• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Inga rÀtt i det hÀr inlÀgget.

Apple sölar inte ner telefoner medvetet utöver att minska strömförbrukningen för att handskas med ett gammalt batteri. Bra kompromiss för att slippa att telefonen stÀnger av sig. Nytt batteri Àr sÄ gott som gratis. Sluta trolla.

Det finns massvis med fördelar med iMessage, synkad online-backup av meddelanden till mÄnga olika enheter, kryptering hela vÀgen och iMessage-app:ar, för att nÀmna nÄgra.
SÄ kan man kanske omskriva agerandet (om man Àr snÀll, eller troende).

Kan du göra med Google sms app ocksÄ :) samt att du kan köra villken dator som helst och göra det :)
Framförallt Àr det ju möjligheten att kunna skicka avancerade textmeddelanden med bla media, mottagningskvitto etc till sÄ gott som samtliga man kÀnner utan att behöva be dem att ladda ned WhatsApp eller liknande. Det bara fungerar, automatiskt, för alla. Har mottagaren mot förmodan inte iPhone skickas det som vanligt meddelande, utan att jag behöver göra nÄgot eller byta app.

RCS har ju potential att Ätminstone tÀcka nÄgra av behoven, men det lÀr ju dröja med industristöd.

Du kan ju synca Googles sms app med datorn och köra via datorn. NÄgot annat jag missar? Annars Àr det vÀl bara krypteringen som man missar och det Àr ju en ganska stor sak ;)

Ja, att jag aldrig i livet skulle placera min kommunikation i hÀnderna pÄ Google.

SÄ kan man kanske omskriva agerandet (om man Àr snÀll, eller troende).

NÄgot sÀrskilt du tÀnker pÄ?

Kan du göra med Google sms app ocksÄ :) samt att du kan köra villken dator som helst och göra det :)
Fast jag pÄstod inte att man inte kunde göra det med nÄgon annan enhet/operativsystem eller whatever..
@CapTaiN-MiFFo ifrÄgasatte om iMessage fyllde nÄgon funktion, och jag gav ett svar pÄ en funktion jag vÀrdesÀtter!
Sen att du tycker att Google och PC klarar det lika bra Àr ju inte vÀsentligt :)

Kanske jag som missförstod..

DÄ det fungerar att anvÀnda en MacBook och villken annan modern-enehet som helst och skicka sms via datorn med :)
Som typ Mightytext menar du? Som routrar ens information genom en uppsjö olika servrar och som till och med uttryckligen skriver i villkoren att man inte ska anvÀnda tjÀnsten för kritiska sms och meddelanden. Nej tack.

Som typ Mightytext menar du? Som routrar ens information genom en uppsjö olika servrar och som till och med uttryckligen skriver i villkoren att man inte ska anvÀnda tjÀnsten för kritiska sms och meddelanden. Nej tack.
Kanske jag som missförstod..

DÄ det fungerar att anvÀnda en MacBook och villken annan modern-enehet som helst och skicka sms via datorn med :)
Fast jag pÄstod inte att man inte kunde göra det med nÄgon annan enhet/operativsystem eller whatever..
@CapTaiN-MiFFo ifrÄgasatte om iMessage fyllde nÄgon funktion, och jag gav ett svar pÄ en funktion jag vÀrdesÀtter!
Sen att du tycker att Google och PC klarar det lika bra Àr ju inte vÀsentligt :)

https://bgr.com/2018/09/12/google-samsung-rcs-messaging-partnership/

BÄde Google och Samsung verka tycka att detta Àr ett omrÄde som dom Àr efter pÄ

Nej, syftar pĂ„ Googles "android messages".. villken kan anvĂ€ndas pĂ„ nĂ€stintill alla android 4.xx uppĂ„t? Även hĂ€r kan man vĂ€l diskutera data insamling men inget tredje parts program iallafall :)

https://bgr.com/2018/09/12/google-samsung-rcs-messaging-partnership/

BÄde Google och Samsung verka tycka att detta Àr ett omrÄde som dom Àr efter pÄ
Ja, jag nÀmnde RCS lÀngre upp hÀr, men det kommer ju dröja innan det har universell adoption, om nÄgonsin. SÄvitt jag vet stödjer Telia, Telenor och Tele2 RCS men inga andra svenska operatörer, dÀrutöver finns i princip inga telefoner som kör RCS. Men en dag, jag tycker sjÀlvklart att det vore bÀttre med nÄgot som fungerar universellt, jag Àr inte pro för inlÄsningar.

Skillnaden Àr vÀl att man behöver installera nÄgot tredjparts program pÄ macbooken dÄ?
Medans iMessage redan finns pÄ bÄda Apple-enheterna ifrÄn början.

Återigen: Jag pĂ„stod aldrig att iMessage pĂ„ nĂ„got sĂ€tt var unikt eller att det inte fanns andra alternativ, jag svarade pĂ„ frĂ„gan vad iMessage fyllde för funktion för mig.
FörstÄr vad du syftar pÄ :)
Men iallafall behöver man inte installera nÄgot program dÄ Google har en webklient. SÄ denna funktion finns Àven utanför iMessage.

FörstÄr vad du syftar pÄ :)
Men iallafall behöver man inte installera nÄgot program dÄ Google har en webklient. SÄ denna funktion finns Àven utanför iMessage.
Alright, dÄ hÀnger jag med :)

Jag Àr öppen för olika alternativ men nÀr det finns förinstallerat pÄ tvÄ enheter och lirar klockrent tillsammans ser jag ingen anledning att prova nÄgot annat ;)

Alright, dÄ hÀnger jag med :)

Som sagt, jag Àr öppen för olika alternativ men nÀr det finns förinstallerat pÄ tvÄ enheter och lirar klockrent tillsammans ser jag ingen anledning att prova nÄgot annat ;)
SjÀlvklart ska man köra det som funkar :) iMessage Àr sÀkerligen bÀttre just nu men alternativen blir bara bÀttre med tiden :)

Jisses vilken lyckad uppdatering iOS 12 var dÄ. Min iPhone X gick frÄn att redan vara vÀrldens snabbaste telefon till att kÀnnas Ànnu snabbare.

Allt som heter Android kÀnns som 7 Är gammalt laggigt skit i jÀmförelse med ios12.
iOS11 var överlÀgset redan dÀr, men nu blev man Äterigen pÄmind om hur grym iPhone X Àr!

Allt som heter Android kÀnns som 7 Är gammalt laggigt skit i jÀmförelse med ios12.
iOS11 var överlÀgset redan dÀr, men nu blev man Äterigen pÄmind om hur grym iPhone X Àr!
Pixel 2 mÄste jag sÀga kÀndes vÀldigt snappy, inte iOS-snappy men inte hopplöst dÄligt som Samsung heller. Pixel 3 blir nog riktigt bra.

• Like
Reactions: par
Jag gillar inte nymodigheter.
image.jpeg

Jag behÄller nog min 6S ÀndÄ... Lagom storlek och vikt, fungerar hur bra som helst och hÄller nog en stund till.

Tillbaka
Topp