• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antingen nå målvikt eller sälja av samtliga nyinköpta klockor

HTran

Omega
Nu har jag bara skummat igenom några av kommentarerna men ser att en del av er väger runt 80 kilo på ca 180 cm. I mina ögon är det en bra målvikt, väger själv 84 på 180 och tycker jag är i ”normal” eller något bättre form än de flesta i min umgängeskrets. Nu är jag nyfiken på vad är era mål är. Att gå ner ytterligare?
 

Timmen

Omega
I mitt fall handlar det inte om att gå ner mer. Nu är det att sänka fettprocenten den sista tiden innan semestern. Sen till hösten är det ny uppbyggnadsperiod.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Invägning:

vikt 79,1 (-0,6)
Midjemått 92 (oförändrat)

är i alla fall på rätt väg. Men behöver nog snabba på viktnedgången lite till. Nästintill exakt åtta veckor kvar att tappa 7,1 kg.

Det kommer du fixa fint.
Om du verkligen är dedikerad så gör du så här och så kommer vikten vara borta på mindre än halva tiden.

Maten lägger su upp så här:

Frukost
Omelett på fyra äggvitor, salt & peppar. Ner med lite rökt skinka eller kalkonbröst. Kaffe och mycket vatten.

Lunch
Stekt kycklingbröst med blomkål och spenat. Mycket vatten till detta.

Middag
Ugnsbakad vit fisk med broccoli och lite citron. Mycket vatten till detta.

Mellis
Vatten.

Bort med alla juicer, läsk och återigen - dumpa vinet. Levern behöver du som sagt till annat under viktnedgången och det är också ett onödigt sockerintag.

Träningen
Som jag skrev i början av tråden är tips som fortfarande håller.
Varva gym med kondition varannan dag och promenera dit du ska.
Gå och lägg dig i tid och ha alltid proteinrikt men fett snålt snacks hemma. Övrig skit rensat du bort från hemmet.
Ditt liv kommer vara skit under tre veckor men sedan kan du återgå till normal träning och vettigt kostintag på ca 2500 kalorier varav 500 av dessa bränns på någon form av aktivitet.
 
R

Red Scream

Guest
Veckans invägning.

92,2 kg (+0,3)
108 cm (+/-0)

Lider av mitt påtvingade träningsuppehåll. Längtar till att kunna börja simma igen. Tills dess trädgårdsarbete (grävning). Nu fokus!
 
Senast redigerad av en moderator:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det kommer du fixa fint.
Om du verkligen är dedikerad så gör du så här och så kommer vikten vara borta på mindre än halva tiden.

Maten lägger su upp så här:

Frukost
Omelett på fyra äggvitor, salt & peppar. Ner med lite rökt skinka eller kalkonbröst. Kaffe och mycket vatten.

Lunch
Stekt kycklingbröst med blomkål och spenat. Mycket vatten till detta.

Middag
Ugnsbakad vit fisk med broccoli och lite citron. Mycket vatten till detta.

Mellis
Vatten.

Bort med alla juicer, läsk och återigen - dumpa vinet. Levern behöver du som sagt till annat under viktnedgången och det är också ett onödigt sockerintag.

Träningen
Som jag skrev i början av tråden är tips som fortfarande håller.
Varva gym med kondition varannan dag och promenera dit du ska.
Gå och lägg dig i tid och ha alltid proteinrikt men fett snålt snacks hemma. Övrig skit rensat du bort från hemmet.
Ditt liv kommer vara skit under tre veckor men sedan kan du återgå till normal träning och vettigt kostintag på ca 2500 kalorier varav 500 av dessa bränns på någon form av aktivitet.

lyckas du/ni följa det där kostschemat så kommer ni rasa i vikt. Det ser ut som ett dietschema för tävlande proffsbyggare (addera några proteinshakear och kosttillskott så...)

:)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
lyckas du/ni följa det där kostschemat så kommer ni rasa i vikt. Det ser ut som ett dietschema för tävlande proffsbyggare (addera några proteinshakear och kosttillskott så...)

:)

Lite pannben under ett par veckor är allt som krävs. Kul är det absolut inte men det funkar fint i att köra en period under våren om man misskött kosten under vintern och behöver skala av innan baddräkten ska på.
 
R

Red Scream

Guest
Veckans invägning (låt oss få det överstökat...)

