• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Anonimo Epurato Passaround

Vilken modellserie?

• Epturato

Röster: 22 42.3%
  • Epturato Bronze

Röster: 7 13.5%
  • Epturato DLC

Röster: 2 3.8%
  • Militare

Röster: 2 3.8%
  • Militare Classic

Röster: 1 1.9%
  • Militare Classic Bronze

Röster: 3 5.8%
  • Militare Classic DLC

Röster: 0 0.0%
  • Nautilo

Röster: 3 5.8%
  • Nautilo Bronze

Röster: 12 23.1%
  • Nautilo DLC

Röster: 0 0.0%

• Totala väljare
    52
  • Enkät stängd .
Efter första heldagen, en dag då Epuraton fick följa med till både jobb och nöje, har jag fått några nya tankar. För det första är jag imponerad av datumfönstret. Fasningen ner från tavlan till datumskivan tycker jag är elegant, inga vassa kanter utan en mjuk övergång. Det tycker jag passar mycket väl med boettens avrundade former. Det passar även bra med dagens andra favorit, kronan! Till en början inget jag lade märke till, men idag har jag uppskattat dess utformning, någonstans mellan platt och onion. Känns som att Anonimo kan komma att växa på en under veckan

3BF391A1-58F2-4C2C-982C-009FB605D3D4.jpeg
Trevligt! Ja en sådan liten detalj kan göra mycket, ha det kul nu med klockan och glad påsk alla! :)

Har nu mottagit Anonimo och börjat klämma och känna på den. Det första som slog mig när jag som hastigast öppnade den lilla medföljande boxen var den härliga blåa sunburst urtavlan.
Urtavlan leker verkligen med ljuset den får.
Är inte van vid klockor över 40 mm, men känns som att denna sitter relativt platt och bra mot handleden, känns inte för stor.

Tack @Defiant för en trevlig överlämning!

20190422_210507.jpg
20190422_210609.jpg
20190422_210620.jpg
20190422_210638.jpg

Senast ändrad:
Om det strular så säg till, jag har bra kontakter på Postnord som kan slå på den stora trumman.
PM:ar dig om jag får problem med PostNord i framtiden ;)
Nej men det ser inte så jättebra ut.
Ska vi vänta tills mitten av nästa vecka? Och om det inte hänt något så kan vi ta kontakt med dig DRW och se om vi kan rassla lite i Postnords-trädet.

• Like
Reactions: DRW
PM:ar dig om jag får problem med PostNord i framtiden ;)
Nej men det ser inte så jättebra ut.
Ska vi vänta tills mitten av nästa vecka? Och om det inte hänt något så kan vi ta kontakt med dig DRW och se om vi kan rassla lite i Postnords-trädet.
PM:a på så löser jag de TobiasD :cool:

@Kai Skicka PM med detaljer om frakten på denna så löser jag de på måndag.

Dom senaste dagarna på jobbet har slagit nån form av rekord i kaos så jag har inte ringt och frågat vad exakt det är som är svårigheten i att hantera ett paket på ett korrekt sätt. Ringer måndag morgon och uppdaterar tråden.

Då var min vecka med Epuraton över. Klockan överträffade mina förväntningar med råge. Betydligt snyggare irl än på bild. Tavlan är magisk och den sitter som en smäck på min handled som mäter typ 18 cm. Denna vill jag verkligen ha :)

Nu är hon nedpackad för vidare transport till @MrRolex
A3491FB7-228D-4B9B-8879-4DCC7C1EBD17.jpeg

21E491C2-77EE-4043-B97A-83D9FDCD23C0.jpeg

CD7766EC-4A53-40E7-B358-318C8C4041B8.jpeg

B2C9F693-4D07-45C4-9FD2-4CCD75282F31.jpeg

Stort tack till @TobiasD som anordnar dessa passarounds

Dock noterade jag att den går ca +40 spd vilket förstås är alldeles för mycket avvikelse. Behöver ruckas när passarounden är över.

Tillbaka
Topp