• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anonimo Epurato Passaround

Vilken modellserie?

  • Epturato

    Röster: 22 42.3%
  • Epturato Bronze

    Röster: 7 13.5%
  • Epturato DLC

    Röster: 2 3.8%
  • Militare

    Röster: 2 3.8%
  • Militare Classic

    Röster: 1 1.9%
  • Militare Classic Bronze

    Röster: 3 5.8%
  • Militare Classic DLC

    Röster: 0 0.0%
  • Nautilo

    Röster: 3 5.8%
  • Nautilo Bronze

    Röster: 12 23.1%
  • Nautilo DLC

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    52
  • Enkät stängd .

meo_swe

Audemars
Tavlan är verkligen svårfotad. Den blåa färgen går inte riktigt att få till på foton som flera andra sagt. Sen är jag dessutom en ganska usel fotograf, så det gör nog sitt också
20190209_114200.jpg
 

meo_swe

Audemars
Nu har vio vart ute på hundprommis nummer två. Samma röv-väder som i morse så alla är blöta och ledsna nu.
Epurato höll sig dock torr. Men det var nog det enda torra på oss alla:)
20190209_151919.jpg


Ps. Är det någon som känner till vad man ska använda för impregnering på Arcteryx LEAF?
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Stort tack till @meo_swe som tog sig till mina kvarter för att överlämna klockan och för en trevlig fika!

Första intrycket är att tavlan är riktigt trevlig, gillar även 12-04-08 på tavlan.
Den väger verkligen lite, skulle vilja ha lite mer närvaro.. återkommer med lite sporadiska bilder/tankar under veckan.

574E809B-5EBF-46B5-A30B-C494FFCE895F.jpeg

Lite mer sunburst med klockan i solen
955B8FFA-D1E0-4FF5-9200-AB00A19657CC.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har bara sett klockan live på mini Basel i fjol. Testade den inte då och ser inget i bilderna här som gör att jag vill ha den.
Ska bli intressant att testa den. Kanske ändrar jag uppfattning? :)
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Efter att haft klockan nu i en vecka så måste jag ändå säga att jag är positivt överraskad. Í början störde det mig en del att den var så lätt men det är väl som allt annat en vanesak. Senaste klockorna jag använt mycket är också i samma storlek som denna att jämföra med då i form av en Panerai PAM682, och Rolex exp2.

fördelar och nackdelar enligt mig.

fördelar:

tavlan, eget med 12-04-08 markingarna, tycker det ger en egen identitet. Även den räfflade ringen ger lite mer liv.
IMG_1367.jpg
¨
Gillade spännet:
IMG_1350.jpg


Kronan var också trevlig. Sedan att klockan är relativt tunn så den smiter lätt under skjortan.
IMG_1351.jpg


det som talar emot är,

boett när man ser den framifrån påminner väldigt mycket om Panerai Radiomir 1940.
Kronskydden som tidigare nämnts ser verkligen ut som knappar, otroligt störande.
Glasbaksida hade kunnat skippats.
Urverket är väl kanske inte det mest roliga men man får väl lite vad man betalar för.

Allt som allt en väldigt trevlig vecka, kan absolut tänka mig en Anonimo i framtiden då framförallt något from militaire linjen.

Stort tack till @TobiasD och @ERIKSON URHANDEL för min första men absolut inte sista passaround!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Efter att haft klockan nu i en vecka så måste jag ändå säga att jag är positivt överraskad. Í början störde det mig en del att den var så lätt men det är väl som allt annat en vanesak. Senaste klockorna jag använt mycket är också i samma storlek som denna att jämföra med då i form av en Panerai PAM682, och Rolex exp2.

fördelar och nackdelar enligt mig.

fördelar:

tavlan, eget med 12-04-08 markingarna, tycker det ger en egen identitet. Även den räfflade ringen ger lite mer liv.
IMG_1367.jpg
¨
Gillade spännet:
IMG_1350.jpg


Kronan var också trevlig. Sedan att klockan är relativt tunn så den smiter lätt under skjortan.
IMG_1351.jpg


det som talar emot är,

boett när man ser den framifrån påminner väldigt mycket om Panerai Radiomir 1940.
Kronskydden som tidigare nämnts ser verkligen ut som knappar, otroligt störande.
Glasbaksida hade kunnat skippats.
Urverket är väl kanske inte det mest roliga men man får väl lite vad man betalar för.

Allt som allt en väldigt trevlig vecka, kan absolut tänka mig en Anonimo i framtiden då framförallt något from militaire linjen.