91,9 kg (-0,3)
108 cm (+/-)

Tillbaka till under 92 - bra. Hade hoppats på mer men så är det ibland. Ska testa lite träning nu i veckan, men osäker. Annars är det FOKUS som gäller nu! Ner till 91 vid nästa invägning och ner till 90 veckan efter det.

Ha en skön och minskande vecka alla!
 
R

Red Scream

Guest
Har funderat en hel del på det här med viktminskning. Gör man inte processen i fel ordning? I stället för att först gå ner i vikt, sedan anpassa sig till sitt nya, hälsosamma och balanserade liv borde man börja med att lägga om sina kostvanor som de ska vara när du har gått ner i vikt och nått din målvikt. Rent teoretiskt borde du minska i vikt, men inte så mycket. Men just det här att vänja kropp och sinne med hur det ska vara. Sedan kan man göra viktminskningssprintar. Tankar om det?
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Tjoff tjoff säger det, så har det gått en vecka igen. Mindre konditionsträning men lite mer styrka. Varvat med mina numera (nästan) obligatoriska kvällspromenader.

Invägningen säger:
79,0 kg (-0,1)
90 cm (-2)

Idag fick jag på mig ett par byxor som jag köpte förra våren och som jag knappt hann bära innan det gick överstyr med vikten och midjemåttet. Jag kände mig bekväm i dem. Stor seger :)

Nu kämpar vi vidare!
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Har funderat en hel del på det här med viktminskning. Gör man inte processen i fel ordning? I stället för att först gå ner i vikt, sedan anpassa sig till sitt nya, hälsosamma och balanserade liv borde man börja med att lägga om sina kostvanor som de ska vara när du har gått ner i vikt och nått din målvikt. Rent teoretiskt borde du minska i vikt, men inte så mycket. Men just det här att vänja kropp och sinne med hur det ska vara. Sedan kan man göra viktminskningssprintar. Tankar om det?
Du kanske har en poäng (vad vet jag, jag kämpar ju så jag vet ju nog inte vad som är rätt) men jag har inte tålamodet. Måste se resultat.
 
R

Red Scream

Guest
Veckans invägning:

90,5 kg (-1,4)
106 cm (-2)

Riktigt nöjd! Hade det på känn då jag i fredags kunde knäppa min favoritkavaj, något som tidigare varit stört omöjligt. Annars har det varit minimalt med excesserna och drickandet. En stort glas äckligt vin på fredagen (Chateau Pineraie, malbec), följt av en ännu äckligare Gin & Tonic på Opihr (Holy Macaroni vad disgusting). Grönsaksluncher men även annat. Bra mat, inga jätteportioner. Träningsmässigt blev det en runda golf och ett rejält grävpass i trädgården. Tänker ta ett lättare roddpass idag, efter en månads träningsuppehåll. I övrigt har det varit ganska lugnt, förutom på jobbet där det varit fullt upp.

Ha en skön och minskande vecka alla!
 

The lord

Audemars
IMG_20200520_094952.jpg
4 kilo ner och 2 hål mindre på skärpet. Klockan sitter lösare runt armen också!
 

ClownenJac

Panerai
Lycka till! Ska bli kul att följa :)

Jag har ett liknande projekt på g faktiskt - jag vill sluta snusa men det har gått sisådär historiskt. Jag har nu dragit ner från drygt 1 dosa General portion per dag till 3-4 stycken dosor General portion mini i veckan och har som mål att senast 1 maj helt ha slutat med tobak. Om jag klarar det och är snusfri har jag lovat mig själv (och fått med frun på noterna ;) ) att köpa en Speedmaster som belöning.

20200521_151046.jpg
 
R

Red Scream

Guest
Veckans invägning...

91,6 kg (+1,1)
105 cm (-1)

Upp ett kilo - urk. Men men, det går ju upp och ner ibland. Får skylla på helgen och alla familjemedlemmar som drar hem olika godsaker och lockelser och sedan vill ha vin till maten... Konstigt nog har jag minskat en centimeter i midjan, så det var ju positivt iaf. Träningsmässigt har veckan (d v s ledigheten) inneburit en hel del grävande (5 timmar i fredags!), en kvart på roddmaskinen för att se om låret höll (det gjorde det) och en runda golf (men fick ont i benet efteråt).

Ha en skön och minskande vecka alla!
 
R

Red Scream

Guest
Testade ett normalt 30-minuterspass på roddmaskinen idag, efter mer än en månads uppehåll (borträknat passet på 15 minuter i lugnt tempo för tio dagar sedan). Det gick bra! Dessutom på rekordtid. Konstigt, men jag antar att viktminskningen har påverkat kondisen och styrkan positivt.

