• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allt om NHL

Skönt att mitt lag (Habs) började med en vinst och hemma mot en av de värsta konkurrenterna. Hoppas ungtupparna orkar hålla i hela säsongen

IMG_1498.jpeg

Ja, verkar som vi har ett kollektivt misslyckade i våra spåkulor efter första rundan.
Panthers ser onekligen ut att vara det bästa laget hittills.
Ja, det är illa när ens vinnare försvinner i första rundan. Tyckte verkligen att Avs hade allt i år. Men det är ett dumt system där två ganska klara favoriter kan ställs mot varandra direkt.

Sedan är mitt Kings den stora nageln i ögat.

Ja, det är illa när ens vinnare försvinner i första rundan. Tyckte verkligen att Avs hade allt i år. Men det är ett dumt system där två ganska klara favoriter kan ställs mot varandra direkt.

Sedan är mitt Kings den stora nageln i ögat.

Håller med om Avs, trodde mycket på dom. Tyvärr slarvade dom bort serien i game 3 när dom hade 4 minuter PP i OT utan typ ett enda skott på mål. Sen avgjorde Dallas bara minuten efteråt ungefär.

Nu hoppas jag bara att det inte blir Florida som tar hem det igen...

Håller med om Avs, trodde mycket på dom. Tyvärr slarvade dom bort serien i game 3 när dom hade 4 minuter PP i OT utan typ ett enda skott på mål. Sen avgjorde Dallas bara minuten efteråt ungefär.

Nu hoppas jag bara att det inte blir Florida som tar hem det igen...
Florida är allt jag kan hoppas på eftersom mitt tips byggde på att de åker ur finalen.

Vad tror ni chanserna är att McDavid väljer att inte skriva på nytt för Edmonton?
Tror inte Draisaitl hade kritat på om han inte var säker på att McDavid skulle stanna. Dom är ganska nära privat, så det känns konstigt att 97 bara packar och åker. Man har förlorat 2 finaler i rad, Oilers var ganska överlägsna tills man mötte Florida.

Eventuellt kritar McDavid på kortare kontrakt och cashar ut längre fram. Han lär kunna spela och vara produktiv tills han är 40.

2 veckor kvar till säsongspremiär, nu börjar absitinensen smyga sig på! Vilka lag ser ni som största utmanare kommande säsong? Jag tycker det ser väldigt spännande ut må jag säga men har fyra favoriter.

Colorado ska bli spännande att följa och med Landeskog tillbaka, Makar och Mckinnon friska och om Necas hittar tillrätta så är dom absolut contenders i mina ögon. Lägg till Brent Burns (som såklart inte är vad han var) men ändå kan ge en extra dimension i powerplay precis som en frisk Victor Olofsson kan.

Vegas är alltid stabila och under sommaren har man blivit ännu spetsigare framåt efter trejden för Mitch Marner. Min spåkula säger att Marner kommer ha en lysande säsong nu när han kan lägga stöket i Toronto bakom sig. Tror tom han kan ha god chans på att utmana om poängligasegern faktiskt. Pietrangelos pensionering kommer kännas men man är ändå trygga bakåt.

Edmonton är alltid där och kommer i vanlig ordning drivas av firma McDavid/Draisaitl. Ifjol hade man otur med skador på Ekholm och Hyman i slutspelet och var väl egentligen aldrig nära att rå på Panthers till slut. Tyvärr tror jag inte det räcker i år heller. Man är för tunna defensivt och lagets toppbackar håller inte för att vinna 16 slutspelsmatcher. Ekholm har blivit ett år äldre och risken är stor att åldern börjar ta ut sin rätt, Nurse har trendat åt fel håll länge och Bouchards defensiva svagheter blev tydliga under fjolårets sista rundor. Kan heller inte förstå att man inte tog ett krafttag kring målvaktssituationen under sommaren. Man skulle behöva någon annan än Skinner, säger inte att han var dålig under fjolåret men känns som att han har fått både en och tre chanser att visa vad han går för men inte tagit den.

Floridas ledning har gjort en makalös sommar och lyckats behålla alla tunga namn från fjolåret och mer än så behöver egentligen inte sägas. Man har en sådan enorm trygghet i sitt system och visade under förra året att det inte fanns någon brist på motivation eller hunger bara för att man vunnit en gång så varför skulle man nöja sig med två ringar när man kan ha 3? Jag bettar inte emot utan tror på en tredje raka för lagmaskinen Panthers.

Senast ändrad:
Jag tänker att det är Dallas, Florida, Colorado och Vegas i år.
Trodde hårt på Colorado förra säsongen och tycker inte att det är ett sämre lag i år.
Där lägger jag mitt tips.

I vanlig ordning misslyckas Buffalo med att ta sig till post season.
Edmonton & Jets blir årets floppar.
Eftersom E Pettersson är ohotad som ligans grinunge hoppas jag på att han fortsätter att vara lika klen som vanligt.
Ser tyvärr en överhängande risk för att Kings bommar slutspel…

Tillbaka
Topp