• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anonimo Epurato Passaround

Vilken modellserie?

  • Epturato

    Röster: 22 42.3%
  • Epturato Bronze

    Röster: 7 13.5%
  • Epturato DLC

    Röster: 2 3.8%
  • Militare

    Röster: 2 3.8%
  • Militare Classic

    Röster: 1 1.9%
  • Militare Classic Bronze

    Röster: 3 5.8%
  • Militare Classic DLC

    Röster: 0 0.0%
  • Nautilo

    Röster: 3 5.8%
  • Nautilo Bronze

    Röster: 12 23.1%
  • Nautilo DLC

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    52
  • Enkät stängd .

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Fina band! Och fin klocka. Provade den hos Erikssons o tyckte den var på gränsen storleksmässigt fast den ju för genren egentlig är ganska liten. Någon som har den kanske kan bidra med ett längdmått lug till lug?
 

PANI

Cartier
Min vecka börjar lida mot sitt slut och eftersom min helg är fullbokad så tänkte jag dela med mig av lite tankar och bilder redan nu.

Först ut: 04 och 08? Vi trivdes inte alls ihop från början, men de har vuxit på mig. Nu tycker jag det är fräckt som fan. Kommer banne mig sakna dem.
Kronskyddet. Det har jag tidigare haft svårt för på bild, men det var inte ens nåt jag reflekterade över när jag fick den i handen. Diskret och elegant på nåt vis.
Tavlan. Riktigt fin. Fast, det är ju bara att scrolla upp till @Azaz bilder för att se det ;)
Baksidan håller jag med tidigare talare, lite onödigt med glas... meeeen, samtidigt bryr jag mig fantastiskt lite om det. Sätt den på armen så är problemet löst :)
Allt som allt tycker jag att det är en riktigt fin klocka. Skulle jag ändra nåt hade det nog bara varit att plocka bort datumet, men jag är fullt medveten om att många verkligen gillar datum.
Jo, sen var det den lilla detaljen armbandet. Det som följde med gör inte klockan rättvisa alls.

Jag har under min vecka knåpat ihop fyra band för att testa lite olika kombinationer. Jag tänker att de får följa med klockan, så kan de kvarvarande testa också. Nu ska såklart inte mitt hantverk vara en del av bedömningen här :) men att bedöma klockan med andra armband än original tycker jag känns helt rimligt... i detta läge snudd på en mänsklig rättighet ;) Med det sagt känns det väl rimligt att man lämnar över den till nästa med originalbandet på?

Nu det alla väntar på, bilder! :) Passar på att beskriva banden lite kort också för de som är intresserade.

Snabb presentation av de fyra. Missade att ta med originalbandet :facepalm:
APA_01.jpg


Gjort av ett gammalt bälte, lite torrt men ändå mjukt. Blå söm och lining av get. 22/22.
APA_02.jpg
APA_03.jpg
APA_04.jpg


Blå kycklingfot rullat runt ett läder från tärnsjö garveri. Skarven på långa delen är för att kycklingfötterna var för korta :) 22/22
APA_05.jpg
APA_06.jpg
APA_07.jpg
APA_08.jpg


Svart baseballhandske med vit söm. Hålet vid spetsen är på grund av de där läderremmarna de syr ihop handskarna med. 22/20
APA_09.jpg
APA_10.jpg
APA_11.jpg
APA_12.jpg


Brunt läder från tärnsjö garveri, gräddvit söm och lining av get. Min favorit-kombo för de som undrar ;) 22/22
APA_13.jpg
APA_14.jpg
APA_15.jpg
APA_16.jpg

Fyfan vad det blåa bandet lirar med urtavlan. Ser riktigt bra ut!
Börjar man nästan bli lite taggad på att testköra klockan.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Då har man träffat @oddface för en personlig överlämning. Efter ett litet härligt snack om det mesta samt att jag fick en väldigt trevlig present (så här en fredag) i form av ett ex av hans egen bryggda öl så gick vi skilda vägar där jag en klocka + :D
C6706DC0-5E9C-453A-9207-E10F43C3772A.jpeg

Första intrycket var, väldigt trevlig klocka, men kan inte sluta tänka ”är den värd sitt pris?” Det får vi helt enkelt se efter 1 veckas test :)
15E3CB3E-D573-4E96-963F-A5249A5CCEB4.jpeg

Den sitter väldigt bra på armen till och börja med iaf och jag älskar storleken.

