Jag är väl lite motvals men jag ser en viss risk att den kan ersätta vanliga armbandsur. Inte denna varianten kanske, men längre fram. Det säljer förvisso på helt olika attribut. Mekanik, hantverk, tradition etc vs "det senaste inom elektronik".
Men vad händer om/när dessa blir så bra att man "måste" ha en? När de inkluderar massor av funktioner som ma verkligen har nytta av som tex hälsodata, betalningslösningar, vettig kommunikation med mobilen så att man inte behöver ta upp den ur väskan, GPS, flyg/tåg/buss/spårvagnsbiljetter, biobiljetter, överfallsalarm, koppling till hemmet, och massor av tänkbara funktioner som vi inte kan föreställa oss idag. Om man dessutom lyckas marknadsföra dem på ett spännande sätt med kändisar, product placement i filmer, sportstjärnor, hippa designers etc. så kan det nog ytterligare öka intresset.
Och vad händer då när man "måste ha en"? Hur gärna man än vill köra med sin gamle mekaniske favorit, så hamnar man i läget där man måste A) Välja vilken av dem eller B) Köra med två klockor vilket ju kan upplevas lite konstigt ibland. Finns det då en risk att det bli lite kuf- eller excentrikervarning med att bära en mekanisk klocka (ungefär som med 21 åringar som bär hatt, röker pipa och bär fickur)? Någon som inte riktig följer med samtiden?
Ja, jag vet inte, det är ju bara spekulationer och det är kanske tyvärr ett tänkbart scenario?