• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple Watch köpa

Har skrivits en del om armbandet/ företaget. Men det är ju ingen garanti.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.634032/apple-watch-tillbehoret-som-kostar-en-miljon
Jo jag såg det men absolut ingen hade någon mer info. De kunde inte heller bestämma sig om företaget var Kalifornien eller Schweiz baserat. Känns som någon journalist snubblat över hemsidan och sedan har alla kopierat. Noll källgranskning som vanligt... För noll vettig träff på namnet. Om det vore en känd "designer/urmakare" borde det finnas något mer....

En på jobbet hade tydligen införskaffat sig en apple watch. Frågade av ren nyfikenhet vad han använder den till. Fick svaret "främst som pulsmätare" men han litade inte riktigt på den :D Han hade då en sport edition på 38mm tror jag. Såg liten ut enligt mig, hade själv föredragit 42mm om jag varit intresserad. :)

En på jobbet hade tydligen införskaffat sig en apple watch. Frågade av ren nyfikenhet vad han använder den till. Fick svaret "främst som pulsmätare" men han litade inte riktigt på den :D Han hade då en sport edition på 38mm tror jag. Såg liten ut enligt mig, hade själv föredragit 42mm om jag varit intresserad. :)
Pulsmätaren stämmer om man har klockan rätt - och med tajt armband. Fick min puls kollad för några veckor sedan på VC. Samma resultat. Om det var det han ville ha är nog en pulsmätare billigare. Man skall utnyttja kapaciteten i  Watch - annars är det meningslöst. 38 mm är för litet för dom flesta - killar åtminstone.

Kan man spela space invaders på klockan ? Annars skulle jag hypotetiskt sett inte betala ett ruttet lingon för 'underverket'

Pulsmätaren stämmer om man har klockan rätt - och med tajt armband. Fick min puls kollad för några veckor sedan på VC. Samma resultat. Om det var det han ville ha är nog en pulsmätare billigare. Man skall utnyttja kapaciteten i  Watch - annars är det meningslöst. 38 mm är för litet för dom flesta - killar åtminstone.

Okej, bra att veta, det ska jag meddela honom :) Och ja, 38mm kan jag hålla med om att det nog är för litet för de flesta killar.

Fantastisk klocka! Fantastisk kvalité! Använt den sedan i Fredags. Haft Android de 2 senaste lurarna. Så det fick bli en ny IPhone också. Provat de flesta Smartwatchen, men denna är i en klass för sig själv! 42:a i stål med stållänk. Mycket info på handleden! Stort utbud av appar. Skulle vilja ha fler watchfaces. En app där man kan designa själv. Vet inte om det finns.
image.jpg
Lägger iphonen i hallen, har koll hela tiden på vad som händer! Är jag för långt ifrån svarar jag i klockan. Är riktigt nöjd!

Fantastisk klocka! Fantastisk kvalité! Använt den sedan i Fredags. Haft Android de 2 senaste lurarna. Så det fick bli en ny IPhone också. Provat de flesta Smartwatchen, men denna är i en klass för sig själv! 42:a i stål med stållänk. Mycket info på handleden! Stort utbud av appar. Skulle vilja ha fler watchfaces. En app där man kan designa själv. Vet inte om det finns.
image.jpg
Lägger iphonen i hallen, har koll hela tiden på vad som händer! Är jag för långt ifrån svarar jag i klockan. Är riktigt nöjd!
Kommer fler funktioner i nästa uppdatering i höst. Till dess har du lärt dig alla nuvarande funktioner. Hittar fortfarande efter 3 månader. :pompus:

Betvivlar det.... För att lyssna på musik och vissa träningsprogram - ja. Det andra lär vi få vänta med till - tidigast i höst - när nya programvaran (WOS 2.0) släpps. Tror jag - åter igen.

Jag kan bekräfta att det går att använda mail, iMessage och Digital Touch hos en Apple Watch som är frånkopplad sin iPhone, men som är uppkopplad mot ett tidigare känt wifi. Jag skickade precis ett Digital Touch till en AW som var offline, men som var uppkopplad på ett känt wifi. Kunde även se det iMessage jag skickade till den och det kom även in mail på den. Den har bara watchOS1.0.1.

