När ska du tröttna på den där egentligen....
![]()
Det vet man aldrig, troligtvis inte på ett tag dock

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När ska du tröttna på den där egentligen....
![]()

Näääää
Det är för att länken är för tjock på 15300![]()
Grabbar, grabbar, sluta bråka nu. Ni vet ju ändå att det är Jumbon, ref 5402 som är orginalet och den som betyder något!jämfört med 15300, jo....
Precis gått från en ny IWC ingy på 40mm till en 14790 på 36-37mm och vill säga att storleken på APn är riktigt fin för mina 17cm handleder. Fördelen med mindre mm är ju att klockan verkligen kan gå som mer dressad än en större klocka. Att länken skulle vara rasslig tycker även jag är befängt, den känns tajt och solid och är osar rent ut sagt kvalité på högsta nivå och liksom glittrar/glänser riktigt fint av lite ljus.![]()
![]()
Skulle vilja säga att den står sig fint! Dock är det lite som att jämföra äpplen och päron då AP länken är mycket smäckrare då den är smalare och tunnare. Ur bekvämlighets synpunkt är AP länken snäppet skönare men Ingy länken var inte dum den heller, båda slår rolex oyster/jubilee länkar IMO!Om du jämför länken med din Ingy, hur står den tillhörande 14790?
Skulle vilja säga att den står sig fint! Dock är det lite som att jämföra äpplen och päron då AP länken är mycket smäckrare då den är smalare och tunnare. Ur bekvämlighets synpunkt är AP länken snäppet skönare men Ingy länken var inte dum den heller, båda slår rolex oyster/jubilee länkar IMO!
Sportar denna, samma boett som 14790 men batteridriven. Tycker den är grym!
![]()
![]()
![]()
Upplever APs mer som ett hantverk! Nyare oysterlänkarna är ju bättre än gamla oyster men jämförelsevis med en rolexlänk från samma tidsepok (min AP är från 1996) så vinner AP-länken med hästlängder! Med det sagt har jag inte klämt på nyare AP-länkar ocj jämfört de med rolex!Cool. Gäller detta även de nya Rolexlänkarna?
Fin! Ref?
Sant...Grabbar, grabbar, sluta bråka nu. Ni vet ju ändå att det är Jumbon, ref 5402 som är orginalet och den som betyder något!
![]()
Grabbar, grabbar, sluta bråka nu. Ni vet ju ändå att det är Jumbon, ref 5402 som är orginalet och den som betyder något!
![]()
Lite coolt ändå med komplikationer, Dual Time som chronoEn av forumets bästa dinkor. Punkt.
Vad tycker ni om de mer komplicerade Oakarna? Alltså de med fler komplikationer. Hädelse på en klassiker eller något att stå efter?
En riktig skönhet är som vackrast med så lite utstyrsel som möjligt. En skönhet i häftig rätt komponerad dress är rätt spännande det med!En av forumets bästa dinkor. Punkt.
Vad tycker ni om de mer komplicerade Oakarna? Alltså de med fler komplikationer. Hädelse på en klassiker eller något att stå efter?
En av forumets bästa dinkor. Punkt.
Vad finns det för Royal Oaks i det mindre formatet med mekaniskt urverk? Mellan 33-36mm, förutom 14790.
Här är prislistan hos nymans.Vad kostar servicen för Quartzen?
En bild på min gamla 15300 och Wheddas 14790, notera skillnaden på länkens tjocklek...
![]()
Jag gillar dom mer och mer, Dual Time är grym...
![]()
![]()
Och då är det EXAKT de två exemplaren på bildenHar ägt båda. Frågor på det?
Dags att köpa nu, så du slaknarIngen bra tråd..
Mvh
Hård i brallan
Och då är det EXAKT de två exemplaren på bilden![]()
StabiltHar dessutom ägt tvärtom. Vit 15300 och svart 14790.
Bara blått kvar.
Stabilt
Blå 15300 är inte så vanlig tyvärr. 14790 m blå tavla är nog lättare att få tag på, men har knubbiga index som inte alla gillar