Stort tack till @TobiasD och @ERIKSON URHANDEL för min första men absolut inte sista passaround!
Tack för recensionen. Se min footer. :D
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Efter att haft klockan nu i en vecka så måste jag ändå säga att jag är positivt överraskad. Í början störde det mig en del att den var så lätt men det är väl som allt annat en vanesak. Senaste klockorna jag använt mycket är också i samma storlek som denna att jämföra med då i form av en Panerai PAM682, och Rolex exp2.

fördelar och nackdelar enligt mig.

fördelar:

tavlan, eget med 12-04-08 markingarna, tycker det ger en egen identitet. Även den räfflade ringen ger lite mer liv.
IMG_1367.jpg
¨
Gillade spännet:
IMG_1350.jpg


Kronan var också trevlig. Sedan att klockan är relativt tunn så den smiter lätt under skjortan.
IMG_1351.jpg


det som talar emot är,

boett när man ser den framifrån påminner väldigt mycket om Panerai Radiomir 1940.
Kronskydden som tidigare nämnts ser verkligen ut som knappar, otroligt störande.
Glasbaksida hade kunnat skippats.
Urverket är väl kanske inte det mest roliga men man får väl lite vad man betalar för.

Allt som allt en väldigt trevlig vecka, kan absolut tänka mig en Anonimo i framtiden då framförallt något from militaire linjen.

Stort tack till @TobiasD och @ERIKSON URHANDEL för min första men absolut inte sista passaround!
Bra snack!
 

PANI

Cartier
Efter en supersmidig överlämning av @theargonaut så har klockan fått några timmar på armen. Ska inte försöka mig på någon djupare recension då det mesta har sagts tidigare.
Modellen för mig är väldigt långt utanför min komfortzon både design men främst storleksmässigt.

Originialbandet var, i min värld, en riktig besvikelse. Så blev ett snabbt byte och har jämfört två band som medföljde och landar väl någonstans i att det bruna är mer allaround medans de ljusblå känns som ett roligt band att bryta av med, men skulle troligen tröttna snabbt efter några dagars användning.

Återkommer i/efter veckan när jag har smält intrycken och ser om jag kan tillföra något som inte redan sagts.
IMG_20190302_153010_Bokeh.jpg

IMG_20190302_150410_Bokeh.jpg

Trevlig helg!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Dags för mig att skriva av mig lite gällande denna klocka. Har dragit mig lite för det, då jag tyvärr inte har så mycket positivt att skriva om den. Tänk dock på att jag är en inbiten mögelnörd, så försök att se mina reflexioner från det perspektivet :) Man kan fråga sig varför jag överhuvudtaget anmälde mig till denna PA :) Svaret är enkelt... Den såg intressant ut på bild och har varit lite intresserad av deras tidigaste modeller (riktigt snygg logga på dem, men den nya är inte alls lika snygg :( ), och har man inte testat så vet man inte :)

Kan börja med det negativa...
- För stor för min handled. Den blåa urtavlan är rätt snygg i vissa vinklar, men blir alldeles för stor, och då ger den ett rätt "billigt" intryck tillsammans med de platta applicerade siffrorna och den "halvbleka" räfflade glasringen. Varför gör man en klocka så stor? Det är ju ingen toolklocka direkt med sina 3 bar, avsaknad av vridring eller andra toolattribut. Visst är den hyfsat lättavläst, men inte imponerande, med tanke på storleken och avsaknad av lysmassa. Ger bara ett konstigt intryck.
- Loggan är inte direkt snygg längre och sitter inte linjerat med 12-indexet, eller rättare sagt 12:an sitter inte linjerad med index och logga. Ser risigt ut.
- Klockan saktade sig ca 15 s/dygn, vilket inte är acceptabelt på en så pass ny och dyr klocka IMHO.
- Originalbandet var för stort för mig, och svårt att matcha ett passande band till denna skapelse. Var bara den blåa bandet som passande min handled, vilket iofs var riktigt skönt.

Och nu till det mera positiva...
- Snygg på bild i vissa vinklar.
- quick-release springbars och schysst spänne.

Sammantaget inte en klocka i min smak, men stort tack för att jag fått möjligheten att testa!

20190302_122823.jpg
20190302_123545.jpg
20190228_112330.jpg
20190302_122750.jpg
20190302_123512.jpg
20190228_094634.jpg
20190302_122852.jpg
20190228_112140.jpg
20190228_094537.jpg
20190302_122719.jpg
20190228_112241.jpg
20190228_112202.jpg
 
Senast ändrad:

Emil4

Cartier
Hämtade upp klockan hos @PANI för en liten stund sen. Orgnialbandet var inte det roligaste, passade heller inte speciellt bra till den blå tavlan imo. Ska ge den en ärlig chans i veckan och se om vi kan bli kompisar.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    216.8 KB · Visningar: 2
Topp