• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antingen nå målvikt eller sälja av samtliga nyinköpta klockor

R

Red Scream

Guest
Vet inte var TS är och sista datumet har ju passerat, men jag kör på. Det har varit väldigt bra för motivationen att ha dessa veckovisa invägningar! Så without further ado, här kommer veckans invägning:

90,0 kg (+1,2)
105 cm (+1)

Ahhh vad tråkigt! Det är inte bra att ha semester... :( Det har helt enkelt blivit för mycket fika och go'luncher och på det lite "amen ska vi inte ta lite glass?" Skärpning!

När jag kollar tillbaka i historiken verkar det vara minus ett kilo eller plus ett kilo som gäller. Det här med att ligga still verkar inte vara ett alternativ, även om jag pendlat runt 90 nu ett tag. Det som är bra dock är att jag börjar lära mig vad jag kan äta och inte. Det funkar förmodligen inte att äta normal lunch och normal middag och på det lite utsvävningar, såsom en helg med mycket mat, fika och vin.

Hursomhelst, det har varit en bra träningsvecka! Två 45-minuterspass på roddmaskinen, lite simning (inte mycket men säg två 30-minuterspass), en golfrunda och ett grävpass i trädgården. Så konditionen och styrkan går framåt.

Ha en skön och minskande vecka, alla ni som är kvar och kämpar!
 
R

Red Scream

Guest
Veckans (och förra veckans...) invägning:

89,6 kg (-0,4)
104 cm (+-0)

90,0 kg (+0,4)
104 cm (+-0)

Det här blir mitt näst sista inlägg här i tråden. Det känns som att det här var TS grej, men var TS är vet jag inte. Hoppas du når din målvikt snart!

Jag når nog inte mitt mål (80 kg) på de 11 dagar som är kvar, men jag är ner 7 kg och kämpar på. Jag tänkte göra ett sista inlägg när vågen visar på 80 kg, vilket jag hoppas bli i höst. Det KAN bli ett inlägg till om jag når 70 kg, som jag tror att jag borde ligga på, men det känns väldigt avlägset (och lite för asketiskt!). 80 är bra.

Träningsmässigt går det bra - 45-minuterspass på roddmaskinen funkar fint. Jag ska även ta upp styrketräningen och simningen igen inom kort, ska bli kul.

Hoppas alla har det fint och inte svämmar över alltför mycket nu under semesterperioden! Lycka till alla som kämpar på med viktminskning!

PS Samtidigt vill jag rikta ett stort tack till TS för att ha skapat tråden, vilket ökat motivationen. Det här med veckovisa invägningar har varit mycket bra!
 
Senast redigerad av en moderator:

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick någon flipp förra sommaren , kände att det va dags att byta lite livsstil. Man måste ju prova och göra förändringar innan man själv kan förändras.
Jag har pannben vilja och ett jävla anammat om jag bestämmer mig för något. Gick in med inställningen att hur svårt kan det va att lyckas ?, bara att jobba finns inga genvägar, vill man så kan man etc etc. Idén kom genom att jag av en ren tillfällighet började titta på 16 weeks of hell första säsongen. Tyckte att det va mycket gnäll i 16 weeks och förstod inte att vissa deltagare kunde ha mage att gnälla och klaga när dom väl fått chansen att komma i form genom proffs hjälp och coachning ??! Visst det är tv-underhållning men ändå … jag som ändå tränar och fattar lite vad de handlar om att ge sig in på något / nå ett mål / kämpa etc blev fan sur 😂

Jaja jag kanske är en sur jävel men blev faktiskt sur på riktigt och sa till min sambo , nu ska jag köra min egen 22 weeks of hell.

Tidigare liv jag hade:
Gymmade regelbundet men ganska slarvigt , mycket skitmat /oregelbundna tider och alkohol. Inga sit-ups , ingen träning utöver enbart gym , dålig sömn

Nya livsstilen under 22 veckor :
Gym 5ggr / vecka
Minst 45min powerwalk varje dag ( puls på 125)
Sit-ups varannan dag , glömde dock av situpsen dom första 4 veckorna 😂😂😂 men korrigerade det genom att köra varje dag i 18v istället 👍
Mer/bättre sömn
Ingen alkohol
Inget godis
Åt enbart Ris/kyckling , potatis/nötfärs ( inga kryddor )
Sallad , bär , cashewnötter , ägg , avokado
Proteinpulver

Ät tider :

05.30
9.00
13.00
17.00
20.00
22.00

Va inte ute egentligen efter varken någon specifik viktminskning eller tex lägga på mig muskler etc
Mer en personlig utmaning

Det viktigaste för mig va att jag skulle klara köra denna livsstil i 22 veckor utan att fuska och göra det på egen hand

Å jag lyckades utan att fuska , va sjuk 6 dagar då va det ingen träning men jag höll samma kost

