Fick någon flipp förra sommaren , kände att det va dags att byta lite livsstil. Man måste ju prova och göra förändringar innan man själv kan förändras.
Jag har pannben vilja och ett jävla anammat om jag bestämmer mig för något. Gick in med inställningen att hur svårt kan det va att lyckas ?, bara att jobba finns inga genvägar, vill man så kan man etc etc. Idén kom genom att jag av en ren tillfällighet började titta på 16 weeks of hell första säsongen. Tyckte att det va mycket gnäll i 16 weeks och förstod inte att vissa deltagare kunde ha mage att gnälla och klaga när dom väl fått chansen att komma i form genom proffs hjälp och coachning ??! Visst det är tv-underhållning men ändå … jag som ändå tränar och fattar lite vad de handlar om att ge sig in på något / nå ett mål / kämpa etc blev fan sur
Jaja jag kanske är en sur jävel men blev faktiskt sur på riktigt och sa till min sambo , nu ska jag köra min egen 22 weeks of hell.
Tidigare liv jag hade:
Gymmade regelbundet men ganska slarvigt , mycket skitmat /oregelbundna tider och alkohol. Inga sit-ups , ingen träning utöver enbart gym , dålig sömn
Nya livsstilen under 22 veckor :
Gym 5ggr / vecka
Minst 45min powerwalk varje dag ( puls på 125)
Sit-ups varannan dag , glömde dock av situpsen dom första 4 veckorna
men korrigerade det genom att köra varje dag i 18v istället
Mer/bättre sömn
Ingen alkohol
Inget godis
Åt enbart Ris/kyckling , potatis/nötfärs ( inga kryddor )
Sallad , bär , cashewnötter , ägg , avokado
Proteinpulver
Ät tider :
05.30
9.00
13.00
17.00
20.00
22.00
Va inte ute egentligen efter varken någon specifik viktminskning eller tex lägga på mig muskler etc
Mer en personlig utmaning
Det viktigaste för mig va att jag skulle klara köra denna livsstil i 22 veckor utan att fuska och göra det på egen hand
Å jag lyckades utan att fuska , va sjuk 6 dagar då va det ingen träning men jag höll samma kost
Har Tweakat livsstilen lite men kan fortfarande ha samma kläder idag som när jag uppnådde mitt mitt 22v mål förra sommaren
Före
Avklarade 22v