• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Applewatch

TicTack

Cartier
Kommer den även i 18k?
Ping Omen ;)
Ja, 18k Au.

Det mest intressanta tycker jag var utbudet av nya idéer kring armband, kanske kan man få se det på andra klockor. Skall bli intressant att se hur väl de olika magnetlösningarna sitter på handleden. Jag gillar också att de visar Schweizarna att fjärils-låset kan göras så smalt att det sjunker in i armbandet, se och lär in der Schweiz!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Sen på den men här är den i guld i annan vinkel. :)
Skärmdump 2014-09-09 21.57.27.png
 

hellbit

Cartier
Cool och kan funka för träning osv:) men att ha samma klocka som alla 15 åringar i Sverige är inget alternativ. Mao den konkurrerar knappast med en "vanlig klocka" dock innovativt ochnlite kul:) frågan är om den måste laddas varje dag..
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Dyngful enligt min mening. Sedan är jag ifs inte särskilt mycket för Apple som företag. Kan dock tänka mig att den kommer sälja bra om det blir en hype kring den.
 
Bra komplement till träningen möjligtvis, men som sagt inget jag skulle gå runt med 24/7.
För ca $300 kan man nog nästan testa en...

Undrar vad helguldarna kommer landa på?

Försökte hitta något om WR men utan resultat. Kan man tänka sig motsvarande 5atm?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag spekulerar, och raljerar, och tror att målgruppen kommer att vara samma personer som ständigt springer runt med en sån här i örat och ser ut som dom är en statist i Star Trek:

Nokia-BH900-Wear-04.jpg


'Aaaa....men alltså jag har inte ens tagi upp telefon men ja pratar mä dig ändå....näe...det är säkert....skitpraktiskt ...ja kan prata i telefon hela tin nu ja....å nu messa regeringen i klockan också...dä ä skitbra dä...kan kolla fejsbook också va alla mina coola kompisar gjort på sin allinclusive på Mallis....säkert dä...'
 

Sond

Patek
Inget för mig. Men jag tror de kan få fart på försäljningen av smartklockor. Jag har ett antal goda vänner som jag kan tänka mig är intresserad av en smartklocka. Och inte minst en sådan från Apple.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Efter år av sökande, där är min lull-lullklocka. Apple visar återigen att konkurrenterna ska ha hatten i hand, så imponerade att de kastar glåpord.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Många som tänker sig den som träningsklocka, men den har ju ingen gps?

"För att navigera med klockan måste du till exempel använda telefonen eftersom klockan saknar gps."
http://mobil.macworld.idg.se/macworld/2.1038/1.582068#list:2.1044

Visst, den kan mäta puls och "rörelse" men hur kul är det om man inte var och hur långt man sprungit?


Ärligt: varför producerar ingen 'riktigt' tillverkare en klocka med GPS som kan användas som träningsklocka? Jag skulle älska om t.ex. SjööSandström UTC ORC eller typ Halda Racepilot hade GPSfunktion. Perfekt toolswatch för ett användningsområde som många av oss har.
 

JAkesson

Omega
Endast hälsofunktionen är intressant i mitt tycke, frågan hur fult det blir bära en klocka på varje hand? Antagligen rätt fult. När det kommer en smidig, ok lösning att fästa på armbandet på ord klocka, då har vi kommit någonstans..

Hehe, precis min tanke. Får ju ha "applewatch" på höger :)
 

GurraG

Cartier
Jag har fortfarande lite svårt att förstå use caset för en smart watch men jag tycker Apply lyckats förvånansvärt bra med designen och tror att det är helt rätt med två olika storlekar, tre olika "boett"-material och ett gäng olika straps. Om mobiltelefonen någonstans i slutet på 90-talet gick från att vara en teknikpryl till en modeaccessoir så är ju smartklockan ännu mera ett smycke. Jämför med första plast-Pebblen...
 

JMT

Breitling
Hade de lyckats klämma in såväl GPS, som HRM så hade det kanske varit intressant för träning, gärna så att man kunde se en karta också. nu känns det som att man lika gärna kan köra med Polar/Garmin/Suunto/TomTom.
Gissar att de vill att man ska köpa telefonen också.
 

TicTack

Cartier
Topp