Har Tweakat livsstilen lite men kan fortfarande ha samma kläder idag som när jag uppnådde mitt mitt 22v mål förra sommaren

Före
AFAAA91C-F267-4866-97C6-FE0FBB4642CC.jpeg


Avklarade 22v
B7EA3A46-8A89-40DF-9126-47FA8032C261.jpeg

39B0E472-C12E-4D84-812F-4F3CF6EF896D.jpeg

189C9EB2-412B-451A-8D1C-06F76E288E5B.png
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Fick någon flipp förra sommaren , kände att det va dags att byta lite livsstil. Man måste ju prova och göra förändringar innan man själv kan förändras.
Jag har pannben vilja och ett jävla anammat om jag bestämmer mig för något. Gick in med inställningen att hur svårt kan det va att lyckas ?, bara att jobba finns inga genvägar, vill man så kan man etc etc. Idén kom genom att jag av en ren tillfällighet började titta på 16 weeks of hell första säsongen. Tyckte att det va mycket gnäll i 16 weeks och förstod inte att vissa deltagare kunde ha mage att gnälla och klaga när dom väl fått chansen att komma i form genom proffs hjälp och coachning ??! Visst det är tv-underhållning men ändå … jag som ändå tränar och fattar lite vad de handlar om att ge sig in på något / nå ett mål / kämpa etc blev fan sur 😂

Jaja jag kanske är en sur jävel men blev faktiskt sur på riktigt och sa till min sambo , nu ska jag köra min egen 22 weeks of hell.

Tidigare liv jag hade:
Gymmade regelbundet men ganska slarvigt , mycket skitmat /oregelbundna tider och alkohol. Inga sit-ups , ingen träning utöver enbart gym , dålig sömn

Nya livsstilen under 22 veckor :
Gym 5ggr / vecka
Minst 45min powerwalk varje dag ( puls på 125)
Sit-ups varannan dag , glömde dock av situpsen dom första 4 veckorna 😂😂😂 men korrigerade det genom att köra varje dag i 18v istället 👍
Mer/bättre sömn
Ingen alkohol
Inget godis
Åt enbart Ris/kyckling , potatis/nötfärs ( inga kryddor )
Sallad , bär , cashewnötter , ägg , avokado
Proteinpulver

Ät tider :

05.30
9.00
13.00
17.00
20.00
22.00

Va inte ute egentligen efter varken någon specifik viktminskning eller tex lägga på mig muskler etc
Mer en personlig utmaning

Det viktigaste för mig va att jag skulle klara köra denna livsstil i 22 veckor utan att fuska och göra det på egen hand

Å jag lyckades utan att fuska , va sjuk 6 dagar då va det ingen träning men jag höll samma kost

Har Tweakat livsstilen lite men kan fortfarande ha samma kläder idag som när jag uppnådde mitt mitt 22v mål förra sommaren

Före
AFAAA91C-F267-4866-97C6-FE0FBB4642CC.jpeg


Avklarade 22v
B7EA3A46-8A89-40DF-9126-47FA8032C261.jpeg

39B0E472-C12E-4D84-812F-4F3CF6EF896D.jpeg

189C9EB2-412B-451A-8D1C-06F76E288E5B.png
Sjukt bra jobbat, mycket imponerande 👊🏻

TS däremot, känns som ett rimligt antagande att målvikten inte nåddes?? och istället för att avyttra sina kära klockor gick TS helt enkelt under jorden???
surt, var nyfiken på hur det slutade…
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt bra jobbat, mycket imponerande 👊🏻

