Ska försöka mig på en sammanfattning över min vecka med klockan.
Då jag börjat snegla mot Panerai, men inte vågat ta steget fullt ute så kändes denna passaround som ett steg i rätt riktning.
Caset upplever jag snarlikt mot 1950-casen på Panerai.
Dock är detta vad jag är van vid så kontrasten blir väldigt stor:
När jag först fick klockan så kände jag ingenting, skulle där och då gissa på att klockan mest skulle bli liggandes men av veckans 7 dagar fick klockan ändå 5 dagars användning, vilket får ses som helt klart godkänt!
Positivt med klockan:
- Relativt platt, så går utan problem in under skjortan.
- Lätt att skifta band (vet inte vad det kallas men originialbandet hade monterade springbars som gjorde bandbytet väldigt enkelt).
- Tavlan. Första klockan jag haft med blå urtavla, vilket absolut skapat ett ha-begär!
Negativt:
- Bortsett från de integrerade springbars så måste detta vara det tråkigaste bandet jag känt på. Klockan kostar ändå över 20k och då skulle jag ha förväntat mig något helt annat.
- "Knapparna" brevid kronan. Hade säkert inte tänkt på det om ingen påpekat de innan men superkonstig design.
Summa summarum:
Nästa klockköp kommer inte bli en Anonimo men den hade definitivt hjälpt mig vidga vyerna och tagit mig ett steg närmare att våga investera i en Panerai.
PS. Farsan förälskade sig helt i klockan. Har de senaste 3 åren försökt få honom att investera i en riktig klocka men haft svårt att hitta en design som tilltalar honom. Han går i pension i år, och vem vet det kanske blir en Anonimo till honom!
Riktigt fint uppstyrt
@TobiasD
Bjuder på en sista WS på bandet som används mest: