• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Armband gör sig väl bäst utan sällskap?

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Det här är en rätt trevlig kombo. Rädd att armbandet snaskar för mycket på boetten dock så brukar få åka med på andra armen.
IMG_1337.JPG
 
Rena små trådar passar perfekt tycker jag.
Sen är jag nyfiken på en tunnare silverlänk också, men dit har jag inte nått ännu.
Men det är snyggt att bära dem på samma arm som klockan, bör man dem på motsvarande arm så blir det lite av ett försök att väga upp motvikten.
Vilken alltid är lite tråkigt, symmetri är trist ☺️

Edit: På vintern föredrar jag endast klocka, utan armband.

847183E5-6671-4751-AACA-7BA4B14CFFC0.jpeg
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Gammal tråd:

Övre bilden - ingen risk att stenarna i armbandet skaver på boetten?
Har ngt liknande armband och tycker mig se att den blanka ytan på boetten mattats av ganska fort...
Jo så kan det bli, speciellt om det samlar sig sand. Inte orsaken men har inte längre några armband på vänsta handen utan bara högra :)
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
IMG-1488.jpg


Köpt ett gäng armband från Kompsos på senare tid, de är jäkligt trevliga om än lite dyra. Frakten är dyr men man slipper tänka på importavgifter trots att de är baserade i England.

De har allt möjligt roligt i armbandsväg, så kanske något för dig @johangustafson84 :)
 
Topp