Vill även passa på att tacka initiativ taggaren till passarounden och ett extra stort tack till @oddface igen för den jätte goa ölen men även att han tog sig hela vägen till Åkersberga då jag som nybliven far har lite svårt att ta mig innanför tullarna just för tillfället :)
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Min vecka börjar lida mot sitt slut och eftersom min helg är fullbokad så tänkte jag dela med mig av lite tankar och bilder redan nu.

Först ut: 04 och 08? Vi trivdes inte alls ihop från början, men de har vuxit på mig. Nu tycker jag det är fräckt som fan. Kommer banne mig sakna dem.
Kronskyddet. Det har jag tidigare haft svårt för på bild, men det var inte ens nåt jag reflekterade över när jag fick den i handen. Diskret och elegant på nåt vis.
Tavlan. Riktigt fin. Fast, det är ju bara att scrolla upp till @Azaz bilder för att se det ;)
Baksidan håller jag med tidigare talare, lite onödigt med glas... meeeen, samtidigt bryr jag mig fantastiskt lite om det. Sätt den på armen så är problemet löst :)
Allt som allt tycker jag att det är en riktigt fin klocka. Skulle jag ändra nåt hade det nog bara varit att plocka bort datumet, men jag är fullt medveten om att många verkligen gillar datum.
Jo, sen var det den lilla detaljen armbandet. Det som följde med gör inte klockan rättvisa alls.

Jag har under min vecka knåpat ihop fyra band för att testa lite olika kombinationer. Jag tänker att de får följa med klockan, så kan de kvarvarande testa också. Nu ska såklart inte mitt hantverk vara en del av bedömningen här :) men att bedöma klockan med andra armband än original tycker jag känns helt rimligt... i detta läge snudd på en mänsklig rättighet ;) Med det sagt känns det väl rimligt att man lämnar över den till nästa med originalbandet på?

Nu det alla väntar på, bilder! :) Passar på att beskriva banden lite kort också för de som är intresserade.

Snabb presentation av de fyra. Missade att ta med originalbandet :facepalm:
APA_01.jpg


Gjort av ett gammalt bälte, lite torrt men ändå mjukt. Blå söm och lining av get. 22/22.
APA_02.jpg
APA_03.jpg
APA_04.jpg


Blå kycklingfot rullat runt ett läder från tärnsjö garveri. Skarven på långa delen är för att kycklingfötterna var för korta :) 22/22
APA_05.jpg
APA_06.jpg
APA_07.jpg
APA_08.jpg


Svart baseballhandske med vit söm. Hålet vid spetsen är på grund av de där läderremmarna de syr ihop handskarna med. 22/20
APA_09.jpg
APA_10.jpg
APA_11.jpg
APA_12.jpg


Brunt läder från tärnsjö garveri, gräddvit söm och lining av get. Min favorit-kombo för de som undrar ;) 22/22
APA_13.jpg
APA_14.jpg
APA_15.jpg
APA_16.jpg
Snygga bilder och snygga band! Hur lång tid tar det att knåpa ihop ett band på ett ungefär?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej mina vänner! Förlåt att det blivit lite radiotyst från min sida. Hade hoppats att jag kunnat använda klockan lite mer men tyvärr har jag vabbat större barn och tagit hand om bebis så jag har tyvärr inte hunnit fota klockan så värst mkt.
Imorn ska jag träffa näste man på tur f2f för att lämna över klockan :) Kommer självklart skriva några rader om min upplevelse utav klocka :)

Tack på förhand och superbra uppstyrt
Daniel
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Hej mina vänner! Förlåt att det blivit lite radiotyst från min sida. Hade hoppats att jag kunnat använda klockan lite mer men tyvärr har jag vabbat större barn och tagit hand om bebis så jag har tyvärr inte hunnit fota klockan så värst mkt.
Imorn ska jag träffa näste man på tur f2f för att lämna över klockan :) Kommer självklart skriva några rader om min upplevelse utav klocka :)

Tack på förhand och superbra uppstyrt
Daniel
Ser fram mot att få klockan imorgon och givetvis lite klocksnack. :cool:
 

DRW

Panerai
2-Faktor
En snabb utvärdering...
+
Snygg och sitter skönt på armen, en bra vardagsklocka.
Bra storlek och upplevs mindre än vad den är

-
Endast 5ATM, för en klocka på runt 20 000 sek hade jag velat sett 10ATM.

