• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband gör sig väl bäst utan sällskap?

Lapo Elkann

Cartier
Armband bör anses mycket trevligt både på damer och herrar, speciellt de fruktigare varianter som ser ut att ha gjorts av ungar, grälla tygband etc bryter av fint mot en i övrigt konservativ mundering. Dödskallar, silverkättingar, eightballs o annat gröschel bör undvikas om man vill behålla värdigheten likaså rester av kulsäten. Bär endast Egentillverkade smycken då jag psykiskt inte mäktar med att bära nått som andra bär. Återigen, min högst personliga åsikt är att det inte är snygg att bära armband på samma arm som klockan. Är detta ängsligt, ja förmodligen, men uhh så gött det är.
 

Psykel

Patek
Ett billigt försök till att lägga en åsikt i min mun!
Att klockan (och naturligtvis vigselringen och manschettknapparna) är mannens enda smycke är ändå en förlegad åsikt. Fine, man får tycka som man vill, men det gör inte vissa åsikter onödigt konservativa och bakåtsträvande. Alla får bära vad man vill, tycker jag. Drar dock gränsen vid hatsymboler typ hakkors. Jag bär armband (dock aldrig tillsammans med klockan, endast på höger handled), icke-vigselring och annat och känner mig varken uttittad eller dömd av ängsliga, osäkra män. Har dessutom en 28mm klocka på mig idag.
Förstår verkligen inte varför vissa (väldigt många) män är så rädda för att på ett eller annat sätt uppfattas som annat än "traditionella" 40-talsgubbar.
 

vonhall

Rolex
Att klockan (och naturligtvis vigselringen och manschettknapparna) är mannens enda smycke är ändå en förlegad åsikt. Fine, man får tycka som man vill, men det gör inte vissa åsikter onödigt konservativa och bakåtsträvande. Alla får bära vad man vill, tycker jag. Drar dock gränsen vid hatsymboler typ hakkors. Jag bär armband (dock aldrig tillsammans med klockan, endast på höger handled), icke-vigselring och annat och känner mig varken uttittad eller dömd av ängsliga, osäkra män. Har dessutom en 28mm klocka på mig idag.
Förstår verkligen inte varför vissa (väldigt många) män är så rädda för att på ett eller annat sätt uppfattas som annat än "traditionella" 40-talsgubbar.
Förstår helt ärligt inte hur ni kan få ut så mycket information ur orden "klockan är mannens enda smycke". Det betyder att jag personligen inte gillar att ha på mig armband eller halsband. Det betyder inte per automatik att jag är en bakåtsträvande ängslig gubbe som är osäker på min sexualitet samt misshandlar folk som inte håller med mig! Jag hoppas att det är ok att jag har en egen uppfattning om vad jag tycker är snyggt?
 

Psykel

Patek
Förstår helt ärligt inte hur ni kan få ut så mycket information ur orden "klockan är mannens enda smycke". Det betyder att jag personligen inte gillar att ha på mig armband eller halsband. Det betyder inte per automatik att jag är en bakåtsträvande ängslig gubbe som är osäker på min sexualitet samt misshandlar folk som inte håller med mig! Jag hoppas att det är ok att jag har en egen uppfattning om vad jag tycker är snyggt?
Det var inte riktat till dig specifikt, utan till uttrycket i sig. Det är väldigt många som generaliserar på det sättet.
Det är ju rätt stor skillnad på "det där tycker jag personligen inte är snyggt" och "inga män kan nånsin bära annat än klocka - smycken är för kvinnor".
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Haters gonna hate :)


2016-12-22 19.02.40.jpg
20170724_135058.jpg
20170724_135332.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Förstår helt ärligt inte hur ni kan få ut så mycket information ur orden "klockan är mannens enda smycke". Det betyder att jag personligen inte gillar att ha på mig armband eller halsband. Det betyder inte per automatik att jag är en bakåtsträvande ängslig gubbe som är osäker på min sexualitet samt misshandlar folk som inte håller med mig! Jag hoppas att det är ok att jag har en egen uppfattning om vad jag tycker är snyggt?
Precis som @Psykel skriver.

Du skrev inte heller att det var vad DU tyckte utan vad MAN brukar säga. Sen tar jag inte ens denna diskussion allvarligt och hoppas att du inte gör det heller :)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag hittade inga snygga (jag bär klocka på vänster och armband på höger) så jag började göra egna armband. Först med gemstones och elastisk tråd, men nu även med andra material och vajjer med lobster-spännen.
Lade upp lite vad jag gjort i Lifestyle tråden tidigare.
Just nu inne på mörkt agarträ (6-7mm) kombinerat med guld och svarta diamanter.

Här är några väldigt tidiga produktioner. Lyckats göra lite mer sofistikerade på senare tid...
IMG_1689.JPG
IMG_1697.JPG
IMG_1734.JPG
IMG_4362.JPG
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Har nyligen gjort en ny linje i upplaga om endast en prototyp.
Japansk svart shamballa-tråd som jag trätt 2x1mm guld (18K GF) rör (2mm långa med diameter om 1mm) på och sedan ett guld (18K GF) lobester spänne. Jäkla pill och tog ett tag att göra. Minimalistisk design för de som gillar stilrent guld.
Bild kommer inom kort...
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Har nyligen gjort en ny linje i upplaga om endast en prototyp.
Japansk svart shamballa-tråd som jag trätt 2x1mm guld (18K GF) rör (2mm långa med diameter om 1mm) på och sedan ett guld (18K GF) lobster spänne. Jäkla pill och tog ett tag att göra. Minimalistisk design för de som gillar stilrent guld.
QUOTE]
IMG_6881.JPG
IMG_6882.JPG
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Beställde dessa två av @JLC
Hämtades ut idsg, grymt nöjd! Var lite pilligt att få på sig dem då jag är van med stora spännen.
Hursomhaver letat denna typ av armband ett tag nu och nu är dem äntligen i min ägo.
Tack så mycket @JLC
IMG_20180207_174800.jpg
 
  • Like
Reactions: JLC

UNO

Panerai
5B06F54C-891B-4CFE-879C-7A8C367F69C6.jpeg
A89E3A6E-B1E6-4F91-8480-64FB8EBB6B06.jpeg

JLCs armband är så snygga att jag kan överväga ett eller tom två men bilden med Explorern säger en del, bl.a. att vissa klockor passar inte till armband.
Själv har jag lika svårt för näsdukar i bröstfickan som vissa har för armband.
 
Topp