Tycker apple lyckats bra med designen. Den ser inte nördig ut som många andra "smart watches" utan ser aktiv, modern och clean ut. Tycker plast/gummiband är det ända som funkar, allt annat ser fånigt ut. Skulle gärna ha en if money were no object. Mjukvaran är ju såklart standard apple som låser användaren i diverse skitprogram och andra appleprodukter.

Jag kan bekräfta att det går att använda mail, iMessage och Digital Touch hos en Apple Watch som är frånkopplad sin iPhone, men som är uppkopplad mot ett tidigare känt wifi. Jag skickade precis ett Digital Touch till en AW som var offline, men som var uppkopplad på ett känt wifi. Kunde även se det iMessage jag skickade till den och det kom även in mail på den. Den har bara watchOS1.0.1.
Jag har också läst att man lyckats med det. Men enligt Apple går det inte - men skall bli möjligt i WOS 2. Kul ändå att det fungerar.

2015-07-30 22.14.17.jpg

Apple-anhängare som man är så var man ju iaf tvungen att prova. Blev en 42mm space grey i aluminium.. Första intrycket är riktigt nice, gummibandet är som många säger över förväntan. Riktigt skönt. Andra dagen idag och känns som den kommer att bli en nice jobbklocka iaf, men konkurrerar ju knappast med ett vanligt armbandsur.

Tror den skulle vara riktigt nice med länkarmband, men då Apple tar riktiga rövarpriser för det så tänkte jag testa en kina-variant. Beställde den här som ska bli intressant och se kvalitén på:
http://www.aliexpress.com/item/New-...With-Metal-Adapte-For-iwatch/32385467622.html

Plus även en band adapter:
http://www.aliexpress.com/item/Quic...ap-Connector-Upgrate-Version/32390029868.html

2015-08-08 15.57.30.jpg

Fick paket från Singapore idag.. Stålarmband + adapter. Har dock inga armband som passar ännu.. Väldigt brett mellan "bandhornen".

2015-08-08 15.59.16.jpg
2015-08-08 16.03.09.jpg

Armbandet känns helt OK, har inte klämt på ett äkta så har ingenting att jämföra med. Hade förväntat mig mer rassel men tycker det känns bra. Armbandet är integrerat med Apple Watchen men utan samma smarta mekanism att ta bort länkar. Detta hålls ihop med vanliga bandstifts så det är ändå hyfsat enkelt att byta.

2015-08-08 16.00.39.jpg

Färgmässigt är den inte helt likt aluminiumet då jag valde snikvarianten av klockan när jag handlade min (Apple Watch Sport 42mm). Vet inte om den matchar bättre med stålisen? Möjligtvis. Trots allt så är det ju bara med stålversionen som originalet säljs. Dock så är inte skillnaden lika stor som på bilderna, i verkligheten märker man det knappt. Bara om man synar klockan väldigt noga.

2015-08-08 16.14.35.jpg
2015-08-08 16.14.39.jpg
2015-08-08 16.14.41.jpg

Om jag skulle rekommendera någon annan att köpa den? Vet inte, får återkomma om några dagar då jag hunnit bära armbandet lite mer. Men första intrycket kvalitémässigt är helt OK, förutom färgskillnaden som jag stör mig lite på.

Anledningen till hög självmords statistik hos foxconn kan ju bero på 1miljon anställda . Inte högre % sats än någon annanstans.
Huawei watch är snyggare och mer klocklik btw.

2015-08-08 15.57.30.jpg

Fick paket från Singapore idag.. Stålarmband + adapter. Har dock inga armband som passar ännu.. Väldigt brett mellan "bandhornen".

2015-08-08 15.59.16.jpg
2015-08-08 16.03.09.jpg

Armbandet känns helt OK, har inte klämt på ett äkta så har ingenting att jämföra med. Hade förväntat mig mer rassel men tycker det känns bra. Armbandet är integrerat med Apple Watchen men utan samma smarta mekanism att ta bort länkar. Detta hålls ihop med vanliga bandstifts så det är ändå hyfsat enkelt att byta.

2015-08-08 16.00.39.jpg

Färgmässigt är den inte helt likt aluminiumet då jag valde snikvarianten av klockan när jag handlade min (Apple Watch Sport 42mm). Vet inte om den matchar bättre med stålisen? Möjligtvis. Trots allt så är det ju bara med stålversionen som originalet säljs. Dock så är inte skillnaden lika stor som på bilderna, i verkligheten märker man det knappt. Bara om man synar klockan väldigt noga.

