• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att bygga en Breitling SuperOcean 1004, aka. koka soppa på en spik

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Bezel och boett matchar tavlans skick :D

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/302909517631
2150AF32-88BF-48C7-9D9A-B107694C8C75.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det är ju inte kul, får fundera vidare på detta... Tar emot att betala fin-evighetskalenderpriser för en sliten småful boett och ommålad tavla.
Du lär ju få betala mer för en med fin boett och fin tavla... :D

Nej men det är väl som med mycket Vintage överlag, det mesta har blivit för dyrt sett till vad man får (tillfredsställelsen kontra priset av den köpta klockan).

Bara att fortsätta harva dykare med fula 70-talsboetter...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Du lär ju få betala mer för en med fin boett och fin tavla... :D

Nej men det är väl som med mycket Vintage överlag, det mesta har blivit för dyrt sett till vad man får (tillfredsställelsen kontra priset av den köpta klockan).

Bara att fortsätta harva dykare med fula 70-talsboetter...
Gick ju en med ok tavla, visare och mellanboett för dryga 10'. Uppenbarligen är vridringen svårt att få tag på. Och jag har udda nog sett två olika varianter på vridringarna, den ena alltid i bättre skick...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Gick ju en med ok tavla, visare och mellanboett för dryga 10'. Uppenbarligen är vridringen svårt att få tag på. Och jag har udda nog sett två olika varianter på vridringarna, den ena alltid i bättre skick...
Vridringar brukar ju inte vara det lättaste att få tag på och bör kosta skjortan om man nu lyckas springa på en separat. man gör nog bäst i att inte betala premium för en boett med fel vridring.

Ångrar mig fortfarande att jag inte högg den guldbelagda angelusen för vridringens skull... :(
 
Topp