+ -
Detaljerna runt kronan är snygg och ger klockan en lyxigare upplevelse men de ser ut som knappar vilket är lite störande då man vill trycka på dem
IMG_20190125_170925.jpg
IMG_20190125_170604.jpg
IMG_20190125_171140.jpg
IMG_20190125_170657.jpg
IMG_20190125_170957.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Nu tog jag över epuraton från @Mw79 och började med bandbyte. Det här blev snyggt. Men jisses vilken krånglig urtavla att fotografera. Den blir bara lila på fotot fast den är ljusblå.
C0F95949-8A2C-4775-A054-478F35392545.jpeg
Håller med om tavlan, väldigt svår att få den rättvis på bild. Ser bättre ut i verkligheten en när man fotat av den.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om jag ska summera den veckan jag har haft med klockan så uppskattade jag den, må vara att den är lite stor och finns säkert de som tycker den är för stor. Men själv tycker jag den sitter bra och upplevde den inte som för stor. Mycket tack vare att den är ganska så tunn och sitter bra på handleden. Även en trevlig tavla som dock är svår att få ett bra foto av.
Vad jag däremot kan säga är om det skulle bli aktuellt för mig att köpa en skulle jag ta ut svängarna lite mera och välja en i brons. Lägger till några bilder så ni ser vad jag pratar om.
G03212_Soldat_Imperial-green-2-W900.jpg

anonimo-epurato-1600_688x688.jpg
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Om jag ska summera den veckan jag har haft med klockan så uppskattade jag den, må vara att den är lite stor och finns säkert de som tycker den är för stor. Men själv tycker jag den sitter bra och upplevde den inte som för stor. Mycket tack vare att den är ganska så tunn och sitter bra på handleden. Även en trevlig tavla som dock är svår att få ett bra foto av.
Vad jag däremot kan säga är om det skulle bli aktuellt för mig att köpa en skulle jag ta ut svängarna lite mera och välja en i brons. Lägger till några bilder så ni ser vad jag pratar om.
G03212_Soldat_Imperial-green-2-W900.jpg

anonimo-epurato-1600_688x688.jpg
Den gröna är sjukt snygg!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Frun har lagt rabarber på klockan mer eller mindre permanent nu. Jag fick dock fatt i den nyss för att ta ett foto. Hon gillar den, helt klart. Tycker att den är smidigare och lättare än hennes SKX007, men den är fortfarande lite för lång mellan hornen för att det riktigt ska passa. Den är ju det, den är inte så himlans bred med sina 42mm, men längden på 51mm märks av på en liten handled.
IMG_1824.jpeg
IMG_1831.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Frun har även idag haft klockan, så nu tycker jag att det är nog. :D Lämnar vidare den till @meo_swe imorgon. Fruns recension är korthuggen men tydlig. "Ja, alltså, om du skulle råka vinna den där i lottningen sen så behöver du ju inte sälja den direkt." :) För min del är den för liten, jag hade inte haft något emot typ 43mm. Den är ganska lång horn-till-horn, vilket gör att om man petar upp den till 44-45mm (där jag brukar bo med mina andra Anonimos samt Panerais) så blir den för lång, egentligen. Så, det optimala för mig hade väl varit kortare horn och större boett. Men, schysst klocka för pengarna ändå.
IMG_1851.jpeg
 

meo_swe

Audemars
Frun har även idag haft klockan, så nu tycker jag att det är nog. :D Lämnar vidare den till @meo_swe imorgon. Fruns recension är korthuggen men tydlig. "Ja, alltså, om du skulle råka vinna den där i lottningen sen så behöver du ju inte sälja den direkt." :) För min del är den för liten, jag hade inte haft något emot typ 43mm. Den är ganska lång horn-till-horn, vilket gör att om man petar upp den till 44-45mm (där jag brukar bo med mina andra Anonimos samt Panerais) så blir den för lång, egentligen. Så, det optimala för mig hade väl varit kortare horn och större boett. Men, schysst klocka för pengarna ändå.
IMG_1851.jpeg
Sådär ja! Då har jag tagit över facklan från @mårt , och med en trevlig pratstund så skildes vi åt på tuben och jag hämtade upp hundarna från dagis!

Så nu äntligen har jag tagit på mig den på armen,och jag inser att trots att den är "paneraiinspirerad" så är den inte jättestor.
Känns mycket mindre än Utte. Bandet känns också lite för dressigt för den här "typen" av klocka.
20190208_154635.jpg
20190208_154701.jpg
 
Topp