TS däremot, känns som ett rimligt antagande att målvikten inte nåddes?? och istället för att avyttra sina kära klockor gick TS helt enkelt under jorden???
surt, var nyfiken på hur det slutade…
Tackar !
Ja den uppföljningen fick vi aldrig reda på vad som hände.
Jag hade dock kunnat sätta hela min klocksamling som bortskänktes till första bästa om jag inte hade klarat mina 22v.
Kanske den stora hemligheten va att jag redan mentalt visste att jag skulle klara av det. Hade aldrig kunnat gått ur denna utmaning rakryggad och stolt om jag gett upp.
Det mesta handlar om vilja , som med allt annat 😂
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tackar !
Ja den uppföljningen fick vi aldrig reda på vad som hände.
Jag hade dock kunnat sätta hela min klocksamling som bortskänktes till första bästa om jag inte hade klarat mina 22v.
Kanske den stora hemligheten va att jag redan mentalt visste att jag skulle klara av det. Hade aldrig kunnat gått ur denna utmaning rakryggad och stolt om jag gett upp.
Det mesta handlar om vilja , som med allt annat 😂
Absolut, du har helt rätt i vad du säger! 99,9% pannben. Från jan 2012 till juni 2013 gick jag ned 42kg. För jag hade bestämt mig. Sen under åren pendlar det lite upp och ned beroende på hur strikt och ordningsam man är. Nu efter nyår var det dags igen. Vägde in på tunga 105kg. Så då körde jag ett ryck igen och gick ned till 89kg nu till sommaren. Målet var 85kg men jag hade samtidigt sagt att under 90kg är ok nu inför sommaren. För då vill jag leva som andan faller på. Kör eventuellt ett ryck i höst igen beroende på hur osund sommaren blir
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Absolut, du har helt rätt i vad du säger! 99,9% pannben. Från jan 2012 till juni 2013 gick jag ned 42kg. För jag hade bestämt mig. Sen under åren pendlar det lite upp och ned beroende på hur strikt och ordningsam man är. Nu efter nyår var det dags igen. Vägde in på tunga 105kg. Så då körde jag ett ryck igen och gick ned till 89kg nu till sommaren. Målet var 85kg men jag hade samtidigt sagt att under 90kg är ok nu inför sommaren. För då vill jag leva som andan faller på. Kör eventuellt ett ryck i höst igen beroende på hur osund sommaren blir
Grymt , det blir vad man gör det till. Tillslut om man tycker vissa saker e värt blir det en form av livsstil där man hittar sitt lugn och mår bra. Vill man då och då kanske lägga ner sig lite mer tex lite bättre sommarform får man bara va lite striktare igen och gasa på ett tag . Som sagt allt går om man vill, huvudsaken är att man är nöjd själv. Det är trots allt en själv allt handlar om i slutändan
 
Sjukt bra jobbat, mycket imponerande 👊🏻

TS däremot, känns som ett rimligt antagande att målvikten inte nåddes?? och istället för att avyttra sina kära klockor gick TS helt enkelt under jorden???
surt, var nyfiken på hur det slutade…

Annie Lööf skulle äta upp en sko, vilket hon förnekade att hon sagt. Skyllde istället på någon medarbetare.

Vad jag vill ha sagt med det var det väl ingen som seriöst trodde på att han skulle avyttra sin samling.

Håller med om att det hade varit intressant att höra hur det gick. Vad som eventuellt gick snett om han inte nådde målvikten. Om han gör ett nytt försök.

Så jag hoppas trådskaparen återkommer.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fick någon flipp förra sommaren , kände att det va dags att byta lite livsstil. Man måste ju prova och göra förändringar innan man själv kan förändras.
Jag har pannben vilja och ett jävla anammat om jag bestämmer mig för något. Gick in med inställningen att hur svårt kan det va att lyckas ?, bara att jobba finns inga genvägar, vill man så kan man etc etc. Idén kom genom att jag av en ren tillfällighet började titta på 16 weeks of hell första säsongen. Tyckte att det va mycket gnäll i 16 weeks och förstod inte att vissa deltagare kunde ha mage att gnälla och klaga när dom väl fått chansen att komma i form genom proffs hjälp och coachning ??! Visst det är tv-underhållning men ändå … jag som ändå tränar och fattar lite vad de handlar om att ge sig in på något / nå ett mål / kämpa etc blev fan sur 😂

Jaja jag kanske är en sur jävel men blev faktiskt sur på riktigt och sa till min sambo , nu ska jag köra min egen 22 weeks of hell.

Tidigare liv jag hade:
Gymmade regelbundet men ganska slarvigt , mycket skitmat /oregelbundna tider och alkohol. Inga sit-ups , ingen träning utöver enbart gym , dålig sömn

Nya livsstilen under 22 veckor :
Gym 5ggr / vecka
Minst 45min powerwalk varje dag ( puls på 125)
Sit-ups varannan dag , glömde dock av situpsen dom första 4 veckorna 😂😂😂 men korrigerade det genom att köra varje dag i 18v istället 👍
Mer/bättre sömn
Ingen alkohol
Inget godis
Åt enbart Ris/kyckling , potatis/nötfärs ( inga kryddor )
Sallad , bär , cashewnötter , ägg , avokado
Proteinpulver

Ät tider :

05.30
9.00
13.00
17.00
20.00
22.00

Va inte ute egentligen efter varken någon specifik viktminskning eller tex lägga på mig muskler etc
Mer en personlig utmaning

Det viktigaste för mig va att jag skulle klara köra denna livsstil i 22 veckor utan att fuska och göra det på egen hand

Å jag lyckades utan att fuska , va sjuk 6 dagar då va det ingen träning men jag höll samma kost

Har Tweakat livsstilen lite men kan fortfarande ha samma kläder idag som när jag uppnådde mitt mitt 22v mål förra sommaren

Före
AFAAA91C-F267-4866-97C6-FE0FBB4642CC.jpeg


Avklarade 22v
B7EA3A46-8A89-40DF-9126-47FA8032C261.jpeg

39B0E472-C12E-4D84-812F-4F3CF6EF896D.jpeg

189C9EB2-412B-451A-8D1C-06F76E288E5B.png
Hatten av!!! Imponerande
 
Topp