Men nu är det helg! Även om det innebär lite ledigt är det viktigt att inte bara släppa allt grepp och bara proppa i sig mat. :)
 
R

Red Scream

Guest
Veckans invägning...

89,7 kg (-1,9)
105 cm (+/-)

Äntligen!!! Under 90. Kämparvecka med grönsaker och nästan ingen alkohol. Känns sjukt skönt att vågen visar en 8:a och inte en 9:a först. Ett roddpass som sagt, lite trädgårdsarbete, annars lugnt med träningen. Förhoppningsvis mer träning nästa vecka. Konstigt nog ingen förändring på midjemåttet.

Annars är det lite halvtidsavstämning känns det som. Två månader kvar tills målvikten (80 kg) ska vara nådd och 10 kilo kvar. 7 kilo avklarat.

Ha en skön vecka alla, kämpa på!
 
R

Red Scream

Guest
Veckans invägning.

90,8 kg (+1,1)
106 cm (+1)

Ahhhh det var väntat. Sambons dotter tog studenten så från fredag och över helgen har huset varit fullt av mat, champagne och tårta. Nåväl - det var det värt :). Men nu, nya friska tag!

Ha en skön och minskande vecka alla! Kämpa!
 
R

Red Scream

Guest
Veckan invägning.

89,8 kg (-1,0)
105 cm (-1)

Skönt att vara tillbaka under 90 (även om marginalen är knapp...). Veckans träning har innefattat två roddpass på 30 minuter (nytt rekord) och en golfrunda. Lite trädgårdsarbete. Bra vecka och det känns som formen är på väg tillbaka efter det månadslånga träningsuppehållet!

Men nu väntar en prövotid - midsommar. Känns som att det är läge att ta det väldigt lugnt måndag-torsdag så det finns rum för åtminstone några excesser på fredag.

Ha en skön och minskande vecka och ta det lugnt på midsommar!
 
R

Red Scream

Guest
Veckans invägning:

90,2 kg (+0,4)
105 cm (+/-0)

Faktiskt rätt nöjd ändå! Det känns som att kroppen stabiliserats runt 90 kg, vilket ger en bra plattform för det kommande, mer balanserade livet. Men 10 kg kvar! Träningsmässigt har det varit en bra vecka med två 45-minuterspass på roddmaskinen och en golfrunda i raskt tempo.

Ha en skön och minskande vecka alla!
 
R

Red Scream

Guest
Veckans invägning...

88,8 kg (-1,4)
104 cm (-1)

Kämparvecka. Hållit igen på maten, avstått från mycket. Bra träningsvecka också, två roddpass på 30 minuter med bra resultat och en golfrunda (årets i särklass sämsta då inget funkade, men men - det var kul!). Ledig den kommande veckan, så då blir det fokus på träning och bra mat.

Ha en skön och minskande vecka alla!
 

The lord

Audemars
Upp till bevis idag väger 73 kg. Det betyder en nedgång på 7 kilo. Hur många centimeter i midjemått vet jag inte men mår fantastiskt bra, den största förändringen är att jag har dragit ner på framförallt alkoholen med säkert 70 %. Jag har såklart tränat fyra-fem pass i veckan minst.
 
R

Red Scream

Guest
Upp till bevis idag väger 73 kg. Det betyder en nedgång på 7 kilo. Hur många centimeter i midjemått vet jag inte men mår fantastiskt bra, den största förändringen är att jag har dragit ner på framförallt alkoholen med säkert 70 %. Jag har såklart tränat fyra-fem pass i veckan minst.
Riktigt bra kämpat! Underbar känsla att vara vältränad och ligga rätt i vikt.

Själv kämpar jag på. Ner 8 sedan chocken efter nyår (97 kg!!!), ca 9 kg kvar.
 

Timmen

Omega
Klar idag:cigar: Sista invägningen visade -15,9kg ner till 74,1. 109 gympass, 62 powerwalks och otaliga löpintervaller på bandet. Med ett lagom kaloriunderskott så funkar det att träna hårt. Fem månader som varit utmanande men ändå roliga.
 
R

Red Scream

Guest
Klar idag:cigar: Sista invägningen visade -15,9kg ner till 74,1. 109 gympass, 62 powerwalks och otaliga löpintervaller på bandet. Med ett lagom kaloriunderskott så funkar det att träna hårt. Fem månader som varit utmanande men ändå roliga.

Snyggt jobbat!!!
 
Topp