• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antingen nå målvikt eller sälja av samtliga nyinköpta klockor

R

Red Scream

Guest
Veckans invägning.

91,9 kg (-1,0)
108 cm (-2)

Glad och överraskad av resultatet - har ätit ganska normalt förutom luncherna, som mest består av grönsaker. Inga excesser dock, mindre portioner över lag och bara en halv flaska vin. Betydligt mindre mängd kolhydrater när jag tänker efter. Ingen träning heller, en liten muskelbristning eller stäckning på ena lårets baksida har gjort att jag tvingats till vila. Planen är att vila den här veckan också, så ingen träning och inga promenader.

I och med dagens invägning har ett viktigt delmål uppnåtts: minus fem kilo!

Ha en skön och minskande vecka alla!

PS Glömde att jag nog lagt fem timmar på trädgårdsarbete, främst då att gräva i fyllnadsmassa...:banghead:
 
Senast redigerad av en moderator:

R38148

Cartier
2-Faktor
Veckans invägning.

91,9 kg (-1,0)
108 cm (-2)

Glad och överraskad av resultatet - har ätit ganska normalt förutom luncherna, som mest består av grönsaker. Inga excesser dock, mindre portioner över lag och bara en halv flaska vin. Betydligt mindre mängd kolhydrater när jag tänker efter. Ingen träning heller, en liten muskelbristning eller stäckning på ena lårets baksida har gjort att jag tvingats till vila. Planen är att vila den här veckan också, så ingen träning och inga promenader.

I och med dagens invägning har ett viktigt delmål uppnåtts: minus fem kilo!

Ha en skön och minskande vecka alla!

PS Glömde att jag nog lagt fem timmar på trädgårdsarbete, främst då att gräva i fyllnadsmassa...:banghead:

Viktigt att du har nått ett delmål. Grattis!

Jag återkommer ikväll med mina ”värden”.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
80,2 kg (ingen förändring)
92 cm (-1)

Jag vet inte vad jag ska säga. Det är som att det finns ett osynligt hinder att komma ned under 80 kg, fast jag vet att det förstås inte är så. Att det ska vara så svårt. Senaste veckan har jag ätit så mycket bättre och sundare. Jag har rört på mig så mycket mer än jag brukar. Infört helt nytt sätt att leva på kvällarna. Senaste nio dagarna har jag cyklat landsväg totalt ca 17 mil, gått sex kvällspromenader om 6,5 km per styck och även i övrigt varit mer aktiv än vanligt. Och så är jag ändå kvar över 80 kg... :rage:

Nåväl, jag tänker inte ge upp. :stop:

Jag tänker fortsätta på den inslagna vägen - fortsätta vara aktiv! Och, jag kommer definitivt att uppfylla mitt mål om det så är kl. 23.59 den 30 juni :)

Ser faktiskt fram mot nästa invägning.

Skickar med en bild från den regniga men vackra promenaden, tidigare ikväll.

Ha en god kväll KS!

7AB0E53D-10BB-4698-A931-10A67D54F66C.jpeg
 

The lord

Audemars
Bra kämpat, bara till att fortsätta du kanske får lite muskler också när du börjat träna så se dig inte helt blind på vikten.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
79,7 (-0,5)
92 (oförändrat)

Jag bara var tvungen. Tänkte att något måste ju vara på gång med tanke på förändringarna jag har gjort. Vaknade för en stund sen och ville inte vänta. Kände mig lättare. Och så, plötsligt så händer det. Jag är under 80 kg! Äntligen!! :cigar::cool:

Nu fortsätter resan. :)
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Försöker också nå min målvikt. Är 179 och skulle vilja komma ner till 75 kg, idag ligger jag på 83.5 kg. Har senaste åren pendlat mellan 80-84. Midjemått har jag inte mätt, möjligtvis lite mindre än start.

Sedan två veckor (inne på tredje veckan nu) så tränar jag 5-6 gånger i veckan och räknar kalorier. Träningen är varannan gång kardio och varannan lyfta vikter (helkroppspass). Har gått ner ynka 0.5 kg trots jag ligger på cirka 1500 kalorier i snitt netto. Blir väl kring 1800-2000 kalorier i matintag per dag.

Några tips eller är det bara fortsätta?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Försöker också nå min målvikt. Är 179 och skulle vilja komma ner till 75 kg, idag ligger jag på 83.5 kg. Har senaste åren pendlat mellan 80-84. Midjemått har jag inte mätt, möjligtvis lite mindre än start.

Sedan två veckor (inne på tredje veckan nu) så tränar jag 5-6 gånger i veckan och räknar kalorier. Träningen är varannan gång kardio och varannan lyfta vikter (helkroppspass). Har gått ner ynka 0.5 kg trots jag ligger på cirka 1500 kalorier i snitt netto. Blir väl kring 1800-2000 kalorier i matintag per dag.

