Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fattar du vad sen du Àr?Jag behÄller nog min 6S ÀndÄ... Lagom storlek och vikt, fungerar hur bra som helst och hÄller nog en stund till.
Jag rör mig inte pÄ Stureplan. Hört att det Àr nÀstan lika farligt att gÄ runt med Rolex pÄ armen dÀr som i Götlaborg, sÄ jag hÄller mig mest hemma pÄ min ö. Skönt - hÀr Àr det ingen som garvar Ät en gammel telefon som fungerar alldeles utmÀrkt och som gÄr att lÄsa upp Àven nÀr jag har pÄ mig min scream-mask.Fattar du vad sen du Àr?
Kidzen pÄ Stureplaaaaan kommer garva lÀppen av sig nÀr de ser detta.
#harsjÀlven6sfrÄnjobbet
#sköntattslippahetsen
#ringerheltjÀvlagratis
DOA?Fick hem min. DOA...![]()
Yep.. Eller den var igÄng en stund, sen var den inte igÄng merDead On Arrival?![]()
SÄg folk tÀlta utanför Apple flagship store hÀr i Miami igÄr...
Du mÄste ladda den med medföljande laddareYep.. Eller den var igÄng en stund, sen var den inte igÄng mer![]()
Du mÄste ladda den med medföljande laddare
Fick hem min. DOA...![]()
Jobbade i teliabutik en gÄng i tiden.Du mÄste ladda den med medföljande laddare
Eller nÀr folk klagar pÄ att skÀrmen Àr repig, men sÄ visar det sig att de inte har tagit bort skyddplastenJobbade i teliabutik en gÄng i tiden.
-Hej, min telefon Àr sönder den Àr helt svart
-Har du testat att ladda den?
-Ja jag har laddat den med pengar!
-okej, har du laddat den med ström?
-Jaha....
Tack, men den Àr alltsÄ stendöd vad man Àn gör.Testa starta den i DFU lÀge , kan lösa problemet smidigt
Jag hade varit riktigt jobbig mot butiken i det lĂ€get. KrĂ€vt att fĂ„ en ny, etc. Ăven om det kanske inte stöds i konsumentköplagen vill man ju vara FĂRST med sin nya TJUGOTUSENKRONORSLUR!!Tack, men den Ă€r alltsĂ„ stendöd vad man Ă€n gör.
Antar att det blir reparation och borta i ett par veckor.
OkejJag hade varit riktigt jobbig mot butiken i det lĂ€get. KrĂ€vt att fĂ„ en ny, etc. Ăven om det kanske inte stöds i konsumentköplagen vill man ju vara FĂRST med sin nya TJUGOTUSENKRONORSLUR!!
Ok sÄ du har redan provat DFU lÀget, trodde de kunde va rÀttTack, men den Àr alltsÄ stendöd vad man Àn gör.
Antar att det blir reparation och borta i ett par veckor.
Yep. Kan inte ÄterstÀllas.Ok sÄ du har redan provat DFU lÀget, trodde de kunde va rÀtt
FÄr man frÄga vad det Àr med iMessage som du saknar?Bixby, Knox, telefonen full av annan skit, allmÀnt kÀnt i branschen att Samsungs telefoner sölar ned mÀrkbart med tiden, helt meningslöst edgeglas, sÀkerhetsbrister, lÄngsamma uppdateringar. Om man vill ha Android finns det ju Pixel mm. som kan leverera en produkt nÀrmare iPhone. Hade pixel 2 XL exempelvis som utöver kass skÀrm var en fantastisk telefon. Bytte dock tillbaka till iPhone för att jag tyckte att avsaknaden av iMessage var för stor :/
Bara för att sÀga det initialt sÄ Àr inte iOS samma OS som Android, sÄ det gÄr inte att tÀnka sig att det ska fungera som Android eftersom filosofierna över hur ett OS ska fungera Àr totalt olika. Men hÀr Àr mina uppfattningar om dina frÄgor iaf:FÄr man frÄga vad det Àr med iMessage som du saknar?
För övrigt har jag en Pixel 2 XL som privat telefon och Note 9 som jobbtelefon. MÄste dock sÀga att allt med Touchwiz inte Àr helt vÀrdelöst. Finns funktioner jag önskar jag hade pÄ min Pixel, bland annat:
* Direkt översÀttning var som helst, oavsett om det Àr en bild eller hemsida man tittar pÄ
* Scrollande screenshots
* Urklipp (historik av copy)
* Samsung pay (Google pay funkar inte i Sverige)
* ProlÀge med kameran
Jag har inte sÄ bra koll pÄ iPhone lÀngre. Vet att A11-chippet (förra generationen) fortfarande Àr lite snabbare Àn det senaste SD-chippet och att nya A12-chippet Àr typ 25% snabbare Àn A11.. och nu nÀr Àven iPhone Àntligen fÄtt OLED-skÀrmar sedan iPhone X Àr jag nyfiken pÄ att testa, sÄ jag kommer nog prova iPhone igen nÀsta generation.
NÄgra frÄgor:
- Hur Àr det med att sÀtta default apps i IOS nuförtiden? Kan jag vÀlja med vilken app jag vill öppna en viss filtyp ?
- Kan man ladda ner ett videoklipp och casta det till sin Chromecast hemma utan nÄgra problem?
- Split screen - Àr det nÄgot som finns?
