• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Applewatch

Maro

Audemars
Har inte läst något om klockan faktiskt men som någon skriver innan, går det inte ha till träning så funkar den inte för mig!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Hälsogrej? Revolution? Dem är flera år efter, pinsamt.

"Apple's fitness-focused applications were also on display with a tracker that measured goals for moving, exercising and standing throughout the day. Applications on the Apple Watch can be interacted with via the touchscreen as well as a "digital crown" dial on the right side of the device, which can be turned and pressed for various controls without the need to block the screen with touch input."

Skaffa en riktig pulsklocka om du ska träna t.ex. så slipper man släpa runt på telefoner osv, löjligt.
Nästan så man blir förbannad på hur man skriver upp deras produkter kontinuerligt och när väl grejerna presenteras så är det yesterdays news.

Lite såhär känns släppen..
Vge3M7S.jpg
 

BME

Cartier
Det känns som Donkii säger att de är liiite efter med det mesta men det är ju Apple och det kommer sälja och visst de har väl förbättrat och tweakat funktioner etc men ändå...
Men att inte ha gps är ju märkligt men om jag inte missminner mig så gick det väl tex inte att skicka mms med första iPhonen och första släppet hypas extremt och de säljer massor sen för att uppdatera nästa version så att alla som köpt gen 1 måste ha gen 2 för den har en funktion som inte fanns i den första...
Säkert genomtänkt, de tjänar förmodligen mer på att släppa en "halvdan" version för de vet den kommer sälja och sen "måste" alla ha nästa för den har gps som den första inte hade... Just my 2c...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ja, men det intressanta är väl hur de lyckas skapa sin hype och får folk att skjuta upp sina investeringar?

Vi som minns IBM:s OS/2 Warp vet ju att detta var lika bra eller bättre än Windows 95.
http://en.wikipedia.org/wiki/OS/2#1994.E2.80.931996:_The_.22Warp.22_years

Ändå struntade alla i OS/2 och köpte Windows 95.
Eller Betamax vs VHA...

Men visst, Apple vet hur man designar prylar, och hur man tar betalt för det. Det är väl inte för inte som Android har 80% av mobilmarknaden och iOS 15%, samtidigt som Apple täljer guld med en fickkniv från sin vinstmarginal. Snygg är den på bilderna, men tydligen behöver man en iPhone. Där sket det sig för mig...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hälsogrej? Revolution? Dem är flera år efter, pinsamt.

"Apple's fitness-focused applications were also on display with a tracker that measured goals for moving, exercising and standing throughout the day. Applications on the Apple Watch can be interacted with via the touchscreen as well as a "digital crown" dial on the right side of the device, which can be turned and pressed for various controls without the need to block the screen with touch input."

Skaffa en riktig pulsklocka om du ska träna t.ex. så slipper man släpa runt på telefoner osv, löjligt.
Nästan så man blir förbannad på hur man skriver upp deras produkter kontinuerligt och när väl grejerna presenteras så är det yesterdays news.

Lite såhär känns släppen..
Vge3M7S.jpg


Det är ju som att jämföra en Rolex med en Invicta.
 

Bexa

Omega
Jaha, ska vi ha Apple klockan på höger och våra riktiga på vänster?

Är deb cool? Ja visst men känns lite onödig, fattade inte grejen med iPad först. Men man kanske blir hypnotiserad att köpa en klocka iaf.
 

jaqob

Omega
Tycker nog den ser helt OK ut, men det verkar ju som att den kräver en iphone, vilket begränsar mitt intresse något...
 

Limpas

Cartier
Jag tycker att hälsogrejen verkar rätt bra. Den mäter hur mycket du sitter stilla och hur mycket du rör dig, och du kan få statistik på hur mycket du gått under dagen osv. Ganska bra grejer, MEN för att få detta räcker det väl om du har en iPhone? Klockan behövs alltså inte sålänge du har telefonen med dig under dagen. Om det är så, så blir ju klockan ganska onödig egentligen. Vad får man egentligen för det säkert ganska höga pris den kommer med? Den visar mig tiden och det senaste som hänt på min telefon? Jag kan svara på sms med förutbestämda svar som Apple tagit fram åt mig, vilket säkerligen inte funkar på svenska? Jag kan se informationen på armen när jag tränar istället för att titta på telefonen?

Nej, då lägger jag hellre pengarna på en riktig klocka som är snyggare, tåligare (tål den ens vattenstänk när man t.ex. tvättar händerna?) och mer tidlös i den mening att en Applewatch kommer bli utdaterad och få mig att köpa en ny efter ett par år. Det gör ju att det inte går att jämföra den prismässigt heller. Vill jag ha en träningsklocka så köper jag en med inbyggd pulsmätare och gps, så att jag slipper släpa med telefonen.

Jag tror dock att den kommer sälja riktigt bra, och jag tycker att det känns som att den är bra mycket mer genomtänkt än tidigare smarta klockor som släppts. Någon generation till, så kanske det blir något riktigt bra :)
 

Limpas

Cartier
Tycker nog den ser helt OK ut, men det verkar ju som att den kräver en iphone, vilket begränsar mitt intresse något...


Ja, den kräver iPhone, och jag tror att det är rätt väg att gå. Svårt att göra en klocka tillräckligt bra om den ska vara helt fristående. För mig är det här Android-konceptet faller. Apple kan själva bestämma precis hur telefonen och klockan ska samarbeta medan android-varianterna, om jag inte missuppfattat dessa helt, måste fungera med 458 olika modeller med olika förutsättningar. Jag tror att Apple har varit smarta från början med sin "inlåsning".
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Ja, varför välja en Rolex när det redan finns klockor med samma funktioner sen innan.
Det handlar ju om hantverket och kvalitén.

Nu är jag inte säker på att jag vill ha Apple watch, den är ju riktigt häftig men jag vill inte ersätta mina mekaniska. Men när det gäller Iphone uppskattar jag kvalitén, designen och stabiliteten i produkten.
 
Topp