Några tips eller är det bara fortsätta?
Bara att fortsätta. En tråkig men ganska fungerande tumregel är att för dig kommer ca 7000 kaloriers underskott motsvara ett kroppskilo i viktminskning.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Bra!
Kör hårt, jag körde Viktväktarna och gick ner 23,5 kg som mest. Har väl gått upp 3 nu på senaste året men håller mig ok, och det fungerar faktiskt. Sen lite träning på det så är du hemma
Lycka till!
 

Hawk100

Rolex
79,7 (-0,5)
92 (oförändrat)

Jag bara var tvungen. Tänkte att något måste ju vara på gång med tanke på förändringarna jag har gjort. Vaknade för en stund sen och ville inte vänta. Kände mig lättare. Och så, plötsligt så händer det. Jag är under 80 kg! Äntligen!! :cigar::cool:

Nu fortsätter resan. :)
Grattis!! :D
(Trodde nästan ett tag att jag skulle kunna fynda Reverso i sommar, men nu är du ju på G!!!)
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Bara att fortsätta. En tråkig men ganska fungerande tumregel är att för dig kommer ca 7000 kaloriers underskott motsvara ett kroppskilo i viktminskning.
Tack! Brukar räkna 7500 kalorier för ett kg, det jag inte får ihop är att dessa två veckorna har jag legat på ett underskott av cirka 8000 kalorier per vecka och endast 0.5 kg viktminskning. Att muskler skulle väga upp diffen det känns inte heller korrekt
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tack! Brukar räkna 7500 kalorier för ett kg, det jag inte får ihop är att dessa två veckorna har jag legat på ett underskott av cirka 8000 kalorier per vecka och endast 0.5 kg viktminskning. Att muskler skulle väga upp diffen det känns inte heller korrekt

Ge kroppen lite tid att ställa om sig bara så kommer det snart börjar röra på sig.
Nä, det kommer inte vara muskler som tagit ut vikten tyvärr. Att lägga på sig ett kg muskelmassa tar långt mycket mer tid än folk tror.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Ge kroppen lite tid att ställa om sig bara så kommer det snart börjar röra på sig.
Nä, det kommer inte vara muskler som tagit ut vikten tyvärr. Att lägga på sig ett kg muskelmassa tar långt mycket mer tid än folk tror.
Ger det ett tag till, har gjort detta en gång tidigare för 6-7 år sedan och gick ner 10 kg. Men det var 12 sjukt jobbiga veckor med träning 7 gånger i veckan och väldigt strikt diet. Men kör på och hoppas det snart hoppar igång!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ger det ett tag till, har gjort detta en gång tidigare för 6-7 år sedan och gick ner 10 kg. Men det var 12 sjukt jobbiga veckor med träning 7 gånger i veckan och väldigt strikt diet. Men kör på och hoppas det snart hoppar igång!

Ja, det är drygt. Är man inte 20 (eller ens 30 längre) så tar det ju tyvärr tid.
Besserwisser-kommentaren är ju att man helt enkelt behöver hålla det året om för att ha en rimlig chans...
För jävligt.
 
R

Red Scream

Guest
79,7 (-0,5)
92 (oförändrat)

Jag bara var tvungen. Tänkte att något måste ju vara på gång med tanke på förändringarna jag har gjort. Vaknade för en stund sen och ville inte vänta. Kände mig lättare. Och så, plötsligt så händer det. Jag är under 80 kg! Äntligen!! :cigar::cool:

Nu fortsätter resan. :)
Snyggt! Bra kämpat - klart det ger resultat om du håller i sådär. :) Själv är det grönsaker och vila som gäller den här veckan...
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Försöker också nå min målvikt. Är 179 och skulle vilja komma ner till 75 kg, idag ligger jag på 83.5 kg. Har senaste åren pendlat mellan 80-84. Midjemått har jag inte mätt, möjligtvis lite mindre än start.

Sedan två veckor (inne på tredje veckan nu) så tränar jag 5-6 gånger i veckan och räknar kalorier. Träningen är varannan gång kardio och varannan lyfta vikter (helkroppspass). Har gått ner ynka 0.5 kg trots jag ligger på cirka 1500 kalorier i snitt netto. Blir väl kring 1800-2000 kalorier i matintag per dag.

Några tips eller är det bara fortsätta?
Bara fortsätt. Se på min svårighet med att tappa vikt. Tror det är platåer som sedan följs av nedgång och sedan en ny platå att ta sig igenom. Och som @Alarik skrivet, det j-vliga är nog att man får hålla på året runt (efter en viss ålder, och jag är definitivt efter en viss ålder)...
 

