• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple Watch köpa

Båda finns i 42 väl? Lutar mot stål, fast på gummi. Kände på länken, gillar - men känns sådär att lägga över 11k på något jag tröttnat på om 1 år.
Länken är ju den dyraste av alla ( förutom guld). Läder - Läderloop - Milaneseloop är samma pris - en 3:e del av priset. Kolla ( om du får) Läder och milanes metall - beroende på vad/hur du använder klockan. Alla modeller finns i 38 och 42 mm. Du har väl några andra butiker hemma som är Apple återförsäljare. Då har många av dom klockan också - även om inte alla modeller. Priset skall vara samma som på Apple - butik eller nätet.

Men suuuurt, du måste ta en tur till USA . Bara att gå in o köpa.
Skall vara samma i alla 19 länder där den är officiellt släppt. Sedan finns det andra butiker - än Apple - som säljer över disk. Däremot har dom säkert mer personal i butikerna i USA - vilket underlättar att " komma till skott" och få tag i en säljare.

Länken är ju den dyraste av alla ( förutom guld). Läder - Läderloop - Milaneseloop är samma pris - en 3:e del av priset. Kolla ( om du får) Läder och milanes metall - beroende på vad/hur du använder klockan. Alla modeller finns i 38 och 42 mm. Du har väl några andra butiker hemma som är Apple återförsäljare. Då har många av dom klockan också - även om inte alla modeller. Priset skall vara samma som på Apple - butik eller nätet.
Tänkte att jag åker dit och säger "jag vill ge er pengar för en Apple Watch. Nu."

Den har ju sålt långt under förväntan hittills så lite roligt att de krånglar till det med att man måste boka tid för att prova den. Känns lite som att ha en lång kö för att komma in på en nattklubb men när man väl kommit in så är det halvtomt. Går ens folk på sånt här 2015 eller har det inte hänt någonting i evolutionen.

Det låter som en bra produkt den är iPhone 6+... :-/
Tja bra o bra, 5s tål att tappas bättre. Androiderna tröttnade jag på helt eftersom det aldrig gick att uppgradera os på. För att få nytt os var man tvungen att köpa ny tfn. Att göra nya os releaser på gamla telefoner (äldre än 6 mån) var inget för androiderna. Ärligt talat pajade de precis lika lätt. Fick köpa ny varje halvår, minst. Fanns heller inget rep/utbytessytem. Tappad=kasta. Med apple kan jag ha en tfn i ett helt år och det är lätt att migrera till ny tfn med icloud. Med androider var man tvungen att installera ett helkass synkprogram på pc:n. Funkade aldrig, var så ericsson 90 tal.

Jag är väl gammalmodig i mitt förhållande till mobiler när jag båda tycker och faktiskt har en mobil i 2-3 år innan den byts ut, speciellt en produkt som är så relativt dyr som IPhone. I mina 20+ år som mobilägare så har min mobil aldrig spruckit, vare sig i glaset eller skalet, trots fall till marken/golvet då och då. Men så har jag aldrig ägt en mobil från Apple heller...

Tur att man har en Sony Z3 så man slipper eländet!:)
Jag tappade min då tre veckor gamla Z3 Compact från en uteservering ner på en stenbotten i en å. Det var lite nervöst först men den fick bara ett märke i hörnet på skalet. Innan dess trodde jag att IP68-klassning mest var en försäljningsploj :)

Bytte till iPhone vid 4s för några år sedan. Det har säkert hänt saker på mobilutvecklingen sedan dess. Körde mest LG, HTC och de var helt värdelösa.

Jag tappade min då tre veckor gamla Z3 Compact från en uteservering ner på en stenbotten i en å. Det var lite nervöst först men den fick bara ett märke i hörnet på skalet. Innan dess trodde jag att IP68-klassning mest var en försäljningsploj :)
IP68 är ju damm och vattentäthet. Har inget med stötsäkerhet att göra. Fast det hindrar ju inte att telefonen även är stötsäker.

Är själv väldigt intresserad av en Apple watch, tekniknörd som man är.. Tänkte köra dubbelpipigt dvs min rolle på vänster och ett äpple på höger.
Har bara en fråga till er som äger en sport edition, hur är reptåligheten på ion-X glaset? :)

Några punkter:

- Ni som säger att klockan säljer mindre än förväntat - vem säger det? Apple har inte gått ut med några säljmål, och det är enbart de som vet hur många som sålts. (Olika undersökningsföretag har gjort estimat, men de har spretat våldsamt). Faktum är att Apple fullkomligt äger smartwatch-kategorin mentalt nu. Till version två kommer de stora siffrorna komma.

- Ja, 38:an är liten. Provade den jämte min SD 16600 och den var som en dvärg. Är ni vana vid 40-rollar så kör på 42-millimetaren.

- Milananes-armbandet var helt underbart. Mjukt som smör, och - som sagt - microjusterbart.

Är själv väldigt intresserad av en Apple watch, tekniknörd som man är.. Tänkte köra dubbelpipigt dvs min rolle på vänster och ett äpple på höger.
Har bara en fråga till er som äger en sport edition, hur är reptåligheten på ion-X glaset? :)
Har kört flitigt och kan inte se en enda repa än

Den har ju sålt långt under förväntan hittills så lite roligt att de krånglar till det med att man måste boka tid för att prova den. Känns lite som att ha en lång kö för att komma in på en nattklubb men när man väl kommit in så är det halvtomt. Går ens folk på sånt här 2015 eller har det inte hänt någonting i evolutionen.
Källa på det påståendet - eller är det bara din åsikt ? Kanske får man vänta ngt med försäljningen/resultat - med tanke på att den är släppt i 19 länder så här långt.
Eller finns det inte fler kanske......

Mycket tåligt, dragit den i väggen utan en repa.

Nu är jag ännu mera övertygad. Tror en sport räcker gott och väl. Det var bara glaset jag var orolig över! Tack :)

Edit. Fick inte med citeringen från johndoe och mekmek. :(

Nu är jag ännu mera övertygad. Tror en sport räcker gott och väl. Det var bara glaset jag var orolig över! Tack :)
Skillnaden mellan Sport och stål är stor om du jämför. Håll båda i handen samtidigt - och du förstår vad jag menar. Dessutom saphirglas. Sport lägre pris - ja.....

Skillnaden mellan Sport och stål är stor om du jämför. Håll båda i handen samtidigt - och du förstår vad jag menar. Dessutom saphirglas. Sport lägre pris - ja.....

Ja, det förstår jag. Skall klämma på båda två. Men att betala det dubbla bara för att få lite "tyngd" i den känns onödigt. Vill ändå ha på sportband. Var mest glaset som oroade mig. Men verkar som att ion-X räcker gott och väl! :)

- Ni som säger att klockan säljer mindre än förväntat - vem säger det? Apple har inte gått ut med några säljmål, och det är enbart de som vet hur många som sålts. (Olika undersökningsföretag har gjort estimat, men de har spretat våldsamt). Faktum är att Apple fullkomligt äger smartwatch-kategorin mentalt nu. Till version två kommer de stora siffrorna komma.
Precis. Det enda man vet med säkerhet är att "sales in its first nine weeks exceeded those of the iPhone and iPad in their first nine weeks of availability", vilket är en bedrift i sig.

Jag har snorklat med min. Fast en riktig UV-kamera är ju såklart bättre på alla punkter.

uv.jpg

Ringde Apple Store idag.
Nämnde att jag inte kunde boka tid, då sa tjejen att bokningen med någon anställd endast var i början p.g.a. begränsat lager. Nu kan man gå in och shoppa loss utan problem.

Tillbaka
Topp