• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att välja Panerai...

Scipio

Patek
2-Faktor
Var och testade en PAM 510 för ett tag sen. Vad säger panelen, funkar 44mm på mina semi-smala handleder?! :)

IMG_6228.JPG
IMG_6227.JPG
Jag tycker den sitter som en Panerai förväntas sitta. Helt perfekt! Jag tycker inte det är snyggt när det blir oproportionerligt stort, men det här är panarailagom.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Hjelm

Rolex
Tack för härlig läsning. Jag upplever att en 44mm Panerai sitter väldigt bra på smala handleder jämfört med andra klockor i liknade storlek.
 

Acefrehley

Breitling
Wow vilken tråd, inspiration och "fullärd" är jag såld på 111,an men måste säga att de flesta modeller Panerai har är väldigt fina.

Tack för en grymt bra tråd
 

Mjorgensen

Breitling
Hade tänkt köpa en panerai PAM104, 2011. Min första panerai. Har kollat på den ett tag har denna ett bra andrahandsvärde och hur går klockan? Får den för 35k nyskick inga dings eller hairlines. Känns det som en bra affär?
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor

drClasse

Omega
För kanske 7 år se'n läste frun om Pavarotti, italienske numera salige operasångaren, i De-en. Hon frågade mig - det står att han har en klocka av märket Panerai, känner du till den? Eh, nej sade jag som både haft Heuer och Rolex och Omega...;) Annars tycker jag att kronograferna är fina också..
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Tack för genomgången!
Grymt informativt och välgjort.

Är själv lite förvånad över Panerai, var inne på Nymans och kollade på lite klockor. Fick då tips av säljaren att även spana in Panerai då jag är rätt rejäl och har stora händer och sådär.

Var helt bergis på att jag skulle tycka luminor vore ballast. Då jag utan tvekan tyckt det på bilder.

Dock kan ju verkligheten bedra och vinnare ur av provade ur från panerai var Radomir med pillow case. ( visst kallades det så?)
Samt vad vore en post som denna utan lite snabba wristshots.
IMG_2448.JPG
IMG_2450.JPG


Nedan följer den dagens favorit med sitt på bild skumma Case, men på armen upplevdes väldigt trevligt....
IMG_2449.JPG
 
Topp