• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

NÀr man vÀl skaffat en mini... finns det nÄgon bra ersÀttningsapp för Watch Check? Verkar inte finnas till Ios. Kan inte minnas om det fanns dÄ det begav sig senast för min del heller...

Foto 1 taget med "vanliga kameran" Foto 2 med wide

IMG_0015.JPG

IMG_0016.JPG

Hm, det har varit det som har gjort att jag hÀngt kvar vid Huawei. Att kameran framförallt för macro Àr sÄ pass mycket bÀttre. FÄr ta mig en funderare, det gÄr ju alltid att komplettera med macroobjektiv. Tack för hjÀlpen :)
Bara att installera kamera plus dÀr kan du ta Marco bilder bÀttre Àn den inbyggda original kamera appen

Idag var jag inne pÄ Apple Store för tvÄ Àrenden, HÀmta mitt sadelbruna iphone 12 mini skal i lÀder :)

IMG_5076.JPG

och fÄ support med mina airpods pro vars mikrofon tagit upp massor kringljud dÄ man pratat i telefon. Det visade sig bli en mycket trevlig visit

nÀr teknikern kom sÄg jag att han hade en Tudor black bay i brons pÄ sig,

Tudor-Heritage-Black-Bay-Bronze-79250BM-Manufacture-Movement-chronometer-Baselworld-2016-1.jpg

det visade sig att Àven han var en klocknörd vilket resulterade i en skön pratstund :)

Airpodsen blev utbytta mot nya med och nu fungerar allt som det ska :)

Senast Àndrad:
Fick min mini i fredags och har iof hoppat över flera generationer dÄ jag gick frÄn iPhone 7, men Àr riktigt nöjd.

VÀldigt bra storlek och gillar den kantiga designen, bra skÀrm och allt flyter pÄ snabbt och bra. Inte hunnit testa batteritiden riktigt men iaf inte laddat mer Àn över natten och kameran har jag heller inte hunnit testa.

Det enda jag faktiskt stört mig pĂ„ Ă€r att lĂ„sknappen sitter pĂ„ sidan, fingret rör sig automatiskt till ovansidan efter mĂ„nga Ă„r med den kantiga designen pĂ„ iPhone 4😬

Allt som allt Àr det storleken som Àr grejen, vet inte om det finns nÄgon konkurrens med vettiga specs i detta formatet ens?

VÀntar pÄ min Iphone mini! Ni som redan fÄtt denna eller vanliga 12:an. Hade tidigare iphone originalskal i lÀder. Riktigt snyggt men urusel kvalitet (höll typ 9 mÄnader)... Finns ju hundra miljarder olika skal annars. NÄgon som kan tipsa bra skal som Àr minimala och sköna att hÄlla i?
Jag har haft samma upplevelse med originalet i silikon(silikonet slÀpper frÄn sjÀlva ramen), men jag har gÄtt tillbaka till butik och alltid fÄtt nytt (2ggr)

Det rĂ€knade jag ocksĂ„ med. SĂ„ nĂ€r jag hade vĂ€gan förbi emporia traskade jag in pĂ„ Apple men hade en ganska risig kundupplevelse. de ”hade inte tid” att lösa en reklamation utan man skulle behöva skicka det till dem för en ”bedömning”. Visst, de hade kanske bytt om man stĂ„tt pĂ„ sig men hade ingen tid att jiddra just dĂ„.
So... your mileage may vary...

NÄgon som kÀnner att skÀrmen har taskig kÀnslighet pÄ mini? Eller har jag dÄligt skÀrmskydd? Köpte invisible shield.

NÄgon som bytt frÄn en SE-2 till 12 Mini?
Lite intresserad av o höra lite inputs.
GÄr i samma tankar......svÄrt bara att ta klivet....skulle fÄ 1885:- i inbyte.......kÀnns snÄlt......det som lockar mest Àr att den Àr mindre..........resten Àr ju mest glass och ballonger....

GÄr i samma tankar......svÄrt bara att ta klivet....skulle fÄ 1885:- i inbyte.......kÀnns snÄlt......det som lockar mest Àr att den Àr mindre..........resten Àr ju mest glass och ballonger....
kolla med Mresell, tror de betalar bÀttre

EDIT: Mresell betalar 2 871 kr för en 64gb SE2

Senast Àndrad:
har upptÀkt ett fel med iPhone 12 Mini (Som tydligen rÀtt mÄnga fler har) (Apple Àr underrÀttat och de jobbar pÄ en lösning)

har man skal pÄ Minin sÄ kan man inte aktivera kameran, ficklampan eller pausa musik sÄ lÀnge man Àr pÄ lÄsskÀrmen - SÄvida! du inte lÀgger fingret pÄ kameran (som har en stÄlram) alternativt rör vid sidan av telefonen för dÄ fungerar det normalt igen. Det Àr precis som skÀrmen inte Àr jordad som den ska. Men det konstigaste av allt Àr att det gÄr fortfarande att swipa

* Är det fler Ă€n jag som mĂ€rkt av detta hĂ€r?

Ja exakt!
KÀnner spontant att det lite Àr pengar i sjön. Samt att jag kommer sakna en fysisk hemlnapp (provade en 11a en vecka, och förutom att den kÀndes oerhört klumpig sÄ saknade jag faktiskt hemknappen).
BĂ€ttre o köpa en ny klocka för pengarna 😇😅

Tillbaka
Topp