2015-08-08 16.14.35.jpg
2015-08-08 16.14.39.jpg
2015-08-08 16.14.41.jpg

Om jag skulle rekommendera någon annan att köpa den? Vet inte, får återkomma om några dagar då jag hunnit bära armbandet lite mer. Men första intrycket kvalitémässigt är helt OK, förutom färgskillnaden som jag stör mig lite på.

Ser bra ut! :)

Jag har också läst att man lyckats med det. Men enligt Apple går det inte - men skall bli möjligt i WOS 2. Kul ändå att det fungerar.
Jag följde den här guiden, fungerar utmärkt. Kan skicka iMessage osv. utan att vara uppkopplad mot iPhonen. Apple Watch är enbart på Wifi't.

2015-08-08 15.57.30.jpg

2015-08-08 15.59.16.jpg
2015-08-08 16.03.09.jpg

2015-08-08 16.00.39.jpg

2015-08-08 16.14.35.jpg
2015-08-08 16.14.39.jpg
2015-08-08 16.14.41.jpg

Originalet av Apple Länk finns både i stålfärg och svarteloxerat. Båda finns att köpa separat. Har det i silverfärg och skillnaden i kvalite' och att bära är mycket stor. Bör det också vara för 4995kr. Originalet har så omfattande patentskydd - även i Kina - att det knappast är troligt eller ekonomiskt att försöka göra kopia på det. Men osvuret är bäst.
Finns dom som säger att man inte skall blanda aluminium och stål. Vet ej om det stämmer.

Jahapp nu blev det en till AW, svart 42 stål med länk. Måste säga att länken är sjukt smidig, snygg och ett tekniskt mästerverk.
image.jpg

Jahapp nu blev det en till AW, svart 42 stål med länk. Måste säga att länken är sjukt smidig, snygg och ett tekniskt mästerverk.
image.jpg
Grattis. Ser ok ut även på H handled - även knapparna hamnar " fel". Har även Läderloop - men på ngt sätt är det ändå metallänken som åker på. Mitt i stål runt om.
image.jpg

Tyvärr, trots att man är ett teknikfreak kan jag inte se tjusningen. Men man ska aldrig säga aldrig...f-n va gammal och förståndig man kan vara ibland.

Läderloopen är underbar. Väldigt smidig. Fint skinn. Sitter bättre än Milanesen - eftersom det är många fler magneter. Lätt att justera.
image.jpg
Jamen då blir det en sån :). Besviken på Milanese; svingtränade på ranchen idag och hade AW på mig, och magneten höll inte position, den liksom gled och klockan höll på att åka av. Inte gjord för golf alltså ;).
Ska beställa en svart läderloop :). Tack för svar.

Jamen då blir det en sån :). Besviken på Milanese; svingtränade på ranchen idag och hade AW på mig, och magneten höll inte position, den liksom gled och klockan höll på att åka av. Inte gjord för golf alltså ;).
Ska beställa en svart läderloop :). Tack för svar.
Det är flera som klagat på det problemet med Milanese. Själv sålde jag min snabbt som attan. Nämnde det i Apple Store/Täby när jag köpte min metallänk. I USA ligger Milanese 2:a på försäljningslistan - konstigt nog. Mycket golfare där ändå. Läderloop blir du nöjd med - såvida du inte satsar på metallänken direkt. Men priset är hiskligt - även om man till viss del förstår det - när man använder den.

image.jpg
Efter mycket kort användning av länken då kan jag säga att kvaliteten är urusel. Har endast haft den en dag. Bytte till bandet i helgen eftersom jag lekte byggare Bob. Satte på länken imorse. Avskavda fläckar ..... Skitkvalitet helt enkelt.

image.jpg
Efter mycket kort användning av länken då kan jag säga att kvaliteten är urusel. Har endast haft den en dag. Bytte till bandet i helgen eftersom jag lekte byggare Bob. Satte på länken imorse. Avskavda fläckar ..... Skitkvalitet helt enkelt.
Är detta original Apple du har ? Har aldrig sett ngt liknande. Är det originalet - lär det inte vara något problem att byta det direkt över disk på Apple Store i Täby. Ser inte ut i konstruktionen som mitt i stål. Har inte ett märke på mitt. Tillverkningsfel ?

Tillbaka
Topp