- Hur Àr det med filhanteringen ? Kan man enkelt flytta och sortera sina filer/bilder i olika kataloger ?
- Kan man dra ner youtubeklipp pÄ nÄgot enkelt sÀtt utan youtube premium?
Tack för utförligt svar . Inte mer Ă€n att jag testar och ser sjĂ€lv hur jag kĂ€nner. Ăr inte sugen pĂ„ att byta just nu sĂ„ det blir nĂ€sta generation.Bara för att sĂ€ga det initialt sĂ„ Ă€r inte iOS samma OS som Android, sĂ„ det gĂ„r inte att tĂ€nka sig att det ska fungera som Android eftersom filosofierna över hur ett OS ska fungera Ă€r totalt olika. Men hĂ€r Ă€r mina uppfattningar om dina frĂ„gor iaf:
iOS klarar att öppna det mesta frÄn scratch, sÄ behovet av extraappar Àr mindre Àn för Android (min uppfattning sedan jag körde Pixel 2 XL nÄgra mÄnader, andra kan sÀkert ha andra Äsikter). iOS har kommit vÀldigt lÄngt med detta dock jÀmfört med Àldre versioner, sÄ jag tror (som sagt, har inte haft behovet) att man kan vÀlja i princip vilken app man vill för att öppna det man vill öppna, förutsatt att appen har stöd för det. Idag har iOS en filhanterare, och via den kan man vÀlja bÄde "open in" och typ överallt generellt kan man vÀlja "share with" och dÀrefter en specifik app.
- Hur Àr det med att sÀtta default apps i IOS nuförtiden? Kan jag vÀlja med vilken app jag vill öppna en viss filtyp ?
Har inte per se provat att ladda ned ett klipp, jag streamar allt, men i allt man spelar upp kan man vÀlja i vad man vill spela upp det i.
- Kan man ladda ner ett videoklipp och casta det till sin Chromecast hemma utan nÄgra problem?
Nej, bara pÄ iPad mig veterligen.
- Split screen - Àr det nÄgot som finns?
Yes, om filhanteraren integrerar med alla appar som stödjer det, exempelvis Google Drive.
- Hur Àr det med filhanteringen ? Kan man enkelt flytta och sortera sina filer/bilder i olika kataloger ?
Kan jag tyvÀrr inte svara pÄ men eftersom Apple har full kontroll pÄ vilka appar som gÄr att installera pÄ iPhone Àr jag nÀstan 100 % sÀker att svaret Àr nej, eftersom Apple inte skulle godkÀnna piratkopieringsappar.
- Kan man dra ner youtubeklipp pÄ nÄgot enkelt sÀtt utan youtube premium?
Skrev fel, skulle stĂ„ "och filhanteraren integrerar med alla appar som stödjer det exempelvis Google Drive."Tack för utförligt svar . Inte mer Ă€n att jag testar och ser sjĂ€lv hur jag kĂ€nner. Ăr inte sugen pĂ„ att byta just nu sĂ„ det blir nĂ€sta generation.
Skadar ju inte att iPhone Àr mobilvÀrldens Rolex om man skulle Ängra sig , dvs bÀst andrahandsvÀrde![]()
Kameran Àr grym. Mjukvaran gör ett fantastiskt jobb sÄ det Àr oftast bara att "point and shoot" . NÀstan alla klockbilder jag lÀgger upp pÄ Instagram/KS Àr tagna med min Pixel 2 XL. Den Àr en bra "klockkamera"Skrev fel, skulle stÄ "och filhanteraren integrerar med alla appar som stödjer det exempelvis Google Drive."
iOS kommer ju aldrig att vara sÄ öppet som Android Àr sÄ det gÄr inte att pilla med allt. Jag Àr dock för gammal för att krÄngla med illafungerande appar och strul och nÀr saker ligger lager pÄ lager sÄ att allt bara blir en enda soppa. iOS gör inte allt, men allt iOS gör, gör det extremt braSka bli spÀnnande med Pixel 3 dock nu nÀr det sÀgs att Google ska lansera i Sverige. Jag Àr en sucker för bra kamera sÄ jag kan leva med Androids tillkortakommanden, kanske, om kameran Àr nÄgot i hÀstvÀg.
Mja, skÀrmen pÄ XL var verkligen inte rolig :/Kameran Àr grym. Mjukvaran gör ett fantastiskt jobb sÄ det Àr oftast bara att "point and shoot" . NÀstan alla klockbilder jag lÀgger upp pÄ Instagram/KS Àr tagna med min Pixel 2 XL. Den Àr en bra "klockkamera". Men vissa gillar de lite mer naturliga fÀrgerna pÄ iPhone. Min sambo brukar föredra bilderna min Pixel tar. Brukar vara lite mer kontrast och HDR-effekten Àr lite starkare. Men jag personligen tycker t.ex. att hudfÀrger blir mer realistiska med iPhone X kameran.
Jag tÀnkte köpa Pixel 3 men nÀr jag lÀste att LG gör OLED-panelen igen tappade jag lusten.
Ănska dig Leet klockan istĂ€lletNi som köpt max Ă€r ni nöjda? Velar lite pĂ„ att skriva ner XS eller XS max pĂ„ Ă„rets kravspec till julafton![]()
ĂvervĂ€gt det men kommer ju enbart bĂ€ras pĂ„ kul i min ensamhet framför datorn. En lur kĂ€nns mer versatilĂnska dig Leet klockan istĂ€llet![]()