så hey presto~Vad tror du betalar en stor del av kalaset?
Ja. Eller så får vi ha billigare spelare. Vem fan bryr sig om kvaliteten sålänge det är spännande och bra stämning?Hur stor del betalas av Tv-pengar?
Jag får fram summan 180 miljoner till de allsvenska lagen. Om noll tv-pengar och snittpris på 200 kr biljetten skulle det krävas 3750 extra personer per match för att täcka inkomstbortfallet. ( 240matcherX3750 biljetter a 200:- )
Då har jag inte räknat med arenornas merförsäljning matchdag ( Tex innan matcherna i Malmö är det ofta kö in till MFF-Shopen )
Tror ni att det hade varit möjligt om Svenssons varit tvungna att promenera till matcherna istället om tvn inte visade Allsvenskan?
Det där är väl lite väl naivt även för den mest inbitna supportern. Utan att smålagen hade fått tv-pengar hade allsvenskan blivit betydligt mindre spännande.Ja. Eller så får vi ha billigare spelare. Vem fan bryr sig om kvaliteten sålänge det är spännande och bra stämning?
Vad menar du? Jag tycker att det är del av det hela. Det är ingen ny företeelse som många tror, även om det sker i större omfattning och oftare nu än förr. Det är de moderna arenorna som är felbyggda och inte leder ut röken på ett bra vis, trots att det var med i beräkningarna under planeringen. Jämför tex. Friends och Stadio Olimpico och hur lite eller mycket rök som stannar på arenan. Om man sen ska lösa problemet genom ombyggnation eller andra system för att få ut röken eller sluta elda får man väl tycka hur man vill. Jag tror iallafall inte att det kommer slutas elda på läktarna oavsett och då är det väl bättre att lösa problemet med röken på planen.Jo men det visste vi ju?
Eller trodde du att det blivit så mycket bättre de fem åren Bajen låg i S1?
Svårt att se att upplevelsen blir bättre av några minuters eldande och sedan en lååång väntan på att röken skall försvinna.
Plus risk för brännskador o dyl.