Timmen

Omega
Tjenare grabbar. Är själv inne i en stor förändring. Alltid varit aktiv med idrott och kunnat äta vad som. Men när åldern satte stopp (40år i år) för fotbollsträning fanns där liksom inget kul kvar. Extra kilo smyger sig på och helt plötsligt vägde jag för mycket och var i dålig form. Jag anlitade en pt online med kost och träningsupplägg efter mina mål. Har kört 12 veckor och har nio kvar. Tappat 10,2 kilo och 16cm i midjan. Är viktmässigt nöjd nu 80kg och 184cm lång. Men är så biten av att slå nya ”rekord” så jag kommer köra på tiden ut och sedan starta en ny runda i september, då med mindre fokus på vikt och mer att öka i styrka. Inte speciellt dyrt med en pt via nätet och väl värt det. Han har koll på vad du ska äta och hur du ska träna. Sen är det bara att utföra:D.
Kämpa på och lycka till ni som kör:)
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Tjenare grabbar. Är själv inne i en stor förändring. Alltid varit aktiv med idrott och kunnat äta vad som. Men när åldern satte stopp (40år i år) för fotbollsträning fanns där liksom inget kul kvar. Extra kilo smyger sig på och helt plötsligt vägde jag för mycket och var i dålig form. Jag anlitade en pt online med kost och träningsupplägg efter mina mål. Har kört 12 veckor och har nio kvar. Tappat 10,2 kilo och 16cm i midjan. Är viktmässigt nöjd nu 80kg och 184cm lång. Men är så biten av att slå nya ”rekord” så jag kommer köra på tiden ut och sedan starta en ny runda i september, då med mindre fokus på vikt och mer att öka i styrka. Inte speciellt dyrt med en pt via nätet och väl värt det. Han har koll på vad du ska äta och hur du ska träna. Sen är det bara att utföra:D.
Kämpa på och lycka till ni som kör:)
Lysande resultat och imponerande! Lycka till i den fortsatta kampen. Själv lyckades jag dricka två glas vin ingår och därpå en virre. Ingen aktiv aktivitet. Men, idag fortsätter det aktiva livet!
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Säkert dryga 800 kalorier. Det i sammanhanget är ju inte så mycket men om du samtidigt har käkat en överkomlig frukost kommer du knappt ha någon middag att se framemot om du ska gå ner i vikt förutsatt att du inte har ett träningspass inplanerat ;)
Ok, så pass. Ja, idag och igår är riktiga bakslag. Men jag har redan träningsschemat klart för Valborg och helgen. Så kompenseras för feltänk och felsteg med mat och dryck dessa två dagar. För att få balans i livet, måste man tillåta sig obalans i livet.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ok, så pass. Ja, idag och igår är riktiga bakslag. Men jag har redan träningsschemat klart för Valborg och helgen. Så kompenseras för feltänk och felsteg med mat och dryck dessa två dagar. För att få balans i livet, måste man tillåta sig obalans i livet.

Ja, för helvete. Obalans är ju det roliga!
Det mindre roliga är ju mängden träning man får beta av som straff...
 
R

Red Scream

Guest
Trenävesluncher - prova en vecka! Tre nävar av valfria djupfrysta grönsaker: broccoli, harrisar, svamp, blomkål, grönkål, spenat, sojabönor... Ner i kastrull, häll på lite vatten, koka upp, tillsätt en buljongtärning eller flytande buljong. Ät och njut! :D



Näve 2.jpeg
Näve 1.jpeg


Näve 4.jpeg
 

Timmen

Omega
Kör 200 gram valfri proteinkälla (fisk,kyckling,nötkött eller något vegetariskt). 150gram grönsaker och 70 gram kikärtspasta eller avoriris till lunch. Samma upplägg på kvällen men 200 gram grönsaker och inget ris. Lägg till en matsked olivolja till varje måltid. Proteinrikt mellanmål typ whey, kvarg eller två kokta ägg. Jag kör utan frukost och äter allt inom 8timmar, alltså 16 timmars fasta varje dag. Enformigt men effektivt tillsammans med träning. Då ligger du på ca 1800 kcal varje dag. Det är lite meck i början med att väga men det kommer man snabbt in i. Tror generellt att vi äter för stora portioner och gärna tar om:D.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Är detta en bra, nyttig lunch eller är jag helt fel p det?

CFA1A452-C873-4337-96A2-2B9B58AAC842.jpeg
Sushi är nyttigt på många vis, men det är inte direkt bantningsmat. Rätt mycket kolhydrater. Förutom en ansenlig mängd ris, så är det socker i det. (Men så mycket som 800 kcal tror jag inte 10 bitar är. 600 kanske.)
Vill man verkligen optimera nyttigheten så ska man ta sashimi i stället.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Invägning imorgon bitti.

Jag summerar veckans aktiviteter.

3,25 mil promenad totalt fördelat på fem promenader.

4,8 mil cykling fördelat på en cykeltur på mycket kuperad bana, åtminstone för en person i mitt skick. Total uppstigning 495 m. Gott vårväder men blåsigt och det kändes som stark motvind i ca tre mil.

Livsstil i övrigt i veckan. Det har blivit en del vinerier men relativt sett mer begränsat än tidigare. Matintag tror jag mig ha klarat ganska snyggt.

Lite orolig för invägningen i morgon men givet ovan, så borde det inte vara heltokigt.
 
Topp